MuscleMeat

Voedingsschema's beu???

Bezoekers in dit topic

Mickey86

Brutus
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2003
Berichten
4.324
Waardering
32
Lengte
1m80
Massa
81kg
Hi,

Trainen enzo doe ik nog graag maar ben het echt kotsmoe om volgens een schema te eten, ook de kip ect begint zwaar tegen te steken.
Gaat zover dat ik het allemaal niet meer binnenkrijg..

Zou ik nu eens als een normaal persoon eten tot ik trg zin krijg om echt een schema te volgen?

Wie heeft dit nog?

Grtz
 
Nee

Niet aanstellen en eten. Anders meer variëren, kost misschien wat meer tijd en geld maar dan heb je ook wat.

Groet
 
Niemand zegt dat je elke dag exact hetzelfde moet eten.

En er zijn genoeg dingen die elke dag lekker blijven. Vul daar dan hoofdzakelijk je schema mee.

Verder gewoon niet zeuren :p
 
Als je creatief bent met eten, weet je het lekker te maken en loop je niet te zeuren.. kun je niet koken, krijg je dit
 
Ik kan ook niet koken en zeur ook niet. Geen zin meer in kip? Eet kalkoen! Geen zin in kalkoen? Eet varken! Op z'n tijd een biefstukje is ook prima!
 
Ik eet al tijden niet meer volgens een schema en ik ga er prima op. Een paar weken hetzelfde ontbijt en ik ben het al zat.
 
Als je creatief bent met eten, weet je het lekker te maken en loop je niet te zeuren.. kun je niet koken, krijg je dit
+1

maar varieer een beetje.. je hoeft niet elke ochtend brinta te nemen..
neem een keertje gewoon boterhammen, of havermout, of maak brinta/havermout pannenkoeken, of voor een keertje cruesli (is niet echt goed, maar voor 1s in de 2weken geen ramp als je het beter vol houd..).
rest van de maaltijden het zelfde..
neem een keer wat anders op brood (stel je neemt altijd kip): pindakaas, bak/kook een ei, tonijnsalade (tip:http://forum.dutchbodybuilding.com/f33/makkelijke-lekkere-tonijnsalade-voor-op-brood-280834/ :D)weet ik het.
avond eten niet elke keer rijst en kip, maak een keer pasta / aardappelen, neem mager gehakt / vis / ander gevolgelte..
slaat nergens op elke keer het zelfde te eten.. Maak waar je zin in hebt, zijn echt genoeg goede maaltijden met ong de zelfde macros..

succes!
 
Ik eet al tijden niet meer volgens een schema en ik ga er prima op.

sinds ik niet meer volgens een schema eet, maak ik de gains van me leven?

:cool::D
 
Je kan toch veel meer eten dan kip?

Panga, koolvis, zalm, tonijn, biefstuk, magere rundertartaar, haring, scholfilet, kalkoen idd, genoeg om elke maaltijd wat anders te eten.

En dan zijn er nog alle kruiden: Ik vind kip makkelijk te bewaren en ik sleep het overal mee naar toe, om dan te varrieren heb ik zo'n beetje alle kruiden die er in de Ap te halen zijn in de kast :D + sambal, mosterd, tabasco, magere mayo

Ik eet ook niet echt volgens een schema. Ik heb tijden lang bijgehouden wat en hoe ik at dat ik nu wel zonder schema weet of ik op een dag genoeg heb binnengekregen, het komt toch niet op de kcal precies aan, lekker boeiend. En het duurt 5 uur voor kip volledig verteert is, je hoeft echt niet om de 2 uur perse te eten, alleen om genoeg binnen te krijgen is dat wel zo makkelijk.

Alleen nu in de cut zet ik het nog wel eens even snel onder elkaar in een excel sheet om te checken of het ongeveer klopt.

hopelijk heb je dr wat aan ;)
 
Kijk degene die hier wat zeggen eten zelf niet volgens een echt schema :p zou kan je het idd langer volhouden..
Heb er ff genoeg van, zal nog wel letten op wat ik eet maar niet zo fanatiek meer ;)
 
Kijk degene die hier wat zeggen eten zelf niet volgens een echt schema :p zou kan je het idd langer volhouden..
Heb er ff genoeg van, zal nog wel letten op wat ik eet maar niet zo fanatiek meer ;)
 
Kijk degene die hier wat zeggen eten zelf niet volgens een echt schema :p zou kan je het idd langer volhouden..
Heb er ff genoeg van, zal nog wel letten op wat ik eet maar niet zo fanatiek meer ;)
Moet een voedingsschema elke dag exact t zelfde zijn? .. Nee.. Of je nou ene dag rijst met kip eet of volkoren pasta met mager gehakt, of ook met kip, of met kalkoen, weet ik het.. Dat maakt echt niet uit kwa gains, kwa lekkerheid en volhouden wel heel veel.
 
De kunst is om je voedingsschema zo te maken dat je alles "lekker" vindt wat je eet.

ontbijt: brinta/melk/whey (banaan)

tussendoor: noten/brood/rosbief/appel

lunch: tonijn/ananas/brood (tonijn mix ik met 40 gram dressing met onverz. vetten dus goed te doen)

tussendoor: kwark/ananas/noten/brood

dinner: mager gehakt/champignon/uien/paparika/pastasaus heinz of kipfilet/mais/kidneybeans/woksaus allebei met volkoren pasta/eiermie/zivervliesrijst (goed te doen voor 3x in de week) 3x bij ouders eten (groente/vlees/vis/pasta) en zaterdags pizza/chinees/uit eten

's avonds: kwark/whey/noten
 

Wat versta je onder een schema he? Ik weet van mezelf dat ik elke dag +200gr eiwit vreet, en de verhouding vet kh aardig kloppen, verspreid over de dag enz.

Na de training, shake, voor het slapen gaan kwark.

Daar heb ik idd geen "schema" als in: op papier uitwerken en dan een alarm op je telefoon instellen als het weer voedertijd is voor nodig :D

Volgens mij praten we nogal langs elkaar heen wat dat betreft.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook wel soms. En inderdaad het is niet makkelijk om met goesting te blijven eten altijd. Ik hoor iedereen het altijd graag zeggen " Je kan toch veel meer eten dan kip, en dan een lange lijst van allemaal verschillende soorten vis of vlees" lol

Het feit is dat als je op een hoog proteïne dieet zit, en je per maaltijd veel eiwitten moet binnen hebben, de keuze van vlees of vis ENORM HARD daalt om porties binnen het menselijke te houden. Als ik tijdens een maaltijd 80gr eiwit moet binnen hebben. Met kip heb ik daar een kleine 350gr voor nodig (en daar komt nog rijst bij), wat ik redelijk veel vind maar nog net te doen. Ga je dat proberen opeten met koolvis? Dan ga je al snel een halve kilo koolvis moeten opeten.

Ik hoor iedereen het graag zeggen dat je moet varieëren. Het feit is dat als je bodybuilding doet, varieëren maar tot een bepaalde hoogte kan. Waar ga je het gros van je koolhydraten uit halen buiten pasta, rijst, havermout, brood of aardappelen? Idd, nergens! Ga je mss 120gr koolhydraten voor je maaltijd uit een sla halen met tomaat en komkommer? VEEL succes! ^^

Ik denk dat we zeker wel eens de waarheid moeten weerspiegelen ipv af te komen met ipv kippewit pindakaas op je brood te doen. Wat ga je doen om dezelfde waarden te halen met pindakaas als met kipfilet? Ga je het met de soeplepel uit de pot eten ofzo?

Varieëren is een heel dubbelzinnig begrip in bodybuilding. Je kan varieëren, maar je gaat varieëren tussen een klein select groepje van voedsel. Je eet een paar weken rijst tot je het beu bent. Dan stap je over op pasta! Doe eens een andere pesto onder de pasta! Maak je pasta eens koud met een vinnigrette! Doe er wat tomaat en komkommer onder, maar dat is puur voor de smaak en de koolhydraten die deze levert zijn VERWAARLOOSBAAR zonder dat je er kilo's van gaat eten. Je zal nog altijd je kh moeten halen uit pasta of rijst.

