Fitness Seller

Sticky Voetbal Topic

Denk je dat het voor een keeper 50+ jaar geleden heel veel anders was dan nu?
De ballen zijn nu wel veel lichter blabla maar dat is een kwestie van gewenning lijkt me.
Ik denk echt dat het bijna een andere sport is intussen, al was Yashin best een moderne keeper. Denk vooral dat de moeilijkheidsgraad van de schoten die nu op hen afkomen enorm gestegen is. Als je een compilatie van Yashin's beste reddingen ziet, lijkt dat niet erg veel lastiger dan de gemiddelde Eredivisiekeeper elke week om zijn oren krijgt.

Alsof een Yashin, Cruijff of Beckenbauer mee zouden kunnen in het hedendaagse voetbal. Maak dan een lijstje per decennia.

Denk dat je het zo ook niet kan bekijken. Zou bijv. Dennis Bergkamp als hij in 1945 geboren zou zijn geweest het beter gedaan hebben?

'k Zou het niet oninteressant vinden.

Drie teams:
  • 1960-1980
  • 1980-2000
  • 2000-2020

Denk dat je het zo ook niet kan bekijken. Zou bijv. Dennis Bergkamp als hij in 1945 geboren zou zijn geweest het beter gedaan hebben?
Blijft uiteindelijk inderdaad een aparte discussie. Denk dat Bergkamp met zijn fluwelen techniek en blessuregevoeligheid een nog kortere carrière zou hebben met al die knollenvelden.

Wie zouden jullie in een 2000-2020 team zetten?

Even vluchtig:

4-3-3 (punt naar achter)

Aanval: Ronaldo, Zlatan, Messi
Middenveld: Scholes, Keane, Iniesta
Verdediging: Marcelo, Maldini, Nesta, Cafu
Doelman: San Iker

:thinking:

41212
Aanval: Ronaldo-Ronaldo
Middenveld: Kaka, Zidane-Scholes,Pirlo
Verdediging: R.Carlos-Ramos-Cannavaro-Cafu
Doel: Van Der Sar
Dan nog een plekje zoeken voor Ronaldinho, Casillas, Nesta...

Ik had altijd een behoorlijke zwak voor Gerrard

Je denkt nooit aan Duitsers bij het maken van dreamteams. En toch in periode 2000-2020 bij 4 van de 5 WK's minimaal de halve finale gehaald, 2x finale en 1 x winnaar.

Het nadeel van een zaalvoetbal team dat Brazilië met 7-1 in eigen huis oprolt. Beter win je met 2-1 door een handsbal die niet gezien wordt en een prachtige solo door één speler zodat het lijkt alsof de rest er niks van kon.

41212
Aanval: Ronaldo-Ronaldo
Middenveld: Kaka, Zidane-Scholes,Pirlo
Verdediging: R.Carlos-Ramos-Cannavaro-Cafu
Doel: Van Der Sar
Dan nog een plekje zoeken voor Ronaldinho, Casillas, Nesta...

Van der Sar was wel een goede keeper maar natuurlijk nooit beter dan Buffon en Casillas. Die 2 zijn wat mij betreft de beste keepers van de afgelopen 20 jaar.

Nog ff over keepers gesproken waarom denken jullie eigenlijk dat het met Stekelenburg zijn internationale carrière eigenlijk nooit wat is geworden? Toen op dat WK 2010 was hij echt supergoed en ook nog jong voor een keeper. Het is ook geen domme of lastige jongen volgens mij. Had na dat WK echt gedacht dat ie een toptransfer zou maken en uit zou groeien tot een van de beste keepers van Europa. Uiteindelijk slechts een stand in geweest voor andere B-categorie keepers.

Ik had altijd een behoorlijke zwak voor Gerrard
Ontzettend veel keuze centraal op het middenveld. Zowel aanvallend als verdedigend.

Lampard, Gerrard, Iniesta, Xavi, Ballack, Makelele, Kante, Seedorf, Viera, Totti, Busquets, Modric, Touré,...
Je denkt nooit aan Duitsers bij het maken van dreamteams. En toch in periode 2000-2020 bij 4 van de 5 WK's minimaal de halve finale gehaald, 2x finale en 1 x winnaar.

Het nadeel van een zaalvoetbal team dat Brazilië met 7-1 in eigen huis oprolt. Beter win je met 2-1 door een handsbal die niet gezien wordt en een prachtige solo door één speler zodat het lijkt alsof de rest er niks van kon.
Het valt op dat Duitsland er altijd een paar heeft tussenlopen die het niet echt lieten zien op clubniveau. Als je Podolski het Duitsland shirt gaf dan was hij plots 25% beter.

