MuscleMeat

Voedingsschema 13 jarige (fitness)?

Misschien, misschien niet. Ieder zijn mening vind ik :P

Maar ik heb ff gekeken bij de trainingsschema's topic's, erg mooie schema's zeg.
Ik ga ff die stickies lezen (zo julie zin :P?) en dan ga ik ff kijken hoe en wat..

Maar sommigen trainen wel erg vaak..

Eindelijk!

3x in de week is genoeg hoor.

Als je serieus wat in elkaar zet zijn we wel bereid om je te helpen hoor.
Bereken wel je onderhoud en zo! (ook in de stickies te vinden)

• Topic Starter Topic Starter
Hier een site waar een schema te vinden is ook op DBB:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/gratis-progressieschemas-oefening-sets-reps-gewicht-27367/

Alleen is het erg vaak, ik heb dus maar 3 dagen of 4.

Ik doe denkik dan:
maandag, half 5 (half 6 NL tijd) tot half 7 (half 8 nl tijd)
Dinsdag: Rusten, inverband met school kom ik pas om 7 uur NL tijd uit.
Woensdag: Kan ik ook niet, weer school, maar dat kan ik pas zeggen na 19 oktober, dan hebben we zeker de juiste tijden voor school
Donderdag: de éne week van 2 (3 uur NL TIJD) tot 4 (5 uur NL TIJD) en de andere week van half 5 (half 6 nl tijd) tot half 7 (half 8 nl tijd)
Dit omdat ik de ene week van 2 tot 4 (3 tot 5 nl tijd) leer en de andere week niet.
Vrijdag: Weer 2 uurtjes 'smiddags trainen, ik denk van 2 tot 4 (3 tot 5 nl tijd) alleen dat is niet 100% zeker omdat de bijles juf ook misschien komt.
Zaterdag: Rust, ivm met bijles juf.
Zondag: 2 tot 4 (3 tot 5)

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

Ik zal het eerste halve jaar, totdat ik slank ben denkik alleen maar cardio doen en buikspieroefeningen, in deze sportschool waar ik op ga hebben ze aan cardio alleen maar fiets + ren/loopbaan.

ik heb niet veel tijd op 4 of 5 keer in de week te trainen. als ik train doe ik denkik dag trainen, dag rust, dag trainen, dag rust.
Want ik heb ook nog school.

Ik las net als iemand in een topic eerst zwom alleen daarna niet meer.
ik wou dus ong. 3x per week trainen, 2 uren lang ofzo en 1 of 2 dagen in de week zwemmen. is dit goed voo jre?
Zou je training beperken tot 1,5 uur, eet ook naar het zwemmen toe, dus wat je verbruikt met zwemmen er weer bij eten. En beslis wat je eerst doet, vet eraf of spieren aankomen. In het begin gaat het allebei wel maar dat houd niet vol.

Zou je training beperken tot 1,5 uur, eet ook naar het zwemmen toe, dus wat je verbruikt met zwemmen er weer bij eten. En beslis wat je eerst doet, vet eraf of spieren aankomen. In het begin gaat het allebei wel maar dat houd niet vol.

Hee, uuhm, als ik zwem hoe weet ik hoeveel caloriën dan ben kwijtgeraakt.
En misschien een domme vraag, maar, als ik bijv. 1000 caloriën kwijt raak waarom zou ik dan nog 1000 eten, dan ben ik toch niks kwijtgeraakt?

Ik heb mijn BMI wel eens berekent op voedingscentrum en dat was 21.2 ofzo en dat was goed. Wel ben ik een beetje dik. (ik heb dus wel wat vet)
Wat kan ik dan beter doen, eerst de buik eraf en dan voor de spieren gaan? of direct voor de spieren??

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

En het zwemmen is wel goed voor het afvallen en spierenopbouwen toch?

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

Wat is bulk en cut?

Bulken is dat je spieren gaat opbouwen, cutten is het vet eraf halen. Een van de 2, allebei kan niet. Je kan niet afvallen en spieren opbouwen tegelijk. Je moet namelijk eten naar je BMR. Bij bulken moet je daar dan nog is boven gaan zitten, en met cutten moet je daarop gaan eten en dan met bijv. zwemmen het verschil maken van 20% eronder, verbrand je meer met zwemmen (weet niet hoe je dat ongeveer berekent) dan moet je dat er weer aan eten in de cut. Als je nou stickies had gelezen had je het geweten.

Hee, uuhm, als ik zwem hoe weet ik hoeveel caloriën dan ben kwijtgeraakt.
En misschien een domme vraag, maar, als ik bijv. 1000 caloriën kwijt raak waarom zou ik dan nog 1000 eten, dan ben ik toch niks kwijtgeraakt?

Ik heb mijn BMI wel eens berekent op voedingscentrum en dat was 21.2 ofzo en dat was goed. Wel ben ik een beetje dik. (ik heb dus wel wat vet)
Wat kan ik dan beter doen, eerst de buik eraf en dan voor de spieren gaan? of direct voor de spieren??

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

En het zwemmen is wel goed voor het afvallen en spierenopbouwen toch?

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

Wat is bulk en cut?

Jep zwemmen is erg goed. Krijg je ook mooie rug van.

Als je je niet bij voed dan ga je spieren afbreken. Dat is niet de bedoeling. Je spieren hebben ook voeding nodig. Zo lang je niet boven je onderhoud komt zul je niet dik worden. ;)

Bulken is vreten om spieren te kweken. Cutten is om vet te verliezen met zoveel mogelijk spierbehoud. (allebei tegelijk kan niet)

Ga maar lekker voor het cutten. Dan moet je je onderhoud berekenen en hier 20 a 30% onder gaan zitten.
Verder dan gewoon lekker trainen wat je leuk vind. Hoeveel je verbrand is op verschillende sites en ook wel op dit forum te vinden.

Spieren opbouwen ga je dan maar over een jaartje doen. ( je wordt wel sterker en ziet er gespierder uit zonder vetjes) Dus als je 14 bent ga je lekker bulken. En daarna zul je weer moeten cutten. Steeds op en neer. Tot je de spieren hebt bereikt die je graag wil.

Zo en nu echt alles op het forum gaan lezen.

Oké, maar vorig jaar was er iemand in mijn klas, dit was fors en ook dik en die trainde ook spieren dus Bulken? om van het vet spier te laten maken? Kan dat?

Oké, maar vorig jaar was er iemand in mijn klas, dit was fors en ook dik en die trainde ook spieren dus Bulken? om van het vet spier te laten maken? Kan dat?

Vet omzetten in spieren bestaat alleen in fabeltjes van 1001 nacht. Die zul je vast erg goed kennen daar :P hehe

Ik heb trouwens nog wat toegevoegd op het antwoord net boven je.

Niet spier omzetten in vet, maar vet in spieren doen te trainen

Oké, maar ik zal dan eerst moeten afvallen en dan met spier trainingen doen?

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

Ik zal ff een voedingsschema proberen te maken.
Ik kan dat niet met caloriën doen enz. want ik weet niet hoeveel caloriën in wat zitten.

---------- Toegevoegd om 13:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

Ik zie opeens dat ik geen excel op mijn computer heb en dat had ik wel??
Waar kan ik dat downloaden??

Oké, maar ik zal dan eerst moeten afvallen en dan met spier trainingen doen?

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------

Ik zal ff een voedingsschema proberen te maken.
Ik kan dat niet met caloriën doen enz. want ik weet niet hoeveel caloriën in wat zitten.

Zoek en gij zult vinden

http://www.calorielijst.nl/

Als je ze niet kan berekenen kan je ook geen schema maken.

Wat jij belangrijker vind moet je doen. Als je belangrijker vind om gespierd te zijn dan doe je bulk. Als je belangrijker vind om een sixpack te hebben dan ga je cutten.

Zo nu ga ik trainen en mag je het zelf uitzoeken. Ik meld me wel als je zelf wat hebt opgezocht.
:hello:

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

[/COLOR]Ik zie opeens dat ik geen excel op mijn computer heb en dat had ik wel??
Waar kan ik dat downloaden??

