Fitness Seller

Voeding?

Anoniem158282

Novice
uitgeschakeld
Waardering
1
Lengte
1m68
Massa
67kg
Hey,

Ik heb een 3 daagse splitschema, hebben jullie misschien tips met mijn voeding? Ik heb ongeveer 2800 calorie nodig per dag.

Wat moet ik in de ochtend - midag en s'avonds eten?

Hebben jullie misschien een goeie voedingsschema voor mij met ongeveer 2800 calorie?

Bedankt!

Splitschema voor welk doel einde zou wel fijn zijn?
Vanuit daar ga je uitrekenen hoeveel je nodig hebt en het op de juiste momenten verdeeld over de hele dag

post eerst maar eens wat je nu eet. :)
dan kunnen we wel bijsturen.

In principe kan je of cutten of bulken. Dus je moet dan een keuze maken of je boven of onder je onderhoud eet.
Maar omdat je beginner bent kan je nog gebruik maken van beginners gains.
Ga eens op onderhoud eten en trainen en zie wat het doet met je lichaam.

Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!

Bijlagen

Lees eerst een de sticky's. Genoeg info te vinden over je voedingsschema samenstellen.

• Topic Starter Topic Starter
Ontbijt : Halve bak kwark (250gr) met ongeveer 4 eetlepels muesli (60 gr) een kiwi en een mandarijntje plus een roggebrood met een paar plakjes kipfilet of 1 broodbeleg 30 plus kaas

Tussendoortje over 2 uur na ontbijt : 30 gram noten (een handje vol) en een appel

Lunch 12:00 : broodje kipfilet met wat pesto

Avondeten 18:00 : wat er voor mij komt :) dus van alles? (Wel gezond natuurlijk)

Training : voor de training 2 broodjes met applesstroop en na training shake met banaan

Voor het slapen gaan neem ik een halve bak kwark

Is dit een goede schema voor spierkweken?
Dit schema heb ik van internet. Kan ik dit schema gebruiken voor elke dag Of is dit een schema voor 1 dag?

Dit is een 3200kcal maar ik kon mijne niet goed berekenen hoeveel calorien ik per dag nodig heb, ik ben 1.73 weeg 69kilo doel: spieren kweken.

Bedankt!

Ontbijt : Halve bak kwark (250gr) met ongeveer 4 eetlepels muesli (60 gr) een kiwi en een mandarijntje plus een roggebrood met een paar plakjes kipfilet of 1 broodbeleg 30 plus kaas

Tussendoortje over 2 uur na ontbijt : 30 gram noten (een handje vol) en een appel

Lunch 12:00 : broodje kipfilet met wat pesto

Avondeten 18:00 : wat er voor mij komt :) dus van alles? (Wel gezond natuurlijk)

Training : voor de training 2 broodjes met applesstroop en na training shake met banaan

Voor het slapen gaan neem ik een halve bak kwark

Is dit een goede schema voor spierkweken?
Dit schema heb ik van internet. Kan ik dit schema gebruiken voor elke dag Of is dit een schema voor 1 dag?

Dit is een 3200kcal maar ik kon mijne niet goed berekenen hoeveel calorien ik per dag nodig heb, ik ben 1.73 weeg 69kilo doel: spieren kweken.

Bedankt!

VEEL VEEL VEEL meer eten. En dat is geen 3200 kcal. Eerder 2000. Is gewoon veel te weinig.

Man man man.. dat je daar op kan leven..

Sticky's even doorlezen.

• Topic Starter Topic Starter
Kan een van jullie misschei een voedingsschema maken voor mij ik wil graag meer spieren :)

Terug
Naar boven