Fitness Seller

Voedingschema afvalle

simply

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m77
Massa
93kg
Vetpercentage
16%
Hoi ik heb een cut schema gemaakt.
Maar graag julie advies.

Mijn vet zit rond 17% ik wil het verlage naar de 12%

Dit is me voeding schema.

Ik train 4x per week en doe naar em kracht 20 tot 30 cardio.

Op rust dagen verlaag ik me koolhydraten inname

Dor in plaants van 100gram havermout 50 gram te eten bij het onbijt.
Me prow shake vervange met 50gram why 20gram noten

Me middag maaltijd te vervange dor groente in plaats rijst
Zo bespaar ik een kleine 250 a 300

Ontbijt (08:00)
1 banaan 120gr
Havermout 100gr
Whey 40gr
Kcal - E/K/V 583.16 – 45/80/9.24
Pre-WO (09:00)
20 gram why
Kcal - E/K/V 78.2-16/1.3/1
Post-WO Shake (10:45)
Water 500ml
Whey 30gr
Dextrose 50gr

Op rust
50gram why
20gram pinda.s

Kcal – E/K/V 307 – 24.49.5/1.5
Post-WO Maaltijd (12:00)
zilvervliesrijst 75gr
200 gram perziebone 200gr
koolvis 200gr

Kcal – E/K/V 471.5. – 44/66/3.16
Tussendoor (15:00)
Magerekwark 500grm
Pinda 30gr
Kcal – E/K/V 436.9 – 52.3/21/18.1
Avondeten (18:00)
Groente 300gram
Eieren 5 stuks
Kcal – E/K/V 471 – 41/18/27.5
Tussendoor (20:30)
Kipfilet 200gr
Olijfolie 10ml
Kcal – E/K/V 303-45/0/11.7
Pre-slaap (23:00)
Marge kwark 500gr
Olijfolie 10ml

Kcal – E/K/V 333 44.5/18.5.11.7
Totaal:
Kcal – E/K/V 2983 – 311.5/254.3/83.9

Wat is je onderhoud?

Ziet er verder heel goed uit. Maar is het een idee om wat minder kcal te eten? (dit lijkt me zo'n beetje onderhoud) de verhoudingen zijn prima, maar gewoon van alles wat minder, dan blijft er m.i. nog genoeg over om mee te herstellen en de hele cut schiet tenminste een beetje op. In het sticky wordt wel aangemoedigd om op onderhoud te eten maar aangezien cardio meestal niet een grote hobby is... en mocht je een keer een familie bbq hebben dan ben je gelijk weer uren en uren daarvoor aan het cardioen.

12% is netjes man! succes er mee!

• Topic Starter Topic Starter
Wat is je onderhoud?

Ziet er verder heel goed uit. Maar is het een idee om wat minder kcal te eten? (dit lijkt me zo'n beetje onderhoud) de verhoudingen zijn prima, maar gewoon van alles wat minder, dan blijft er m.i. nog genoeg over om mee te herstellen en de hele cut schiet tenminste een beetje op. In het sticky wordt wel aangemoedigd om op onderhoud te eten maar aangezien cardio meestal niet een grote hobby is... en mocht je een keer een familie bbq hebben dan ben je gelijk weer uren en uren daarvoor aan het cardioen.

12% is netjes man! succes er mee!

Hey dankje.

Ik at een paar maande terug rond 3300 a 3600 perdag.
Alleen toen houde ik wel veel vocht vast.

Sinds 2 weken eet ik rond 3200.'

Nu probeer effe zo.
Ja klopt als nog 200 cals verminderd dan gaat het wel hadder.
Alleen wat ik veel lees op dbb.

Dat veel mense te snel met hun cals beginne te zakke waardor ze te veel spiergaan verliezen.

Ik hoop ook iets te gaine tijdens me dieet.

Ik train 4x per week met gewichten
en doe 3 keer per week na de kracht cardio.
Behalve op bene dan doe ik geen cardio.
1x per week loop ik hard 7 a 10km

Tja, daar heb je gewoon gelijk in. er wordt nogal eens meer verloren dan nodig. Ik neem dat evt. beetje verlies op de koop toe. In kracht ga ik er niet op achteruit op dit moment, stijgt nog wat, en dat is ook normaal.
Maar als je van 16 naar 12 wil bij 93kg is je vrije massa 80kg. 4% zakken is 3.2kg oftewel: 22500kcal. Dat is in 2 maanden goed te doen. is 375kcal per dag te kort.

Wat ik eerst zij is idd beter om nog even uit te stellen nu ik het zo uitreken ;)
Eerst maar op deze kcal zitten en dan zakken.

Maar wat wel altijd oppassen is: dan reken je uit dat je dus 22500kcal kwijt moet ongeveer. Je houd je netjes aan alles, traint lekker, maar dan blijkt 12% toch niet helemaal in de spiegel te zijn wat je er van verwacht had... Nog 1% extra er af is dan verrekte lastig, kost zeker nog een paar weken en mentaal ook aardig k*t.

Daarom ga ik persoonlijk liever voor een wat groter tekort, maar ik zal er heel eerlijk in zijn: ik ga voor een beachproof uiterlijk, goed droog, een stuk groter dan de mannen op Mens Health, maar geen BB ambities.

• Topic Starter Topic Starter
Tja, daar heb je gewoon gelijk in. er wordt nogal eens meer verloren dan nodig. Ik neem dat evt. beetje verlies op de koop toe. In kracht ga ik er niet op achteruit op dit moment, stijgt nog wat, en dat is ook normaal.
Maar als je van 16 naar 12 wil bij 93kg is je vrije massa 80kg. 4% zakken is 3.2kg oftewel: 22500kcal. Dat is in 2 maanden goed te doen. is 375kcal per dag te kort.

Wat ik eerst zij is idd beter om nog even uit te stellen nu ik het zo uitreken ;)
Eerst maar op deze kcal zitten en dan zakken.

Maar wat wel altijd oppassen is: dan reken je uit dat je dus 22500kcal kwijt moet ongeveer. Je houd je netjes aan alles, traint lekker, maar dan blijkt 12% toch niet helemaal in de spiegel te zijn wat je er van verwacht had... Nog 1% extra er af is dan verrekte lastig, kost zeker nog een paar weken en mentaal ook aardig k*t.

Daarom ga ik persoonlijk liever voor een wat groter tekort, maar ik zal er heel eerlijk in zijn: ik ga voor een beachproof uiterlijk, goed droog, een stuk groter dan de mannen op Mens Health, maar geen BB ambities.

Ja das waar.
Ik weet als ik het op deze manier doe dat wel idd stukke langer bezig ben.
Misschien ben wel 5 maande bezig om me van 16 naar 12 % te gaan.

Maar ik zie zelf wel goede resultaten alleen duurt het wel verdomme lang:rolleyes: als je cals redelijk hoog houd.

Zo zo hoort ook nog in kracht tijgen tijdens het cutten.
Vaak mense die echt zwaar cutte verliezen aardig wat kracht.

Mij doel is ook een beetje aan bodybuilding te doen.
Alleen het nadeel is hoe zwaader ik wordt hoe moelijker het wordt om echt droog te blijven.

Omdat alle bb toch massa wille wrm ze wat meer gaan eten.

Terug
Naar boven