MuscleMeat

Voorstellen met voedingsschema

Svalin

Novice
Waardering
0
Hey luitjes van DBB!

Ben al een tijdje aan het rondneuzen op jullie forum en heb nu besloten om me aan te melden. Dus hierbij mijn voorstel-post;

Ben 22 jaar oud, kom uit Breda, studeer chemie, momenteel weeg ik 88kg, vet% van 17%, daarnaast ben ik +/- 1.90 lang. Ik train nu 6 maanden met full-body en heb echt goede (vind ik zelf dan) progressie geboekt. Toch dacht ik dat er nog meer in kon zitten, hierom ben ik overstapt naar een max-OT schema, daarnaast heb ik me bezig gehouden met mijn voedingsschema. Mijn dagelijkse behoefte ligt rond de 3300kcal ben van plan om er niet veel boven of niet veel onder te gaan eten, dit omdat ik het idee heb dat ik de afgelopen maanden zowel spiermassa ben aangekomen als vet ben kwijtgeraakt. Zodra ik merk dat mijn vetvrije-massa niet toeneemt zou ik eventueel de koolhydraten/vetten wat opschroeven (voor bulk) of carido ernaast doen (voor cut).

Best lang intro verhaal :p, maar hier is dus mijn voedingsschema (bijlage).

Enige commentaar dat ik er zelf op heb is dat er teveel eiwit inzit en te weinig koolhydraten, maar mischien kunnen jullie daar wat advies op geven.

Laat de op- en aanmerkingen maar komen! :rolleyes:

Groetjes Svalin

Edit: Mijn doel is massa & kracht (Zolang m'n vet% omlaag gaat is het een bonus, cutten vanaf Juni)

Bijlagen

Te weinig vet en te veel koolhydraten, te weinig fruit, geen noten, eet groenten!

• Topic Starter Topic Starter
Te weinig vet en te veel koolhydraten, te weinig fruit, geen noten, eet groenten!

Hey Isnogood,

Bedankt voor je snelle reactie, ik zag net even dat mijn 100g brinta sóchtends erg veel is, heb dit teruggebracht naar 50g met 10g rozijnen. Waarmee kan ik het beste mijn kcals&vetten opkrikken? (Eerste instantie dacht ik noten, maar waarom volgens jou geen noten????) Portie fruit alvast verdubbelt.

Ah fout getypt, noten zijn wel goed.

Macadamia/Walnoot zijn makkelijke manieren om vet+kcal op te krikken.

Fruit erbij, pinda's eruit, walnoten erin, banaan eruit, minder brinta en rozijnen.

Edit: Mischien toelichting, met appel (1=100g) bedoel ik dus als er 100g staat dat ik 1 appel eet, niet 100g appel. Dus tot zover 3 appels en 2 sinasappels. (Wat weegt een appel? :P)

Btw hoe bereken je dan je vetten? Ik heb begrepen dat vetten +/- 20% van de dagelijkse Kcal inname moet zijn. (3300kcal*0,2)/9(kcal/g) = 73g

Greetz

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Welkom maat :) haha!
Hoop dat je eruit gaat komen met je voedingsschema :P

Welkom maat :) haha!
Hoop dat je eruit gaat komen met je voedingsschema :P

Zal wel goedkomen denk, zodra ik er 1 goed heb maak ik denk gelijk 7 schema's voor heel de week. Kan ik op maandag boodschappen doen. :D Scheelt ook in geld als je 1 keer in de week langs de aldi gaat i.p.v. iedere dag AH.

Edit: Mischien rozijnen eruit en 100ml melk erbij s'ochtends?

Laatst bewerkt:

Hij haalt, van z'n dagelijkse calorieën

50% uit koolhydraten
30% uit eiwit
20% uit vet

En jij vind dit te weinig vet en te veel koolhydraten? Leg dit eens uit? Volgens mij een prima k/e/v balans, mag zelfs iets meer hoolhydraat minder vet. Groente en fruit ben ik het overigens mee eens.

/edit: Hmm ik zie het vanuit een cut-standpunt. Welke balans wordt aangeraden bij behoud of bulk?

Hij haalt, van z'n dagelijkse calorieën

50% uit koolhydraten
30% uit eiwit
20% uit vet

En jij vind dit te weinig vet en te veel koolhydraten? Leg dit eens uit? Volgens mij een prima k/e/v balans, mag zelfs iets meer hoolhydraat minder vet. Groente en fruit ben ik het overigens mee eens.

/edit: Hmm ik zie het vanuit een cut-standpunt. Welke balans wordt aangeraden bij behoud of bulk?

Bedankt voor je reactie Temujin (was dat niet de orginele naam van Ghengis Kahn?). Mijn voedingsschema is inderdaad gebaseerd op +/- 50/30/20. Lezen van verschillende stickies/websties kom je nogal veel verschillende meningen tegen. De ene zegt b.v. 2,5g eiwit per kg en de andere weer maar liefts 4. In mijn max-OT schema staat bv 10% van je kcals uit vet, andere websites zeggen weer 35%.
Juist omdat er zoveel verschillen zijn leek het me wel slim om aan mensen te vragen met ervaring.

Terug
Naar boven