Kopen in de winkel. Excel kost geld! ;)

Nee ik had eerst excel, zat al op de comp.

Die calorielijst is echt handig!

Is hier ergens een foto waar iemand op staat die bulkt en iemand die cut.
Volgensmij vind ik cut moooier met sixpack alleen misschien is bulk ook wel mooi?

---------- Toegevoegd om 14:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:02 ----------

ik heb al ergens gevonden waar je 'm kan downloaden.

Blijkbaar was dat een deel van excel waar je een programma in kon openen en dan werken. Nou ik zoek hier wel een voedingsschema en vul dan alles in enz.
En ik ga ook ff meten wat mijn BMI is en wat ik dus moet eten.

---------- Toegevoegd om 14:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

Jep zwemmen is erg goed. Krijg je ook mooie rug van.

Als je je niet bij voed dan ga je spieren afbreken. Dat is niet de bedoeling. Je spieren hebben ook voeding nodig. Zo lang je niet boven je onderhoud komt zul je niet dik worden. ;)

Bulken is vreten om spieren te kweken. Cutten is om vet te verliezen met zoveel mogelijk spierbehoud. (allebei tegelijk kan niet)

Ga maar lekker voor het cutten. Dan moet je je onderhoud berekenen en hier 20 a 30% onder gaan zitten.
Verder dan gewoon lekker trainen wat je leuk vind. Hoeveel je verbrand is op verschillende sites en ook wel op dit forum te vinden.

Spieren opbouwen ga je dan maar over een jaartje doen. ( je wordt wel sterker en ziet er gespierder uit zonder vetjes) Dus als je 14 bent ga je lekker bulken. En daarna zul je weer moeten cutten. Steeds op en neer. Tot je de spieren hebt bereikt die je graag wil.

Zo en nu echt alles op het forum gaan lezen.

Hoebedoel je, als ik cut wordt ik dan ook sterker en krijg ik spieren? op welke apparaten cut je eigenlijk? en waarom moet ik eerst cutten dan weer bulken enz. de hele tijd door?
Als ik de spieren heb die ik graag wil, moet ik dan stoppen of wat?

Blijkbaar was dat een deel van excel waar je een programma in kon openen en dan werken. Nou ik zoek hier wel een voedingsschema en vul dan alles in enz.
En ik ga ook ff meten wat mijn BMI is en wat ik dus moet eten.

---------- Toegevoegd om 14:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

Hoebedoel je, als ik cut wordt ik dan ook sterker en krijg ik spieren?Sterker ja, spieren krijgen niet tot minimaal op welke apparaten cut je eigenlijk?Geen en waarom moet ik eerst cutten dan weer bulken enz. de hele tijd door?
Als ik de spieren heb die ik graag wil, moet ik dan stoppen of wat?

Je moet echt gaan lezen. Bij deze help ik je nog 1 keer. Dan ga je vanaf nu alles zelf doen!

Trainen doe je altijd of je nou bulkt of cut. Het bulken en cutten heeft met eten te maken. Eet je boven je onderhoud voed je je spieren, dus gaan ze groeien (dit noemen wij bulk of massa opbouwen)
Eet je onder je onderhoud gaat je vet verbranden omdat je lichaam energie nodig heeft. En net iets te weinig binnen krijgt. Dit noemen wij cut.

Je mag niet te laag gaan zitten omdat je anders ondervoed raakt en je spieren minder zullen worden.

Als je gaat bulken kom je vet aan. Daarom ga je na een tijdje cutten zodat je niet al te vet wordt en je je spieren in de zomer wat mooier ziet.
Daarna wil je weer spieren kweken dus ga je weer stukje bulken om massa te krijgen (spieren) Helaas wodt je weer iets vetter. Dus dan ga je weer cutten.

En als je tevreden bent met wat je hebt. Dan ga je je onderhoud goed houden en gewoon wat trainen om het allemaal beetje bij te houden.
Als je stopt met trainen zul je niet alle spier kwijt raken maar wel veel.

BMI - is totaal niet interessant en is waardeloos iets. Hier op het forum heeft bijna iedereen overgewicht. (terwijl ze geen grammetje vet hebben) Dat komt door het gewicht van de spieren waar geen rekening mee wordt gehouden met het BMI systeem.

