XXL Nutrition

voedingsschema cut check + verdeling

suikerdieet

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
70kg
Vetpercentage
14%
halloo,

lees al een tijdje mee op dit forum, heb een account aangemaakt omdat ik eindelijk een keer wat heb om te posten:)

Heb in de bijlage mijn voedingsschema geplaatst, hier ben ik vandaag mee begonnen.
Merkte tijdens de training dat ik honger had(niet goed?), kwestie van maaltijdverdeling lijkt me?

Ik vroeg me ook af of dextrose na de training wel goed is en of ik wel genoeg eiwit binnen krijg bij de post workout.

even wat informatie: 60kg VVM
3-5 keer per week sporten
kcal onderhoud 2500
mijn idee: eten op onderhoud, na krachttraining cardio tot 300kcal (5 dagen in de week)

Bij voorbaat dank :)

cutschema.png - 54433

Allereerst zou ik in de cut, na de training de suikers (van onder andere dextrose) proberen te vermijden. Waarom heb je dit nodig? Toch zijn er enkele andere die er anders over denken, kijk maar op de volgende links:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/dextrose-cut-43752/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/dextrose-na-training-cut-104632/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/dextrose-na-training-cut-243183/

Zoals Centaur post (zie laatste link) "Na je training is je glycogeenspiegel leeg, dit houd in dat ook na je training je lichaam bij elke geringe inspanning het vet aan gaat spreken voor energie, simpel omdat er geen koolhydraten binnen komen."

In je voedingsschema staat "broodje". Wat moet ik me hierbij voorstellen? Een bruin broodje van de Appie? Of een boterham? In geval van een bruin broodje, waarom neem je niet volkoren boterhammen?

Hoelang train je ongeveer? Je begint om 20:00? Zelf neem ik altijd als ik thuis ben direct een Whey shake, dan wacht ik een half uur en neem ik 250gram kwark incl. 35gram noten (walnoten, amandelen of cashewnoten). Dan heb ik lekker wat gegeten dat goed vult (voor mij). Jij zou eventueel om 21:15 een Whey Shake kunnen nemen met bijvoorbeeld om 21:45 uur 250gram kwark met noten of iets anders? Vervolgens na 1 uur en drie kwartier (inmiddels half 12) eet je dan je laatste kwark op om te slapen.

Verder ziet je schema er op het wazige "broodje" en dextrose na goed uit:p

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie!
broodje is gewoon 1 donkerbruine boterham, ik eet gewoon mee met het brood dat m'n moeder haalt :)
ik neem dextrose omdat ik dacht dat zonder enige koolhydraten de eiwitten niet goed op worden genomen.
( in het schema staat 30gram dextrose en 40kh, het moet zijn 30gram dextrose. typfoutje)
ik train ongeveer 60 a 75 min, waarvan ongeveer een half uur cardio.

Als ik de dextrose weg laat, kan ik dan het beste de koolhydraten en eiwitten verhogen bij mn pre workout en bij mn post workout wat pinda's oid. toevoegen?

Dat zou inderdaad goed kunnen ja. Na het trainen zijn je kH toch eigenlijk allema verbruikt. Dus je kan beter ervoor iets meer nemen dan daarna

Waarom dextrose als je ook rijst of iets dergelijks kan eten?

• Topic Starter Topic Starter
dextrose inmiddels geschrapt, het voedingsschema dat ik op dit moment gebruik, zie bijlage.

Ik ga nu kijken of ik na een week ongeveer het aantal gram verlies wat ik wil.

mochten er op of aanmerkingen zijn van jullie dan hoor ik dat graag:)

cutschema goed.png - 54449

Terug
Naar boven