MuscleMeat

voedingschema voor een beginner

workit

Novice
Waardering
0
Kunnen jullie mij wat tips geven voor een goed voedingschema?

Het hoeft geen pro voedingsschemate zijn aangezien ik nog lang niet op dat niveau zit qua lichaam

me doel is om massa te kweken zonder (te erg) in vet aan te komen
ik ben 18 jaar
178 lang, 60 kilo..

Ik zat zelf te denken aan

Ochtend:

3 x bruin brood
500 gram magere kwark

middag:
3 x bruin brood
500 gram magere kwark
2 x gekookt ei

avond:
Aardappelen + groente
500 gram kwark

fruit als tussendoor(appel,druiven,banaan)

Drinken, water en melk verspreid over de dag
en paar cola light.

Ik wil het een beetje makkelijk houden en niet te extreem maar ik moet wel spieropbouw krijgen :rolleyes:

En welke suplementen kan ik er het beste bijnemen?
Ik dacht zelf een eitwitshake voor direct na me training en vitaminipillen erbij te nemen

Laatst bewerkt:
1,5 kilo kwark per dag?

Zorg dat je het over 6 maaltijden per dag verdeeld.
En lees even [Link niet meer beschikbaar] door.

workit zei:
Ik wil het een beetje makkelijk houden en niet te extreem maar ik moet wel spieropbouw krijgen :rolleyes:

Liefst vanzelf he? :cool:
Ik snap het id van je... niet te extreem maar niets gaat vanzelf dude...
Ben zelf ook geen pro maar heb wel begrepen zo links en rechts dat je meerdere maaltijden per dag moet om je stofwisseling te versnellen.....
Begin daar eens mee?

• Topic Starter Topic Starter
jay_c zei:
Liefst vanzelf he? :cool:
Ik snap het id van je... niet te extreem maar niets gaat vanzelf dude...
Ben zelf ook geen pro maar heb wel begrepen zo links en rechts dat je meerdere maaltijden per dag moet om je stofwisseling te versnellen.....
Begin daar eens mee?

ik snap wel dat het niet vanzelf gaat maar je kan "normaal eten"of op de extreme manier zoals heel veel dat doen, ik wil daar een beetje tussen zitten.

Maar zou ik om aan die 6 maaltijden te komen ook suplementen kunne gaan nemen? zoja welke? :o

paar mogelijke tips

cola kicken
eiwitshake na training blijkt achterhaald te zijn, sommige mensen hier zweren er echter bij. Snelle koolhydraten moet da bomb zijn of zo, ga het zelf binnenkort ook eens proberen.
eieren niet hard koken, dooier zo zacht mogelijk laten.
en maak van die 3 boterhammen maar 6 :D (met pindakaas en kipfilet.)
rijst, havermout/muesli etc... eten.

succes workit! :thumbs:

builderB zei:
paar mogelijke tips

cola kicken
eiwitshake na training blijkt achterhaald te zijn, sommige mensen hier zweren er echter bij. Snelle koolhydraten moet da bomb zijn of zo, ga het zelf binnenkort ook eens proberen.
eieren niet hard koken, dooier zo zacht mogelijk laten.
en maak van die 3 boterhammen maar 6 :D (met pindakaas en kipfilet.)
rijst, havermout/muesli etc... eten.

succes workit! :thumbs:
mmm.... Je hebt het over pindakaas dat is toch MEGAVEEL kalorien?

jay_c zei:
mmm.... Je hebt het over pindakaas dat is toch MEGAVEEL kalorien?
iets van 700 kcal per 100 gram geloof ik..
Maar als je 60 kg weegt is er niets mis mee dacht ik zo. Je wordt er immers groot en sterk van!

@ Topicstarter.. Niet zeuren over: '3 maaltijden per dag is genoeg', NEE, dat is niet genoeg. En al helemaal niet in de hoeveelheden die jij eet. Zes maal per dag is niet extreem, het is normaal en lekker.
Het enige waar jij op dit moment genoeg van binnen krijgt, zijn de benodigde eiwitten, maar zonder voldoende koolhydraten zul je ook niet groeien.
Zie dit aub niet als aanval, maar als opbouwende kritiek. Lees je hier een slag in de rondte en je zult nog ver komen.. Succes!

Terug
Naar boven