AndroidHealthClinic

Voedingsschema cut hulp gevraagd

Matthijs0306

Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
103kg
Hallo mensen,

sinds een maand of twee ben ik een stuk serieuzer geworden met krachttraining. Aangezien ik de laatste twee jaar flink ben aangekomen wil ik daar nu verandering in brengen. Mijn vetpercentage ligt nu rond de 24%. Ik ben 19 jaar oud en ben 1.88 lang. Mijn gewicht is ongeveer 105kg. Om mijn vetpercentage naar beneden te krijgen ben ik van plan te gaan cutten. Ik wil hierbij geen spiermassa verliezen. Na veel lezen op dit forum heb ik een voedingsschema proberen op te stellen. Ik kom er niet helemaal uit. Iemand tips om de kcal per dag iets naar beneden te brengen en het aantal gram vetten omhoog?

Ook andere opmerkingen over dit schema zijn meer dan welkom.

Schermafbeelding 2015-10-24 om 22.39.06.png

Je zit best ver onder je energiebehoefte hoor. Zou er niet nog meer kcal vanaf halen. Ik zou, als ik jou was, eens beginnen rond de 3000-3200 kcal met een beetje cardio, en vanuit daar bijsturen. De vetten mogen inderdaad omhoog, denk hierbij aan nootjes, avocado, kokosolie door je brinta 's ochtends, etc.

Zou het wat aantrekelijker maken. Erg saai nu en gezien je gewicht denk ik dat dit best een tijdje gaat duren dus probeer dingen te eten die je daadwerkelijk lekker vindt binnen je macro's.

Voor de rest vetten mogen idd omhoog denk dat je kcal best een prima beginpunt is.

• Topic Starter Topic Starter
Zou het wat aantrekelijker maken. Erg saai nu en gezien je gewicht denk ik dat dit best een tijdje gaat duren dus probeer dingen te eten die je daadwerkelijk lekker vindt binnen je macro's.

Voor de rest vetten mogen idd omhoog denk dat je kcal best een prima beginpunt is.

Bedankt voor je reactie. Kan je misschien meedenken over hoe ik mijn vetten omhoog kan brengen zonder dat de calorieën per dag stijgen?

Je carbs omlaag, wat noten, avocado, olie etc erbij...

Vetten mogen inderdaad wel iets omhoog! Ik zou dit doen door het aandeel van koolhydraten te verlagen en dus meer noten, kokosolie etc toevoegen. Begin bijvoorbeeld eerst door de porties van koolhydraat-rijke producten kleiner te maken.

In principe moet je altijd zorgen dat je een VASTE basis hebt van eiwitten en vetten. 2gr eiwitten per kg/lichaamsgewicht (veelal vvm in jouw geval) en 1gr vet per kg lichaamsgewicht. In jouw geval vvm lijkt me het handigst, meer is niet nodig. De rest vul je dan aan met carbs. Zo blijf je altijd binnen je kcal marge.

Terug
Naar boven