Fitness Seller

vraag bankdrukken

rrick

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
82kg
hey allemaal,
even een vraag over bankdrukken,
wat is nou het beste, bijv. 70 kilo drukken en je borst aanspannen en naar voren drukken of 100 gebruiken en minder op je borst letten??
mij lijkt me het eerste antwoord maar als je een beetje om je heen kijkt zie je dat het niet veel gebeurt en het lijkt alsof gewicht het belangrijkste is..

Techniek > gewicht

De reden dat je het vaak anders ziet heeft met ego te maken.

afwisselen

:coffee:

wat spijtig voor je dat je geen 100 drukt ...

Als je met 100 kg gewoon fullrom kunt benchpressen is dat superieur aan fullrom benchpressen met 70 kg.

Techniek gaat altijd voor gewicht.

Hoe ga jij 30 kg meer benchen door minder op kracht vanuit je borst te letten?

• Topic Starter Topic Starter
ik zeg al is een voorbeeld. het ging mij meer er om als je je borst naar voren drukt de oefening een stuk zwaarder is

er is ook wel een verschil tussen trainen voor kracht en massa, paused, snelheid/grinder, reps, mind muscle connection enz enz enz

True, maar ik ga er van uit dat in dit voorbeeld de 70 kg en 100 kg met dezelfde reprange gedaan worden en met dezelfde snelheid. Enkel mind muscle connection is bij de 70 kg optimaal en bij de 100 kg niet.

Bench is imo gewoon een compound en moet je niet enkel voor de borst doen, maar voor algemene kracht.

Benchen met 70 is idd minder goed dan 100kg.

Plus het is maar wat je doel is, veel gewicht drukken of veel reps maken.
Mijn doel is veel gewicht, en borst groeit er goed door.

als je je borst naar voren drukt de oefening een stuk zwaarder is
Is dat zo?

De oefening word er niet makkelijker op hoor als je niet oplet en slap ingezakt op de bench ligt. Dus ik snap niet waar je vandaan haalt dat concentreren op je borst en die vooruit duwen ervoor zorgt dat je minder gewicht kunt gebruiken.

Techniek; houding, en concentratie zorgen er toch juist voor dat je meer kunt tillen èn zo je spieren beter stimuleert?

Is dat zo?

De oefening word er niet makkelijker op hoor als je niet oplet en slap ingezakt op de bench ligt. Dus ik snap niet waar je vandaan haalt dat concentreren op je borst en die vooruit duwen ervoor zorgt dat je minder gewicht kunt gebruiken.

Techniek; houding, en concentratie zorgen er toch juist voor dat je meer kunt tillen èn zo je spieren beter stimuleert?

Ik denk dat hij aan een goede techniek automatisch een trager tempo gaat koppelen.

Zolang je uitvoering prima is kan je je focussen op meer gewicht. Wat je wel zou kunnen doen, is langzaam laten zakken (2-3seconden) maar dit is gewoon een stimulans die je kan toepassen.

• Topic Starter Topic Starter
ok thanks

hey allemaal,
even een vraag over bankdrukken,
wat is nou het beste, bijv. 70 kilo drukken en je borst aanspannen en naar voren drukken of 100 gebruiken en minder op je borst letten??
mij lijkt me het eerste antwoord maar als je een beetje om je heen kijkt zie je dat het niet veel gebeurt en het lijkt alsof gewicht het belangrijkste is..

but i think you should do according to your body.

Terug
Naar boven