XXL Nutrition

Voedingschema

Amillionaire

Novice
Waardering
0
Hey, ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb een paar vragen over mijn voedingschema.

Mijn lengte is 1.73 en weeg 75 kilo...

07:30 Brinta + 4 eieren + Banaan
10:45 2 Broodjes pindakaas
13:00 2 Aardappelen tonijn + 4 eieren
15:00 Spagetti tonijn + 4 eieren
18:00 1 broodjes pindakaas
21:00 Avondeten + fruit

Plus eiwit shakes 35 gram voor het trainen en 35 gram na het trainen.

Ik ben bezig met spieren en droog trainen.

Kan ik trouwens ook de tonijn vervangen voor kipfilet?

Bedankt alvast!!!

Welkom op het forum :)

Het is goed dat je al precies weet wat je op een dag eet maar je hebt er niks aan als je niet weet hoeveel kcal je binnen krijgt. Je moet ook je onderhoud (aantal kcal om niet aan te komen en niet af te vallen) berekenen. Dit vind je makkelijk op google. Tel daar 300-500kcal erbij om bij te komen en 300-500kcal eraf om af te vallen.

Waar je ook zeker rekening mee moet houden zijn de macro's. Dit betekent ' de inname van koolhydraten(50%)/ vet(20%) en eiwitten(30%). Als je merkt dat je macro's in orde zijn, hoef je geen shakes meer te drinken. Voldoende is voldoende en je moet zeker niet overdrijven. Is jouw voedingsschema toch niet compleet qua eiwitten, dan kan je wel gerust shakes nemen.

Om dit alles bij te houden raad ik je zeker 'myfitnespall' aan. Het is een app waarmee je alles ingeeft/scant wat je zoal eet op een dag. Daar kan je ook je doel op instellen en zien hoeveel koolhydraten/vet en eiwitten je moet eten.

Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust hier op het forum. Als je klaar bent met alles te bereken/plannen kun je je zeker hier jouw voedingsschema met macro's neerposten ter controle.

P.S: Ik denk dat je tonijn door kipfilet kan vervangen.

• Topic Starter Topic Starter
Nikita1998 Thanks voor het reageren! Bedankt voor je tips ik zal het gebruiken. Ik zal het ook even moeten onderzoeken, dan zal ik het zo snel mogelijk posten.

Laatst bewerkt:
Je kan tonijn wel vervangen voor kipfilet, alleen zou je rekening moeten houden met het kwikgehalte in tonijn... Het beste lijkt mij om het af te wisselen...

Hier heb je een artikeltje over kwik in tonijn:

[Link niet meer beschikbaar] ig

(Je hoeft niet alles wat menshealth zegt te geloven en gebruiken, maar er zijn wel degelijk meerdere onderzoeken die het gevaar van kwik aangeven in té grote hoeveelheden)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor het reageren zigga! Ik ben het nu een beetje aan het uitproberen.

Terug
Naar boven