XXL Nutrition

Voedingsschema afvallen nacheck

Dekker88

Novice
Waardering
0
Hallo hallo,
Ik wil even een navraag doen over me voedings-schema om af te vallen..
Ik wil daarbij 3x per week 15-30 minuten cardio gaan doen, gewoon buiten hardopen.

Dit eet ik +- op een dag:

09.00: Glas melk / 3 broodjes (1 pindakaas,2 kipfilet)
11.00: xxx
13.00: Glas melk / 3 broodjes (1 pindakaas, 2 kipfilet)
15.00: xxx
17.30: Avondeten (wat de pot schaft) Aardappelen,(Groente: Spinazie,Sperziebonen,Witlof,Broccoli etc..), Stukje vlees(slavink,kipsnitzel,gehaktsnitzel, soms biefstukje etc...)...
En jus erover heen.. maar daar stop ik mee, want dat is als het goed is puur vet:o
20.30: xxx

En hierbij wil ik dan ongeveer savonds rond 19.00-20.00, 3x per week gaan hardlopen. En wat zijn goeie tussendoortjes voor ( 11.00 , 15.00 , 20.30 )..?

Ik zou zeggen om 20.30 , halve bak magere kwark? Maar rond koffietijd (11.00) en 15.00 ?

Reken even je behoefte uit en hoeveel je daar in dat schema aan EKV en kcal hebt staan. Ik zou persoonlijk toevoegen: fruit, noten, kwark, enz. Doe je ook KT?

• Topic Starter Topic Starter
Reken even je behoefte uit en hoeveel je daar in dat schema aan EKV en kcal hebt staan. Ik zou persoonlijk toevoegen: fruit, noten, kwark, enz. Doe je ook KT?

KT doe ik alleen aan door middel van, opdrukken, situps en dumbbells die ik thuis heb liggen..

Edit:
2150,5 kcal (exclusief werken&sporten)
Heb ik uit gerekend via dat Eenvoudig je energieverbruik berekenen (BMR) + vetverlies voorspellen forum

Laatst bewerkt:
66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

kwam ik hierop uit.
2150,5 kcal (exclusief werken&sporten)

berekening (stap 1) heb ik hier vandaan.
Eenvoudig je energieverbruik berekenen (BMR) + vetverlies voorspellen

Maaltijd 1.
- Glas Melk
- 4 volkoren bruin brood (2 pindakaas, 2 kipfilet)

Maaltijd 2. (tussendoortje)
- 0,5l water
- 2 Mandarijnen

Maaltijd 3.
-Glas melk
- 4 volkoren bruin brood ( 2 pindakaas, 2 kipfilet)

Maaltijd 4. (tussendoortje)
- 0.5l water
- Banaan
- Handje cashewnoten

Maaltijd 5. Wat de pot schaft
-Aardappelen
-Groente (Bloemkool,spinazie,broccoli,witlof,andijvie etc)
-Vlees (Slavink,kip/gehakt snitzel, etc)

Maaltijd 6.
-0.5l water
-Appel
-handje cashewnoten

Maaltijd 7 (21.00?)
-Halve bak magere kwark??

Is dit zo beter als het eerste schema?
Hier bij wil dan dus 3x per week.. 30 minuten cardio gaan doen.
En daarbij dan thuis lichte KT door middel van: Opdrukken,Situps en dumbbells van 5-10 kilo die ik hier heb liggen.

2150 kcal is dus je verbuik zonder sport, maar hoeveel kcal is dat voedingsschema dat je hebt staan? daar gaat het dan natuurlijk om. En van die halve bak mag je wel een hele maken ;) 500gr dus.

Maar los hiervan, je weegt 66 kg waarom wil je afvallen? hoelang ben je, en hoe oud?

2150 kcal is dus je verbuik zonder sport, maar hoeveel kcal is dat voedingsschema dat je hebt staan? daar gaat het dan natuurlijk om. En van die halve bak mag je wel een hele maken ;) 500gr dus.

Maar los hiervan, je weegt 66 kg waarom wil je afvallen? hoelang ben je, en hoe oud?
Ik weeg geen 66 kilo. Dat is gewoon die berekeningscode.

Ik ben 1.84 en weeg 84+- kilo.

Ja, ik weet niet precies, wat alles precies is... ik weet dat er ergens een lange lijst altijd was met alle kcal,vetten etc.. van alle produkten

Oja, my bad.

Zo goed als alles staat op de verpakking van producten, kwestie van uitrekenen voor de juiste hoeveelheden. Voor groenten en fruit enz. kun je de tabel gebruiken, staat wel ergens in de stickies hier.

Waarom de pindakaas? Als je wil afvallen is dat niet echt een goede keus

Waarom de pindakaas? Als je wil afvallen is dat niet echt een goede keus

Ook tijdens de cut zijn gezonde vetten nodig.

---------- Toegevoegd om 14:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ----------

Waarom niet....als je Kcal inname maar goed blijft.
Keuze tussen beetje pindakaas of 3 plakken kipfilet maakt echt geen donder uit.;)

Er zijn wel betere opties om gezonde vetten binnen te krijgen, pindakaas levert verzadigd vet en natrium. Denk bijvoorbeeld aan olijfolie, die levert alleen maar onverzadigde vetten en geen natrium evenals vette vis.

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

Wat is dan goed om te nemen op brood? of gewoon droog brood eten :o

Kip, kalkoen, vis.. haal je vetten uit vis, noten en olijfolie.

Ook tijdens de cut zijn gezonde vetten nodig.

---------- Toegevoegd om 14:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ----------

Er zijn wel betere opties om gezonde vetten binnen te krijgen, pindakaas levert verzadigd vet en natrium. Denk bijvoorbeeld aan olijfolie, die levert alleen maar onverzadigde vetten en geen natrium evenals vette vis.

Idd daarom dus beter tonijn in olijf olie :) In pindakaas zit transvet en suiker.. en 600 kcal per 100 gram. dus vul zelf maar in hoeveel kip je moet eten om daar aan te komen, 100 gram kipfile is 130kcal.
Is maar net wat je wil....;)

Terug
Naar boven