MuscleMeat

Voedingsschema spiermassa

Maikel21

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Ik ben Maikel en 21 jaar, ben sinds een half jaartje bezig met fitnessen.
Mijn streven is om vier keer per week te gaan en dit lukt meestal ook.
Mijn lengte is 1,71m en mijn gewicht is 58kg (vetpercentage +/- 10%).

Mijn doel is flink aankomen in spiermassa.

Ik heb voor mezelf vastgesteld om ongeveer 120 gram eiwitten per dag binnen te krijgen.

Wat eet ik per dag?

08:00
2 boterhammen kipfilet (of kaas/ham/zalm)
1 glas melk
10:00
1 glas melk
12:00
1 glas melk
14:00
1 glas melk
16:00
18:00
Avondeten (meestal twee volle borden)

---TRAINEN---

20:00
Dextro energie voor na de training
1 Eiwit shake
22:00
Kwark 500gr. (6gr. eiw./100gr.)

*per boterham 2 plakken beleg

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn voedingsschema vinden en of jullie nog bruikbare tips en/of aanbevelingen hebben.

Alvast bedankt!:)

Laatst bewerkt:
Sowieso wat vetten toevoegen,
hier en daar wat meer eiwitten

Bijv bij je ontbijt; voeg een shake toe, eet wat brinta en 2 stuks fruit.
Lees verder nog wat stickies door, of zoek op ‘‘bulkschema’’

wel veel broodmaaltijden he?
pak een keer zilvervliesrijst met vis of kip.
en smorgens 100gram havermout of brinta met een halve liter melk.
van 8boterhammetjes zul je niet aankomen

succes ermee!

veel te eenzijdig.
voeg deze dingen toe:

s'morgens eiwitshake (pro80) + dextrose
havermout met magere melk
2 stukken fruit
multi-vitamines
rijst/pasta
kip
tonijn
noten
ketchup/mosterd
etc..

lees je eerst eens wat beter in

waar zijn de eieren ? kip is overrated :D

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn voedingsschema vinden en of jullie nog bruikbare tips en/of aanbevelingen hebben.

Alvast bedankt!:)

Ronduit k*t, graag gedaan

Opmerkingen hierboven moet je al wat aan hebben en verder kan ik alleen maar zeggen zoek/lees hier op het board en binnen 5 minuten heb je een schema wat 10x beter is dan dit.. al is dat niet echt een opgave..

He Gozer, varieer wat meer in je schema. Ik weet zeker dat je dit geen 3 weken volhoud. Zorg dat je voor jezelf wat gezonde dingen zoekt die ook lekker vind om te eten. Bij AH hebben ze bijv. magere kwark met aardbeien smaak. Is goed te eten!!! Zag dat er in je posts ook al mensen je brinta voorschreven. Je kan ook bambix baby voeding nemen voor 12maanden. Die is iets beter in voedingswaarden dan Brinta. Neem daarbij 5 ei-eiwitten. En een appel. Ga niet in 1 x veel eten bouw het rustig op. Zo houd je het langer vol!! Succes. En veel bodybuildingsforums lezen!! Er staan overal schema`s genoeg. Je kunt er veel van leren!

teveel boterhammen
doe er wat ei,aardappel,vis,havermout etc in

• Topic Starter Topic Starter
Thnx voor jullie hulp.

Hier en daar zie ik de naam Binta voorbij schieten maar ik
vind dit echt niet te pruimen. Zijn er goede vervangers voor
Brinta? Ik heb onlangs Cruesli gekocht in de supermarkt,
is dit wat?

En wat bedoelt men met 5-ei ewitten?