Sommige spelers lijken me zelfs compleet vergeten. Ik denk niet dat de gemiddelde voetballiefhebber in Nederland en Vlaanderen weet dat Arne Friedrich, Thomas Hitzlsperger, Benedikt Höwedes en Christoph Kramer een basisplaats hadden in de finale van 2008 en 2014.

Nog ff over keepers gesproken waarom denken jullie eigenlijk dat het met Stekelenburg zijn internationale carrière eigenlijk nooit wat is geworden? Toen op dat WK 2010 was hij echt supergoed en ook nog jong voor een keeper. Het is ook geen domme of lastige jongen volgens mij. Had na dat WK echt gedacht dat ie een toptransfer zou maken en uit zou groeien tot een van de beste keepers van Europa. Uiteindelijk slechts een stand in geweest voor andere B-categorie keepers.

Ik begrijp nooit wat er "supergoed" aan Stekelenburg was op dat WK. Die ene redding tegen Brazilië heeft hem wel erg veel credits opgeleverd. De wedstrijden daarvoor weinig in actie hoeven komen.

In de eindfase nog volledig naast bij een corner binnen 2 meter die met een stuit langs het goal ging maar net geen Braziliaan in de buurt.
Halve finale, schot van Forlan mag er nooit in gaan. Gewoon een fout. Maar ook dit had weer geen gevolgen waardoor zijn credits van die ene redding overeind bleven.

Ontzettend veel keuze centraal op het middenveld. Zowel aanvallend als verdedigend.

Lampard, Gerrard, Iniesta, Xavi, Ballack, Makelele, Kante, Seedorf, Viera, Totti, Busquets, Modric, Touré,...

Het valt op dat Duitsland er altijd een paar heeft tussenlopen die het niet echt lieten zien op clubniveau. Als je Podolski het Duitsland shirt gaf dan was hij plots 25% beter.

Sommige spelers lijken me zelfs compleet vergeten. Ik denk niet dat de gemiddelde voetballiefhebber in Nederland en Vlaanderen weet dat Arne Friedrich, Thomas Hitzlsperger, Benedikt Höwedes en Christoph Kramer een basisplaats hadden in de finale van 2008 en 2014.
Thorsten Frings was er ook zo een. Weinig mensen in Nl of Be die aan hem terug zullen denken waarschijnlijk.

En in het team van 2006... namen als Oliver Neuville en David Odonkor. Waren toen toch allemaal best goed

Laatst bewerkt:

Duitsland is vaak het voorbeeld hoe een elftal als team ontzettend sterk kan zijn zonder uitblinkers te hebben. In 2010 en 2014 was Nederland ook een beetje Duits.

Check eens die namen die EK 96 gewonnen hebben. Wie herkent Dieter Eilts nog op straat. Of wie herkent CL winnaar Carsten Janker.

Ik begrijp nooit wat er "supergoed" aan Stekelenburg was op dat WK. Die ene redding tegen Brazilië heeft hem wel erg veel credits opgeleverd. De wedstrijden daarvoor weinig in actie hoeven komen.

In de eindfase nog volledig naast bij een corner binnen 2 meter die met een stuit langs het goal ging maar net geen Braziliaan in de buurt.
Halve finale, schot van Forlan mag er nooit in gaan. Gewoon een fout. Maar ook dit had weer geen gevolgen waardoor zijn credits van die ene redding overeind bleven.

Oke je hebt wel een beetje gelijk als ik me zo die corner herinner (zag laatst nog een filmpje van oranje op dat wk...) en deze goal van Forlan. Maar het was niet alleen dat ie dat WK zo “goed” was, in die periode was ie bij Ajax ook in goede vorm. Alleen was Ajax in die jaren internationaal niet bepaald top... Misschien dat het daaraan lag. Ze waren toen niet zo prominent aanwezig in de CL enzo als de afgelopen jaren. En daarnaast was AS Roma / Italie denk ik ook gewoon een zeer slechte keuze voor een Nederlandse keeper die heel zijn leven bij Ajax heeft gespeeld

Sommigen surfden gewoon op het succes van de grote 4. Goed voorbeeld v/d wiel. 4 jaar later Blind naar ManU

Mooi filmpje. Ik zag ook nog ff zijn teamgenoot bij Werder Clemens Fritz voorbij komen... die was in die jaren ook nog een tijdje Duits international. Was die kerel alweer vergeten.

Mooi, die Duitsers en dat Duitse voetbal. Altijd een zwak gehad voor de Bundesliga. Zelfs de tweede Bundesliga is mooier dan de Eredivisie of Jupiler League of hoe die bende in Belgie ook mag heten

Ik noem het de Jupiter league. Het voetbal is buitenaards... ...slecht.

Terug
Naar boven