Temujin
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 12%
Ha mede-bb'ers. In teveel posts op het voedingsforum wordt helaas gefocust op irrelevante details. Een kleine selectie:
Om een en ander in perspectief te plaatsen, presenteer ik u:
De piramide-van-prioriteit-bij-voeding-voor-bb'ers:
Regelmatig post iemand een voedingsschema zonder doel en kcal te vermelden, en krijgt hij voornamelijk reacties om bepaalde voedingsmiddelen te schrappen. Of om 's avonds geen koolhydraten meer te eten. Diegene zou veel beter geholpen zijn als hij beseft dat de basis (kcal en eiwitten) in orde moet zijn, voordat zulke details zoden aan de dijk zetten.
Bottomline: focus op wat écht belangrijk is, in plaats van te rommelen in de marge. Ik denk dat we nieuwkomers veel meer moeten wijzen op die basis, dan op de irrelevante details.
Haters gonna hate.
- Koolhydraten niet 's avonds!!
- Aardappelen? Weet je wel wat de GI daarvan is??!!
- 's avonds moet je kwark eten, langzame eiwitten weet je.
- In muesli zit suiker, dat is vergif!!
- Maaltijd 4 heeft een verkeerde verhouding van e/k/v.
- Je moet geen *voeg willekeurig voedingsmiddel in* eten, dat is slecht/ongezond.
- Door chips breek je spiermassa af!!
- Je moet 13,2 s na je workout 44,3 g BCAA's nemen voor het beste resultaat.
- Bananen bevatten fructose, dat moet je vermijden!
- Niet eten voor je cardio doet, anders verbrand je geen vet.
- Minstens 6 maaltijden per dag om je stofwisseling op peil te houden!!
- Je lust geen rbroccoli met kip? Pfff bb is geen sport voor jou!!
- Is dit een goed voedingsschema om aan te komen?? (zonder doel en kcal te posten)
Om een en ander in perspectief te plaatsen, presenteer ik u:
De piramide-van-prioriteit-bij-voeding-voor-bb'ers:
Regelmatig post iemand een voedingsschema zonder doel en kcal te vermelden, en krijgt hij voornamelijk reacties om bepaalde voedingsmiddelen te schrappen. Of om 's avonds geen koolhydraten meer te eten. Diegene zou veel beter geholpen zijn als hij beseft dat de basis (kcal en eiwitten) in orde moet zijn, voordat zulke details zoden aan de dijk zetten.
Bottomline: focus op wat écht belangrijk is, in plaats van te rommelen in de marge. Ik denk dat we nieuwkomers veel meer moeten wijzen op die basis, dan op de irrelevante details.
Haters gonna hate.

(Ben er zelf geen fan van natuurlijk, waarom? Ik heb liever havermout o.i.d, ik vind het ontzettend heerlijk om hiervan een pizza te maken bijvoorbeeld, en ik vind het voor mijzelf niet nodig om van schema te veranderen terwijl ik weet dat het wél kan)