AndroidHealthClinic

Voedingsbehoefte zeer gemakkelijk uitrekenen!

• Topic Starter Topic Starter
ja toch:D vertel het ook nog even als het overeenkomt met je eigen behoefte berekening. En als dat niet het geval is even erbij zetten wat je hebt ingevuld.

Bij meerdere mensen klopt hij al top zeker 90 - 100%:D

ja klopt wel ongeveer! niet echt een revolutie maar toch maar karma!

ik moet 4500 kcal wegwerken... ik krijg het echt steeds drukker met bikken

thanks man

Het probleem wat ik altijd heb is dat in feite zowel de behoefte als het verbruik per dag verschillen, en niet zo'n beetje ook: ik heb dagen zonder training en lichaamsbeweging en dagen waarop ik de hele dag aktief in touw ben bv sochtends KT plus smiddags tuinwerk en savonds schaatsen. Dat scheelt rustig 1500 Kcal op één dag, alleen al de aktiviteiten. En dan heb ik het nog niet over het basaalmetabolisme dat de ene dag gewoon hoger kan zijn dan op andere.

je kunt het natuurlijk voor meerdere dagen uitrekenen door de arbeidstoeslag te veranderen. Dit kun je aanpassen van 30 tot 100% dmv 1t/m4 te kiezen.
Van je basaalmetabolisme weet ik verder niks, maar in hoeverre dat gaat schelen..? Hoop dat je er in iedergeval een heel eind mee kan komen. Ik sowieso wel, want ik heb 5 dagen in de week school. En jij zult toch je behoefte uit moeten berekenen per dag, of je dat dan dmv een rekenmachine doet, of gewoon door alles ff snel in te vullen, dat moet je zelf maar weten;)

grtz, David.

How handy! Mijn dagelijkse behoefte: 4089 kcal, en ik eet nu ongeveer 4500 per dag :banana:

Nouja, ik dus wel. Bij mij ziet de hele week er het zelfde uit, en dus klopt die behoefte gewoon. Hier kan ik dan mijn voedingsschema op afstellen, als jij een hektisch leven hebt, of iig niet ritmisch, dan heb je hier waarschijnlijk niks aan. Maar vele met mij rekenen wel af en toe hun behoefte uit, en op zo een moment heb je hier dus was aan.

Grtz, David.

zelf gemaakt? netjes.

Dus wel leuk al die kalkulators en berekeningen, maar je hebt er in de praktijk niet echt veel aan.

Hoe verschillend kunnen mensen zijn!

Ik heb voedingsschema's, weeg en meet alles af en hou mijn calorie-inname gedurende de dag in een spreadsheet bij. Doe ik dat niet, dan zak ik zo onder onderhoud (ik ben van nature een slechte eter). Door het bij te houden kan ik mezelf beter dwingen om te eten. Bij mij werkt het dus prima!

Fijn dat er dus mensen zijn waarvoor ik het doe:D Ik heb hem btw idd zelf gemaakt, vind het ook een leuk project.

haha ik kom op 2825 kcal uit..nou als ik dat eet per dag val ik echt af man.. eet rond de 4000 kcal en dat gaat wel goed

Klopt geen zak van:

Totale dagelijkse behoefte energie: 3822 Kcal
Dagelijkse behoefte Eiwitten: 187 Gram
74.8*2.5)
Dagelijkse behoefte Vetten: 85 Gram
(3822*0.2)/9
Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 684 Gram
(3822/4)-85-187

Tel de kcals op van 684*4, 85*9, 187*4 = 4285

De koolhydraten berekening deugd niet, omdat hij daar vetten vanaftrekt als zijnde een voedingstof die 4 kcals per gram oplevert.

Al die karma kan naar mij omdat ik jullie behoed voor een ongecontroleerde vetkwab.. :D

Gaat er meer om een idee te krijgen van je behoefte en te kijken of het klopt met je eigen berekening. Je kunt zelf toch bepalen welke verhouding eiwitten/koolhydraten/vet je per dag neemt...

Klopt geen zak van:

Tel de kcals op van 684*4, 85*9, 187*4 = 4285

De koolhydraten berekening deugd niet, omdat hij daar vetten vanaftrekt als zijnde een voedingstof die 4 kcals per gram oplevert.

Al die karma kan naar mij omdat ik jullie behoed voor een ongecontroleerde vetkwab.. :D

De behoefte klopt nog steeds, alleen idd word het fout opgedeelt, ik zie al welke fout ik daarin heb gemaakt en deze los ik nu op. Dankjewel dat je mij op die fout hebt gewezen, je kon het alleen ook wat anders brengen.

Grtz, David.

Nogmaals bedankt, het is nu zeker weten opgelost. Ik heb de tekst die ernaast stond ook aangepast want die was niet helemaal correct, krijg ik me karma nu weer terug:D ?

Grtz, David.

van mijn vet% klopt ook niet ghehe

Terug
Naar boven