Je moet je onderhoud berkenen.
Maar als je zou gaan lezen (Hoe begin ik met Cut stickie) dan hoefde je niet alles te vragen. En daar houden we niet van.

je bent helemaal niet dik. Je hebt een verstoord zelfbeeld

Je moet echt gaan lezen. Bij deze help ik je nog 1 keer. Dan ga je vanaf nu alles zelf doen!

Trainen doe je altijd of je nou bulkt of cut. Het bulken en cutten heeft met eten te maken. Eet je boven je onderhoud voed je je spieren, dus gaan ze groeien (dit noemen wij bulk of massa opbouwen)
Eet je onder je onderhoud gaat je vet verbranden omdat je lichaam energie nodig heeft. En net iets te weinig binnen krijgt. Dit noemen wij cut.

Je mag niet te laag gaan zitten omdat je anders ondervoed raakt en je spieren minder zullen worden.

Als je gaat bulken kom je vet aan. Daarom ga je na een tijdje cutten zodat je niet al te vet wordt en je je spieren in de zomer wat mooier ziet.
Daarna wil je weer spieren kweken dus ga je weer stukje bulken om massa te krijgen (spieren) Helaas wodt je weer iets vetter. Dus dan ga je weer cutten.

En als je tevreden bent met wat je hebt. Dan ga je je onderhoud goed houden en gewoon wat trainen om het allemaal beetje bij te houden.
Als je stopt met trainen zul je niet alle spier kwijt raken maar wel veel.

BMI - is totaal niet interessant en is waardeloos iets. Hier op het forum heeft bijna iedereen overgewicht. (terwijl ze geen grammetje vet hebben) Dat komt door het gewicht van de spieren waar geen rekening mee wordt gehouden met het BMI systeem.

Je moet je onderhoud berkenen.
Maar als je zou gaan lezen (Hoe begin ik met Cut stickie) dan hoefde je niet alles te vragen. En daar houden we niet van.

Ik zal dat topic ff doornemen.
Ik ga ook ff meten hoeveel ik dus per dag nodig heb aan caloriën.

Het vervelende is dat wij hier, couscous en allemaal andere tunesische gerechten eten. Dus kan ik niet weten hoeveel caloriën hier in zitten?!

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

je bent helemaal niet dik. Je hebt een verstoord zelfbeeld

Jawel hoor! ik heb een beetje vet aan mijn buik en dat probeer ik altijd te verbergen :$ en ik heb ook wel vette borsten, die ietsje te dik zijn.

Ik zal dat topic ff doornemen.
Ik ga ook ff meten hoeveel ik dus per dag nodig heb aan caloriën.

Het vervelende is dat wij hier, couscous en allemaal andere tunesische gerechten eten. Dus kan ik niet weten hoeveel caloriën hier in zitten?!

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

Jawel hoor! ik heb een beetje vet aan mijn buik en dat probeer ik altijd te verbergen :$ en ik heb ook wel vette borsten, die ietsje te dik zijn.

Couscous kan je ook wel vinden op de lijst. En anders op een andere lijst.
Als je je zelf niet goed voelt met die buik en t**ten dan ga je gewoon lekker afvallen joh. Alles wat jij vraagt tot nu toe is hier allemaal te vinden.

Trouwens er is heus een tunesia site waar je alles kan vinden hoe veel er in jouw land producten zit.

Dat weet ik niet zeker art, Tunesiërs kennen het internet niet zoveel. En bijna niemand heeft een computeren, ze kennen hier alleen voetbal -.-''

Ik denk echt niet dat alles op staat wat wij ook eten op de lijsten van caloriën van NL
Want we eten ook nog andere dingen:

Marca, kemmoenia, markat khodhra enz..enz.enz.

Weet je wat!
Ga naar de gym.(fitness) Daar kan je allemaal gasten leren kennen die ook aan training doen.
Vraag hun wat ze eten. En waar ze dit kopen. Ik weet zeker dat er ook Tunisian Bodybuilders zijn.

Terug
Naar boven