He Gozer, varieer wat meer in je schema. Ik weet zeker dat je dit geen 3 weken volhoud. Zorg dat je voor jezelf wat gezonde dingen zoekt die ook lekker vind om te eten. Bij AH hebben ze bijv. magere kwark met aardbeien smaak. Is goed te eten!!! Zag dat er in je posts ook al mensen je brinta voorschreven. Je kan ook bambix baby voeding nemen voor 12maanden. Die is iets beter in voedingswaarden dan Brinta. Neem daarbij 5 ei-eiwitten. En een appel. Ga niet in 1 x veel eten bouw het rustig op. Zo houd je het langer vol!! Succes. En veel bodybuildingsforums lezen!! Er staan overal schema`s genoeg. Je kunt er veel van leren!

die vooral NIET kopen! minder eiwit en vol suikers. magere kwark kopen van de aldi raad ik aan. bij aldi kost een bak van 500 g 65 cent. bij AH 1,10 euro :rolleyes:

5 ei-eiwitten zijn 5 eieren zonder geel. maar je hoeft mijn inziens niet al het geel weg te fl*kkeren. gewoon 2 dooiers per 6 eieren doen ofzo. is perfect ;) s6

Wat vinden jullie van Danio kwark in verschillende soorten smaken? 6 gram eiwitten per 500 gr. Dus dat zijn 30 gr. eiwitten per bak. Misschien wel veel suikers, maar dat kan ik hebben omdat ik toch bijna niet aankom....?

Wat vinden jullie van Danio kwark in verschillende soorten smaken? 6 gram eiwitten per 500 gr. Dus dat zijn 30 gr. eiwitten per bak. Misschien wel veel suikers, maar dat kan ik hebben omdat ik toch bijna niet aankom....?

niet doen...
kijk gewoon voor magere kwark met minimaal 9gr eiwit op de 100gr.. niet lekker? pech

niet doen...
kijk gewoon voor magere kwark met minimaal 9gr eiwit op de 100gr.. niet lekker? pech

9x500 gram = 45 gr. eiwitten. Ik heb gelezen dat je lichaam om de twee uur maar 30 gr. eiwitten kan verwerken. Is die 45 gr. dan niet aan de hoge kant?

Maar ik ben meer benieuwd of dergelijke kwark ook werkt? Dat hoge suiker gehalte kan bij mij geen kwaad denk ik omdat ik toch moeilijk aankom.

Wie nog meer?

Ik heb gelezen dat je lichaam om de twee uur maar 30 gr. eiwitten kan verwerken. Is die 45 gr. dan niet aan de hoge kant?

Spiergroei = eiwit dus beter meer eiwit halen uit je kwark i.p.v. troepsuikers.

Weet niet of dat waar is, mogelijk niet maar dan neem je die kwark gewoon in tweeen. In de morgen een half bakje en voor je naar bed toe gaat.

Verder vind ik jou schema er niet zo goed uitzien maar zie al dat er veel verbeteringen zijn aangegeven. Over Brinta kan ik zeggen het komt wel goed als je het eenmaal gewend bent. Probeer het eens een week of 2.
Eet een brood met pindakaas.

Hallo allemaal,

Dit is mijn aangepaste voedingschema.
Opmerkingen/tips?

300 ml. yoghurt met 100 gr. muesli
2 volkoren boterhammen
belegd met kip/kaas/ham/zalm
1 glas melk
1 bakje tonijn (100 gr.)
1 banaan
3 volkoren boterhammen
1 glas drinkyoghurt
2 volkoren boterhammen
1 glas drinkyoghurt
1 appel
Avondeten twee volle borden
19:00
Training
1 eiwit shake
Dextro energy
250 tot 500 gr. kwark

Niemand? :P

Hallo allemaal,

Dit is mijn aangepaste voedingschema.
Opmerkingen/tips?

300 ml. yoghurt met 100 gr. muesli
2 volkoren boterhammen
1 glas melk
1 bakje tonijn (100 gr.)
1 banaan
3 volkoren boterhammen
1 glas drinkyoghurt
2 volkoren boterhammen
1 glas drinkyoghurt
1 appel
Avondeten twee volle borden
19:00
Training
1 eiwit shake
Dextro energy
250 tot 500 gr. kwark

pakt om 7 uur 100 gram havermout met 300 ml melk en bakt wa eikes mss nog stuk fruit
10 uur is cv
12 uur ook
das eigenlijk wel alemaal goe ze zorgt gewoon dat ge op die boterhammen genoeg proteine hebt , je en die drink yoghurt mag ook melk worde maja da boeit ni zoveel , ge zouw beter nog een maaltijd na u training en tussen u laatste hebben mss beter een beetje vroeger trainen als da past vo u en ja ik mis groenten maar ja da zal wel bij u avond eten zitten
;)

grts

Terug
Naar boven