Fitness Seller

vorming biceps

bryyan

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
96kg
Ik heb op dit moment naar mijn idee grote biceps 43 CM. Maar het de ronde vormen ontbreken wel. De mooie rondingen wel te verstaan. Hoe kan ik dat het beste vorm laten krijgen? simpelweg droog trainen, door veel herhalingen te maken met weinig gewicht, of zijn er specifieke oefeningen die de vormen optimaliseren?

Droogtrainen d.m.v. meer herhalingen is een fabeltje. Lager in vetpercentage zal wel helpen, maar je staat al vrij droog er van uit gaande dat je stats kloppen.

Wel zijn er oefeningen die nadruk leggen op de piek, zie youtube e.d.
Zo kun je in jouw geval dumbbell hammer curl beter niet doen.

probeer is:

21's met dumbbells
dumbbell hammer curlls
dumbbell consentration curlls
volledige twistculls zotman

Droger worden is key man.
Op 12% zou je al wel redelijk hard moeten ogen hoe heb je dit gemeten?
Gebruik je mischien op dit moment creatine?
Bij mij maakt het dat creatine mijn spieren wel vol laten ogen maar zacht door het vocht,
Ik zou als je op 12% staat eens proberen te gaan naar 9% en als je creatine gebruikt hier eens even mee stoppen.

Droogtrainen d.m.v. meer herhalingen is een fabeltje. Lager in vetpercentage zal wel helpen, maar je staat al vrij droog er van uit gaande dat je stats kloppen.

Wel zijn er oefeningen die nadruk leggen op de piek, zie youtube e.d.
Zo kun je in jouw geval dumbbell hammer curl beter niet doen.

Piek is genetisch bepaald, kan je geen oefeningen voor doen?

• Topic Starter Topic Starter
vetpercentage gemeten met huidplooimeter. Op het moment gebruik in inderdaad creatine, toevallig gister inderdaad begonnen met 21'en. Wellicht even stoppen is een goede optie! Thanks voor de tips jongens:)

Idd, piek is genetisch. Valt vrijwel weinig aan te doen lijkt me.

Zorg dat je de brachialis aanspreekt, deze kleine spier drukt als het are je bicep meer omhoog waardoor je meer piek krijgt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Piek is genetisch bepaald, kan je geen oefeningen voor doen?

Idd, piek is genetisch. Valt vrijwel weinig aan te doen lijkt me.

Dit dus, jammer genoeg..

Heb hetzelfde probleem, heb grote armen met grote tryceps. Genoeg aders te zien maar alsnog blijft die teringpiek afwezig.

Kijk eens naar member Seeker, die is huge en droog maar alsnog heeft hij ook niet echt een piek (volgens mij).

In een goed bicep schema wordt iedere spier toch wel aangetikt het ligt dan grotendeels aan je genen hoe de spier zich gaat ontwikkelen.

Je spreekt de brachialis aan met iedere curl. Oefeningen gericht op de brachialis betekend eigenlijk oefeningen die de biceps minder belasten, niet de brachialis meer.

Verders spreek je de brachialis op bepaalde bewegingen van de ROM meer aan dan op andere delen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

lol whut.

En wat precies zorgt ervoor dat je bij concentration curls minder brachioradialis gebruikt dan gewone gesupineerde curls? :rolleyes:

Waarschijnlijk het draaien van de handen..

Maar piek is niet te trainen, kan er veel over zeggen maar hoe dan ook, piek kan je niets mee doen..
Je kan de biceps zoveel proberen te stimuleren eruit te poppen maar een piek blijft een piek.. die gaat nooit ineens 5CM meer uitsteken of iets dergelijks..

Give up! :P

• Topic Starter Topic Starter
goed duidelijk geposte foto's! super

Terug
Naar boven