MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Dat staat buiten kijf. Alleen doelde ik op een ietwat andere categorie. Toegegeven, mijn vraagstelling is misschien ietwat verwarrend. Er is overlap.
Aan wie denken jullie bij echte clubliefde?
  • Vooraf weten dat je, naar alle waarschijnlijkheid, minder prijzen zal winnen
  • Op lange termijn financieel minder verdienen

Shearer is wel een vrij goed voorbeeld. Hij koos Newcastle boven onder andere United (?) omdat hij fan was van de club als kind. Uiteindelijk won hij er geen enkele prijs. Iemand anders, met zijn kwaliteiten, had wellicht een transfer overwogen na 4-5 seizoenen.

Laatst bewerkt:
sizedcrop-054ec16a99647b561ce56688990a7055-800x800.jpg
Eén van mijn favoriete foto's:

1600105970429.png

Maldini

Het spandoek, tijdens zijn afscheidswedstrijd, was een belediging van de harde kern. Vandaar zijn reactie aan het begin v.d. video.

Maldini & F. Baresi

Franco Baresi and Paolo Maldini conceded just 23 goals at heart of AC Milan in 196 matches

Maldini & Nesta

Laatst bewerkt:
Clubliefde met een moddervet contract :emo:
Beter kijken naar voor het Bosman arrest.

Willem 2 tegen Rangers. Nou ja , ze hebben punten gepakt

Tja, Willem II valt niks kwalijk te nemen als zij verliezen. AZ daarentegen had gewoon door moeten gaan, wat een slap team is dat toch.

Toch punten we moeten België inhalen op bert's site. Voel me al jaren kut daardoor dat een land met stamnummers boven ons staan

Harry is niet zo gek als hij eruit ziet.

Eén van mijn favoriete foto's:

1600105970429.png

2 traditionele thuis shirts zijn een vereiste voor een beste foto. Zo'n t*ring hekel aan als er aan traditionele kleuren gerommeld wordt zoals tijdens WK's.
Brazilië - Nederland is bijv. meestal blauw vs wit, nergens voor nodig.

De (jonge) gebroeders Baresi

1600364327516.png

• Like
Waarderingen: mat
En nu spelen ze el kwalificatie tegen cafe elftal Shamrock Rovers :emo:

Ook triest dat Polen 1 plaats boven Liechtenstein staat op de uefa ranking

Zeg dat wel voor een voetbalgek land met 40 miljoen inwoners? Verder ook nooit wat gepresteerd wat iemand zich kan herinneren. Je zal bijna denken dat de Polen wel een genetische voetbalafwijking moeten hebben.

Een Pool die ik goed ken zei altijd : in Europees verband altijd op verlies van Poolse clubs inzetten.

Zeg dat wel voor een voetbalgek land met 40 miljoen inwoners? Verder ook nooit wat gepresteerd wat iemand zich kan herinneren. Je zal bijna denken dat de Polen wel een genetische voetbalafwijking moeten hebben.
Volgens mij in de jaren 80 op nationaal niveau eens de semis gehaald van een einronde. De naam Lato schiet mij te binnen.

Ook triest dat Polen 1 plaats boven Liechtenstein staat op de uefa ranking
Nu moet ik zeggen dat Liechtenstein wel een apart geval is wat betreft UEFA coëfficiënten. Hebben maar één club die Europees speelt, FC Vaduz, en hierdoor krijgt Liechtenstein relatief gezien veel punten omdat de punten niet gedeeld worden door 3/4 maar door 1.
FC Vaduz vliegt er overigens al 30 jaar op rij in de voorrondes uit.

Poolse competitie is overigens inderdaad erg matig, het nationaal elftal vond ik een aantal jaar geleden ook wel sterker dan nu.

Het moet wel iets cultureels zijn. Ik zag Portugal al twee EK finales spelen met 1/4de van die bevolking. Zo is het wel met meerdere sporten, lijkt me.

Het moet wel iets cultureels zijn. Ik zag Portugal al twee EK finales spelen met 1/4de van die bevolking. Zo is het wel met meerdere sporten, lijkt me.

Verschil is ook dat Portugal bij voorbaat al vaker een van de outsiders is, Polen is dat nooit maar met in '74 en '82 een toevallige semi als hoogtepunt.

Dat hebben Turkije, Bulgarije, Zuid Korea en Zweden ook weleens gehad sinds de jaren '90. Zelfs de eindronde daarna werden deze landen niet eens als een outsider getipt, dan zegt de prestatie al voldoende.

Terug
Naar boven