XXL Nutrition

Sticky Voetbal Topic

Robben (23/01/1984): Blessure Historie (4 pagina's)

1600029489371.png

Desondanks had niemand verwacht dat hij zolang zou meedraaien op absoluut topniveau. Niet in de laatste plaats in vergelijking met zijn generatiegenoten van soortgelijk niveau.

Kuijt (22/07/1980): Versleten
van de Vaart (11/02/1983): Mentaliteit
van Persie (6/08/1983): Versleten (mentaliteit?)
Sneijder (9/06/1984): Mentaliteit

Zou Robben niet iets Reuma achtigs hebben ofzo, zo snel spierblessure/irritaties.

vPersie en Sneijder denk ik nog maar voor 90% gemotiveerd, wat na 30+ niet meer voldoende was voor wereldtop.
Kuijt was ijzersterk, bleef toch erg lang zijn niveau behouden. Net als Gio en Cocu bijvoorbeeld.

Legendarisch

Ze hebben tegenwoordig ook meer opties. Analist, Socials, Rapper en weet ik veel

Zou Robben niet iets Reuma achtigs hebben ofzo, zo snel spierblessure/irritaties.
Ik heb daarover twee theorieën. Niet per se over Robben, maar over de voetballerij in het algemeen.
  • Voeding
  • Weinig tot geen aangepaste trainingen voor blessuregevoelige spelers ("iedereen gelijk voor de wet-gedoe")
vPersie en Sneijder denk ik nog maar voor 90% gemotiveerd, wat na 30+ niet meer voldoende was voor wereldtop.
Eens ze vertrokken naar Turkije was het toch zo'n beetje klaar met beide heren. Hoe oud waren ze toen? Sneijder had nog één opflakkering tijdens het WK van 2014 doordat Louis van Gaal hem met allerlei publieke sneren vooraf wist te motiveren.

Op toernooien vond ik Persie nooit indrukwekkend, maar dat terzijde. In 2014 speelde hij sowieso nog voor United.
Kuijt was ijzersterk, bleef toch erg lang zijn niveau behouden.
De kampioenswedstrijd verdoezelde veel. Daarvoor waren er toch wat strubbelingen over zijn speeltijd. Toegegeven, hij was bijna 36 jaar oud.

1600036356767.png

Mensen vergeten wel snel.

Ik vond het altijd ironisch dat Kuijt terugkeerde (zogezegd) uit clubliefde als verkapte messias die Feyenoord kampioen zou maken. Een gegeven dat hij zelf ook behoorlijk heeft uitgemolken met allerlei reportages en documentaires.

Alleen had hij al de optie om terug te keren na zijn periode bij Liverpool. Echter koos hij ondanks zijn clubliefde nog voor drie seizoenen Turkije.

Laatst bewerkt:
De grote vier

Kuijt was nou ook weer niet echt een grote wereldspeler die terug keerde, was allemaal erg overdreven alsof het iemand als Rivaldo betrof. Hij had gewoon de gunfactor door het harde werken, niet door zijn kap en schaarbewegingen.

Vond het wel prachtig hoe hij begon als spits en dik 10 jaar later als 34 jarige voor het eerst rechtsback stond in Oranje en ook nog de beste keuze bleek te zijn, mocht daarna zelfs linksback gaan staan toen daar een probleem was.
Hadden ze ook in 2010 mogen doen dat laatste half uurtje.

Vooral het grote probleem. Het ging altijd en overal over het opstellen van de beste spelers in plaats van het beste team. Jullie zullen mij vast gek verklaren, ondanks dat ik het vroeger al een paar keer heb aangegeven, maar mijn centrumspits was zeer lange tijd Huntelaar geweest.

Zoals ik eerder aangaf vond ik Persie tegenvallen op toernooien. Ja, de goal tegen de Spanje...

2006: 1x (groepsfase)
2008: 2x (groepsfase)
2010: 1x (groepsfase)
2012: 1x (groepsfase)
2014: 3x (groepsfase), 1x (troostfinale)

Tja, ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat Huntelaar, op 2014 na (wellicht), productiever was geweest. Wat als Huntelaar dé spits geweest tijdens de finale van 2010?

Wanneer ik hun statistieken op clubniveau overloop valt het wel op dat ze er beiden een kwakkeljaar hadden opzitten voor 2010. Waar Is Romano Denneboom wanneer je hem nodig hebt?

Laatst bewerkt:
Ik vond het altijd ironisch dat Kuijt terugkeerde (zogezegd) uit clubliefde als verkapte messias die Feyenoord kampioen zou maken. Een gegeven dat hij zelf ook behoorlijk heeft uitgemolken met allerlei reportages en documentaires.

Alleen had hij al de optie om terug te keren na zijn periode bij Liverpool. Echter koos hij ondanks zijn clubliefde nog voor drie seizoenen Turkije.
Beetje lastig want als je dan échte clubliefde hebt ga je überhaupt nooit naar Liverpool. Kan me goed voorstellen dat je je op je 30e nog even financieel onafhankelijk wilt spelen.

Bij Liverpool betaalden ze nochtans niet in fish and chips.
Beetje lastig want als je dan échte clubliefde hebt ga je überhaupt nooit naar Liverpool.
Het is begrijpelijk wanneer je een gigantische stap vooruit zet qua competitieniveau.

(de enigen die het niet deden in België waren Gert Verheyen en Olivier Deschacht)

Was in die tijd ook niet de club die het vroeger was. Speelde daar samen met de Benayoun's en Babel's van de wereld en werd zelfs eens clubtopscorer met 13 doelpunten. Denk dat hij in Turkije een stuk beter heeft verdiend dan in Engeland.

Aan wie denken jullie bij echte clubliefde?
  • Vooraf weten dat je, naar alle waarschijnlijkheid, minder prijzen zal winnen
  • Op lange termijn financieel minder verdienen
Totti heeft meermaals aangegeven dat hij meer had kunnen verdienen en vooral winnen bij pakweg Real Madrid. Hetzelfde verhaal met De Rossi.

Was in die tijd ook niet de club die het vroeger was. Speelde daar samen met de Benayoun's en Babel's van de wereld en werd zelfs eens clubtopscorer met 13 doelpunten.
Wel een (verloren) CL finale...

giphy.gif

Laatst bewerkt:
Vooral het grote probleem. Het ging altijd en overal over het opstellen van de beste spelers in plaats van het beste team. Jullie zullen mij vast gek verklaren, ondanks dat ik het vroeger al een paar keer heb aangegeven, maar mijn centrumspits was zeer lange tijd Huntelaar geweest.
Diezelfde Huntelaar die bij elk stapje boven de internationale middenmoot totaal verzoop? Niet voor niets pas echt een meneer geworden bij Schalke.
Aan wie denken jullie bij echte clubliefde?

Kon na een hamstringblessure in 2002 geen volle sprint meer trekken, speelde nog eens 12 jaar door.

Rogerio Ceni

Marcos kon naar Arsenal.

P.S. Ik vond Dida vaak een verschrikking (bekijk de CL finale beelden van 2005)​

Veel van de jongens die bij Juventus bleven toen ze (onterecht) degradeerden naar de Serie B als straf.

Selectie 2006-2007

Juventus lost Fabio Cannavaro and Emerson to Real Madrid, Lilian Thuram and Gianluca Zambrotta to Barcelona, Adrian Mutu to Fiorentina, and Patrick Vieira and Zlatan Ibrahimović to Internazionale.

Het is nooit meer goedgekomen tussen de supporters en Cannavaro. (seizoen 2009-2010)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven