AndroidHealthClinic

Voedingsbehoefte zeer gemakkelijk uitrekenen!

• Topic Starter Topic Starter
Er staat duidelijk naast dat het ook geen hele goede meting is. Deze vet% meter geeft een indicatie van het vet% voor de Normale mens. Vooral beginners hebben hier iets aan. Iemand die al een tijdje traint hoort zijn eigen vet% toch wel te weten, om zo een goede behoefte uit te kunnen rekenen. De berekeningen zijn verder helemaal goed.

Als jij trouwens 10 kilo spiermassa gaind, dan zal de calculator daar geen rekening meehouden. Vandaar dus alleen de vetcalculator gebruiken als je echt niet weet wat je bf is, en je nog een beginner bent.

Volgens mij weet jij niet wat zware arbeid is:D

Totaal 1000 kcal verschil per dag of ik licht of zwaar invul,nou met echt werken heb je die binnen 2 uur verbrand hoor:D

Verder vind m nogal laag uitkomen zeker als je bedenkt dat erbij vermeld wordt dat je op die hoeveelheid zou groeien:rolleyes:
Ik ben ook niet erg zeker van mn bf maar vul dan toch maar wat in anders denkt die calculator dat ik 33% heb:eek:
Hoe ben je daar eigenlijk bij gekomen? Dat dat voor een beginner normaal zou zijn bedoel ik?

Hoe verschillend kunnen mensen zijn!

Ik heb voedingsschema's, weeg en meet alles af en hou mijn calorie-inname gedurende de dag in een spreadsheet bij. Doe ik dat niet, dan zak ik zo onder onderhoud (ik ben van nature een slechte eter). Door het bij te houden kan ik mezelf beter dwingen om te eten. Bij mij werkt het dus prima!

In het begin hield ik het ook allemaal strikt bij.. als ik dat niet deed zat ik soms maar op 1200-1500 kcal per dag :eek: dan vergat ik gewoon te eten en alles wat ik at bevatte nauwelijks kcal :p

Nu ik aan mn voedingsschema gewend ben hou ik ook niet meer alles bij en eet ik wel voldoende op een dag.. maar voor de mensen die het handig vinden is het een mooie oplossing :)

Goed gedaan! :thumb:

@Miss Deadlift, het is niet voor elke beginner normaal, maar het is een berekening door de consumentenbond, voor de gemiddelde mens. Aangezien een beginner vaak nog qua postuur de gemiddelde mens is, trek ik zo voorzichtig die conclusie.

De behoefte berekening is van eigenkracht.nl, een die heel erg veel mensen gebruiken. Zoniet dan vaak toch in die richting.

Heb je wel gelezen? Dat ding kan niet toveren, de berekening is getest op 1200 mensen die niet erg gespierd waren. Gewoon normale mensen. Dat zijn de meeste beginners ook. Zij hebben dus iets aan die berekening. Gevorderde horen hun vet% gewoon te meten, zodat ze een goed voedingsschema kunnen opstellen, en daarom is het niet voor gevorderde gemaakt.

Verder zat ik nog fout wat betreft de berekening. Dit is een behoefte om op gewicht te blijven, je moet hier 200-500 kcal boven gaan zitten om te groeien.
Ik ben nog met wat mensen met veel ervaring in overleg of de eiwitbehoefte niet naar 2gram per kg vvm moet ipv 2,5. Ik houd jullie op de hoogte.

Verder ga ik ook nog wat meer informatie toevoegen, en dat zal ik dan ook wel aangeven.

Grtz, David.

goede calculator, respect!: maar qua vetpercentage klopt hij niet: hoe meer spierweefsel (gewicht) betekend automatisch een hoger vetpercentage volgens jou calculator.
Dit is dezelfde fout die elect. vetmeters maken; deze zijn voor "normale" mensen niet voor bb's (zoals je zelf ookal zegt). Je zou een autom. correctie kunnen inbouwen op basis van de ervaring (niet zaligmakend) of voorbeeld foto's hoe je ong. eruitziet en dat meenemen (ook niet ideaal maar beter)

welke moet je nou kiezen als je 5 d agen intensief traint

lichte a rbeid of zware arbeid???

ciko

26% vetpercentage:roflol:

Toppie !

Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga die vetcalculator eruit halen, en een nieuwe erinzetten die gebruik maakt van de omtrek van je taille etc. Dat is een stuk precieser, want ik krijg veel te veel mensen die zeggen dat dat niet klopt.

Verder ga ik nog een goed stuk informatie erbij zetten. Ik houd jullie op de hoogte!

Grtz, David.

Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga die vetcalculator eruit halen, en een nieuwe erinzetten die gebruik maakt van de omtrek van je taille etc. Dat is een stuk precieser, want ik krijg veel te veel mensen die zeggen dat dat niet klopt.

Verder ga ik nog een goed stuk informatie erbij zetten. Ik houd jullie op de hoogte!

Grtz, David.

suc6 ;)

Zo, ik heb er vandaag al gelijk weer aangewerkt, en zogoed als alles is af.
Er zijn nu pagina's voor informatie, die worden van het weekend gevult door iemand die er dus echt heel veel van af weet. Verder heb ik nog wat links toegevoegd waar ik dit forum ook bij gezet heb.
Als iemand nog mooie links heb, dan kan hij/zij die via pm sturen, dan bekijk ik het en als ik het een goede website vind zet ik die ook in het rijtje.

Verder staat er al weer informatie aan de rechterkant van de pagina als kleine toelichting op de calculator. Mischien komt er nog binnekort een pagina op met elke maand 2 aanbiedingen om extra goedkoop voedingssupplementen te regelen, voor iedereen. Maar daar ben ik nog over aan het praten met een online winkel.

Verder wil ik jullie aanraden de vetcalculator nog niet te gebruiken, want die deugt nog niet echt.

Groetjes, David.

Volgens dat ding heb ik 3200 kcal nodig :--) echter ga ik zelf uit van 3000

het maakt verder niet uit, want ik blijf op 2800 zitten :D dan stoot ik bijde niet voor de kop ;)

3200 bij mij :eek:
ik had zelf 2700 uitgerekend en had 3000 om schoon te bulken en werd nu al beetje bij beetje dikker:P

Terug
Naar boven