Fitness Seller

Voedingsschema om vet% omlaag te halen

Bezoekers in dit topic

VinnyS

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
78
Waardering
0
ey, ik zou graag wat kritiek/aanvullingen krijgen op mijn voedingsschema

21 jaar
1.80 m
83 kg

Doel: vetpercentage omlaag halen.

7.00
300 ml magere melk
50 gram whey
1 volkoren br. kipfilet
1 kop groene thee

10.00
2 volkoren br. kipfilet

13.00
3 volkoren br. kipfilet

15.30
2 stuks fruit
2 gekookte eieren

18.00
wat de pot schaft met kip, rund of vis

19.00 - 20.00 trainen

20.00
500 ml magere kwark
ananas

graag commentaar, ik zit te twijfelen de maaltijd van 7.00 en 20.00 om te wisselen en dan om 7.00 nog een volkoren br. pindakaas toe te voegen
 
Laatst bewerkt:
graag commentaar, ik zit te twijfelen de maaltijd van 7.00 en 20.00 om te wisselen en dan om 7.00 nog een volkoren br. pindakaas toe te voegen

Ik zou de pindakaas achterwege laten zitten teveel calorien in voor de cut. Suikers ook zoveel mogelijk inperken.
 
ok voeg ik daar (voor de verandering) kipfilet toe ;)
 
ok voeg ik daar (voor de verandering) kipfilet toe ;)

Je kunt natuurlijk ook blikje tonijn op je boterhammen doen. Hoeveel groente, rauwkost eet je?

edit: wat zijn je stats op dit moment?
 
groente zoveel mogelijk tijdens t avondeten, aardappelen beperkt, rauwkost nauwelijks.. wat is t nut hiervan? en welke rauwkost heeft het meeste nut?
 
ok rauwkost ga ik er in bouwen, dankje!

heeft het smorgen nemen van een shake en savonds kwark eten enige (positieve) effecten of juist niet? de reden dat ik de kwark liever savonds neem is dat het elke ochtend weer een gevecht is die troep naar binnen te douwen op n nuchtere maag.
 
ok rauwkost ga ik er in bouwen, dankje!

heeft het smorgen nemen van een shake en savonds kwark eten enige (positieve) effecten of juist niet? de reden dat ik de kwark liever savonds neem is dat het elke ochtend weer een gevecht is die troep naar binnen te douwen op n nuchtere maag.

Zeker positief, want 's ochtends zijn je aminozuur voorraden leeg en deze worden dan direct weer aangevuld door je shake. 's Avonds de kwark, omdat deze de eiwitten langzaam opneemt waardoor je 's nachts een constante toevoer van eiwit hebt.
 
kijk, daar heb ik wat aan! dan wordt t:
7.00
300 ml magere melk
50 gram whey
1 volkoren br. met kipfilet
1 kop groene thee

20.00 (na training)
500 ml magere kwark
ananas

wat is 's morgens op brood nog meer aan te raden?
 
kijk, daar heb ik wat aan! dan wordt t:
7.00
300 ml magere melk
50 gram whey
1 volkoren br. met kipfilet
1 kop groene thee

20.00 (na training)
500 ml magere kwark
ananas

wat is 's morgens op brood nog meer aan te raden?

Ik zit nu zelf in de cut en op brood eet ik alleen: vlees en vis.
Na de training kun je ook wel een shake nemen en daarna de kwark.
 
maar in de kwark zit al 45 gram eiwit, ik heb gelezen dat het lichaam niet meer dan 30 a 50 gram eiwit per maaltijd op kan nemen. wordt een extra shake dan niet overbodig?
 
maar in de kwark zit al 45 gram eiwit, ik heb gelezen dat het lichaam niet meer dan 30 a 50 gram eiwit per maaltijd op kan nemen. wordt een extra shake dan niet overbodig?

Dat is allang achterhaald. Je lichaam neemt op wat het nodig heeft. Na de training is je lichaam in een catabole staat, het is dus noodzakelijk om zo snel mogelijk over te schakelen naar een annabolestaat, vandaar een eiwitshake deze vult de tekorten snel aan. Een uurtje later de kwark voor de nacht.
 
ok, klinkt inderdaad logisch.

waar kan ik nog meer 'snelle' eiwitten uithalen, behalve de shake? als ik twee shakes per dag neem (=100gram) kost dat me ruim 40 euro per maand voor alleen de eiwitten..
 
ok, klinkt inderdaad logisch.

waar kan ik nog meer 'snelle' eiwitten uithalen, behalve de shake? als ik twee shakes per dag neem (=100gram) kost dat me ruim 40 euro per maand voor alleen de eiwitten per maand..

zelf neem ik 2 shakes van 40 gram per trainingsdag en op de andere dagen 1 shake. Dat is 1,6 kg per maand. Ik heb de xxl nutrition whey, 10 kg gekocht voor 150 euro, dus 15 euro per kg. Kosten shakes per maand dus: 15 x 1,6 = 24 euro. Dit valt imo wel mee.
 
ok, ik train 4 dagen per week x 80 gram = 320
3 dagen per week niet trainen x 40 gram = 120
maakt 440 gram x 52 / 12 = 1,9 kg x 15 euro = 28,50.. dat is idd wel te doen!

ik ga eerst kijken hoe ik t op 1 shake per dag doe en dan kan ik eventueel nog een extra shake inlassen! thanks
 
Back
Naar boven