Als je 's morgends kippewit met brood eet zoals ik van in het begin altijd al doe omdat er gewoon geen andere keuze is om een vast voedsel ontbijt binnen het menselijke te houden kwa portie, dan switch ik tussen 2 soorten kipfilet die ik in de aldi vind. Dan eet ik de éne, dan de andere. Soms eet ik dan eens wat minder kipfilet en drink ik een glas meer soyamelk. Dan eet ik een spiegelei of een paar eiwitten, met meestal wat kipfilet want voor 40gr eiwit 's morgends binnen te hebben heb ik echt wel belachelijk veel eiwitten nodig! Ipv soyamelk ga je eens gewone melk drinken. Als je het brood beu bent neem je eens havermout of eet een stuk fruit en een snede brood minder voor je kh. Als je een shake door je strot krijgt op je nuchter maag, dan kan je dat ook doen, maar ik kan dat in ieder geval niet!

Je kan inderdaad varieëren, maar je zal altijd switchen tussen dezelfde dingen. Kip, rijst, pasta, havermout, brood is bij mijn weten gewoon ondenkbaar dat het niet in je dagelijkse consumptie zou zitten.

Als je zoals ik altijd kip met rijst eet, doe eens andere kruiden op je kip of marineer je kip eens. Doe eens een boullion blokje bij je rijst tijdens het koken! Switch van kip naar koolvis als het mogelijk is ivm de grootte van je maaltijd. Doe eens kip EN koolvis bij je rijst of pasta. Je kan kip echt veel smaken geven, maar er komt natuurlijk wel werk bij kijken! Je moet er echt wel wat voor over hebben...

Voor de rest valt er niet veel meer over te zeggen. Je zal over de gehele lijn altijd hetzelfde eten per dag. De hoeveelheid nutriënten die je nodig hebt per maaltijd limiteren je keuze drastisch. If you wanne be a bodybuilder, you gotta eat like one ;) En ja, das in het algemeen redelijk saai (of je moest elke dag er uren werk willen insteken om je vlees uitgebreid te bereiden), maar met de wil voor een fysiek die je voor ogen hebt is dat doenbaar. Soms moeilijk, maar doenbaar!

Btw: Eet 1 maaltijd per dag (avondeten) waar je gewoon een goede sterke maaltijd eet zonder je shit te liggen afwegen. Ik woon nog thuis en eet 's avonds gewoon wat de pot schaft. Groenten met aardappelen en een goed stuk vlees. Werkt perfect en het zal zeker je groei niet stoppen. Je bent geen pro, dus probeer ook niet te leven gelijk een pro.
 
Laatst bewerkt:
...
Je eet een paar weken rijst tot je het beu bent. Dan stap je over op pasta!
...
Zeer herkenbaar haha!

Ik ben er ook een beetje moe van, voeding blijft een van de grootste obstakels.

Wat zijn de meningen over normaal eten (wat broodjes vlees, vis, kaas) en het tekort aan proteine opvullen met whey en eieren?
 
Wat versta je onder een schema he? Ik weet van mezelf dat ik elke dag +200gr eiwit vreet, en de verhouding vet kh aardig kloppen, verspreid over de dag enz.

Na de training, shake, voor het slapen gaan kwark.

Daar heb ik idd geen "schema" als in: op papier uitwerken en dan een alarm op je telefoon instellen als het weer voedertijd is voor nodig :D

Ik stippel gewoon een schema uit in excel. Weet niet waarom, maar na 2 dagen ken ik die wel uit me hoofd dus ja, ik eet wel volgens schema, maar niet op de minuut nauwkeurig of geobsedeerd ofzo
 
Wat een gelul, precies of je niet meer keuze hebt uit goede carbs en eiwitten.
Trek je ogen eens open in de supermarkt, je hebt echt wel een ruimer aanbod aan clean food.
 
Je moet als een vuilnisbak eten. Gewoon kruidloos, zonder peper en zout erbij etc. Gewoon in je bek douwen, kauwen, wegdrinken met water.

Doe ik al een tijdje, ik kijk nu nooit meer ertegenop om een maaltijd weg te werken, in het begin wel beetje verzuurde kaakspieren maar heb daar nu weinig last van.

Genieten doe ik nu buitenshuis, bij vrienden/fam./kennissen of in restaurants.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven