AndroidHealthClinic

Voedingsschema bulk

Ronnie Coleman

Cool Novice
Waardering
2
Hallo dbb,

Ik ben 16 jaar oud, en ben nu bezig met mijn eerste voedingsschema aan het maken.
Ik heb heel veel sticky's door gelezen en ben er maar gewoon aan begonnen, toch is het niet zo makkelijk als ik had gedacht.
Hier mijn stats:
Leeftijd 16
Lengte (cm) 170
Totale lichaamsgewicht (kg) 57,0

Onderhoudsniveau 2462 kcal
Bulken 2708 kcal

Ik heb al een beetje van het lijstje ingevuld maar kom maar niet uit wat ik er nog extra kan bijvoegen :$
Dit is wat ik ong. eet op mijn normale dag, en moet er nog heel wat bij doen om op genoeg KEHV uit te komen. Misschien iemand tips?

07.00 Brood (wit)
Melk (Half volle)

10.00 Banaan
Whey Proteine

13.00 Brood (Wit)
Ham

15.30 Brood (wit)
Pindakaas

17.00 Avondeten

21.30 Kwark vruchten
Walnoten

Ik kom nu uit op 2064Kcal in totaal, 21% Eiwitten, 51% Kolidraten en 28% vetten.
Sorry voor het nog slechte schema, en misschien domme vraag :(

om te beginnen... waarom witbrood? Volkoren brood bevat veel meer koolhydraten en is overigens gezonder

Als ik het goed zie eet je in de ochtend + overdag 3 witte boterhammen en een banaan?

• Topic Starter Topic Starter
om te beginnen... waarom witbrood? Volkoren brood bevat veel meer koolhydraten en is overigens gezonder

Omdat ik wit brood veel lekkerder vind, maar ik zou wel over kunnen stappen naar bruin.

---------- Toegevoegd om 14:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:49 ----------

Als ik het goed zie eet je in de ochtend + overdag 3 witte boterhammen en een banaan?

Ik vraag daarom ook of jullie weten wat ik er nog meer zou aan kunnen toevoegen?

:trollface: in wit brood zit niks in ga bruin brood eten ;)

Pinda's
Pindakaas
Kipfilet of kippenwit
Muesli
Brinta
Tonijn

Hier een kleine selectie. Als je een beetje door het forum scrollt zul je een hoop posts tegenkomen met het antwoord op jouw vraag.

Begin met bruin brood en laat wit staan, gooi er pindakaas of kipfilet op (meerdere plakjes).
Pak 's ochtends een 40 gram brinta samen met melk en eventueel whey.

Wat eet je aan avond eten?

Laat de vruchten kwark staan en neem gewoon magere kwark

Je kan ook nog Eieren (heel of eiwit) en amandelen toevoegen

• Topic Starter Topic Starter
Begin met bruin brood en laat wit staan, gooi er pindakaas of kipfilet op (meerdere plakjes).
Pak 's ochtends een 40 gram brinta samen met melk en eventueel whey.

Wat eet je aan avond eten?

Laat de vruchten kwark staan en neem gewoon magere kwark

Je kan ook nog Eieren (heel of eiwit) en amandelen toevoegen

Bedankt voor de tips.
Avond eten verschilt per dag, van aardappelen met vlees tot lasagne, in het weekend keertje friet, is nooit het zelfde, dus zou eigenlijk niet weten wat ik daar voor moet hanteren.

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Ik heb mijn schema weer een stuk aangepast op goede tips van jullie.
Ik kom nu uit op 2300kcal, 25% Eiwitten, 45% koolhydraten en 30% vetten.
Er moet dus nog ong. 400 kcal er bij, misschien tips?
En zit ik een beetje goed met mijn EKV?

07.00 Brood (volkoren)
Melk (Half volle)
Brinta

10.00 Banaan
Whey Proteine
Brood (volkoren)
Kipfilet (beleg)

13.00 Brood (volkoren)
Kipfilet (beleg)

15.30 Brood (volkoren)
Pindakaas

17.00 Avondeten

19.30 Appel
Melk (half volle)

21.30 Kwark (mager)
Walnoten

Bedankt voor de tips.
Avond eten verschilt per dag, van aardappelen met vlees tot lasagne, in het weekend keertje friet, is nooit het zelfde, dus zou eigenlijk niet weten wat ik daar voor moet hanteren.

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Ik heb mijn schema weer een stuk aangepast op goede tips van jullie.
Ik kom nu uit op 2300kcal, 25% Eiwitten, 45% koolhydraten en 30% vetten.
Er moet dus nog ong. 400 kcal er bij, misschien tips?
En zit ik een beetje goed met mijn EKV?

07.00 Brood (volkoren)
Melk (Half volle)
Brinta

10.00 Banaan
Whey Proteine
Brood (volkoren)
Kipfilet (beleg)

13.00 Brood (volkoren)
Kipfilet (beleg)

15.30 Brood (volkoren)
Pindakaas

17.00 Avondeten

19.30 Appel
Melk (half volle)

21.30 Kwark (mager)
Walnoten

Inmate?
Brood brood brood?

Alles?

alle keren dat je maar 1 bth eet neem je er 2.

Srs?

Alles dat id winkel ligt!

Het is natuurlijk goed dat je het vraagt maar je heb je nog niet goed verdiept in voeding.
Eet niet alleen brood overdag maar ook rijst pasta aardappels vis, ook al krijg je dat avonds ook..je moet groeien kerel.
Misschien ook goed als je andere voedingsschema's opent om te zien wat die eten maar denk er wel om, kopie het niet want het is niet voor jouw geschikt,het is alleen voor inspiratie

Hallo dbb,

Ik ben 16 jaar oud, en ben nu bezig met mijn eerste voedingsschema aan het maken.
Ik heb heel veel sticky's door gelezen en ben er maar gewoon aan begonnen, toch is het niet zo makkelijk als ik had gedacht.
Hier mijn stats:
Leeftijd 16
Lengte (cm) 170
Totale lichaamsgewicht (kg) 57,0

Onderhoudsniveau 2462 kcal
Bulken 2708 kcal

Ik heb al een beetje van het lijstje ingevuld maar kom maar niet uit wat ik er nog extra kan bijvoegen :$
Dit is wat ik ong. eet op mijn normale dag, en moet er nog heel wat bij doen om op genoeg KEHV uit te komen. Misschien iemand tips?

07.00 Brood (wit)
Melk (Half volle)

10.00 Banaan
Whey Proteine

13.00 Brood (Wit)
Ham

15.30 Brood (wit)
Pindakaas

17.00 Avondeten

21.30 Kwark vruchten
Walnoten

Ik kom nu uit op 2064Kcal in totaal, 21% Eiwitten, 51% Kolidraten en 28% vetten.
Sorry voor het nog slechte schema, en misschien domme vraag :(

1. Te weinig eiwitten
2. volkoren brood (al gezegd)
3. neem rijst en kipfilet mee

Verder kun je best vruchten kwark nemen, ik neem zelf optimel aarbeikwark 0,0% IIFYM!
En eet vooral wat je lekker vind! Probeer ook eens een blikje tonijn in water te eten. Ik vind dit persoonlijk heerlijk na een workout. Zitten ook veel eiwitten in.
Wat ik ook mis is fruit, ik zie alleen een banaan. Probeer eens kiwi, mandarijn, sinasappel, appel etc.

Terug
Naar boven