MuscleMeat

Vraag omtrent eetgedrag moeder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok volgens mij heb je dus echt 0,0 gelezen van mijn post. Of in ieder geval niks begrepen.

Ik sluit me bij Fabrice en Millitary aan.

Kathleen, als je nou eens goed leest en rationeel nadenkt over wat Xyzyx zegt zou je inzien dat dit zijn punten zijn:
-Er zijn inderdaad ziektes waarvan je sneller dik wordt
-Vet kan alleen gehaald worden uit energie. Eten dus.
-Deze ziektes verlagen je onderhoud. Je verbrandt minder energie, en dus moet je ook minder eten.
-Vaak is dit moeilijk voor mensen of zijn ze hier gewoon niet van bewust, dus worden ze dik. Je kan iemand dit natuurlijk echt niet kwalijk nemen.

??? Hij zegt juist dat die niet bestaan ??? -.-

Kathleen, als je nou eens goed leest en rationeel nadenkt over wat Xyzyx zegt zou je inzien dat dit zijn punten zijn:
-Deze ziektes verlagen je onderhoud. Je verbrandt minder energie, en dus moet je ook minder eten.
-Vaak is dit moeilijk voor mensen of zijn ze hier gewoon niet van bewust, dus worden ze dik. Je kan iemand dit natuurlijk echt niet kwalijk nemen.

Doe niet alsof je niet begreep wat hij wil zeggen. Er zijn ziektes die je kcal-behoefte verlagen, dat bedoelde hij. Hou je nu niet van den domme.

Dan begrijp jij hem dus verkeerd. Hij zegt zeer zeker dat die bestaan.
Het verschil tussen ''sneller dik worden'' en ''dik worden'' zit hem in het woordje ''sneller''.

Ik zeg wel degelijk dat er ziektes zijn die zorgen dat je sneller dik wordt. De reden dat je er sneller dik door wordt is dat ze je stofwisseling vertragen waardoor je minder kan eten.

Ik snap je gedachtes wel kathleen maar je wordt niet dik door de ziekte zelf maar omdat deze je stofwisseling vertraagd. Indirect wordt je dus dikker van de ziekte en dat bedoel jij denk ik.. Maar uiteindelijk ligt het toch aan het feit dat mensen evenveel blijven eten waardoor ze een overschot krijgen en aankomen dus de directe reden dat ze dik worden is toch het eten.

Ziektes maken je niet dik..

Ziektes verlagen je stofwisseling waardoor je minder kan eten.

Zoals iemand het al uitlegde

Stofwisseling eerst: 2000 kcal per dag nodig - 2000 kcal per dag inname - gewicht gelijk

Krijg je een medicijn dat je stowisseling verlaagd met, laten we zeggen 500 kcal..

Stofwisseling na medicijn: 1500 kcal per dag nodig - 2000 kcal per dag inname - 500 kcal overschot dus gewicht stijgt.

Om niet aan te komen moeten ze dus minder eten

Stofwisseling na medicijn: 1500 kcal per dag nodig - 1500 kcal per dag inname - geen overschot dus gewicht blijft gelijk

Lees nog eens het voorbeeld van diabetes wil je. Daar staat niets in over dat hun stofwisseling verlaagd. Al aten ze 200kcal per dag.

Lees nog eens het voorbeeld van diabetes wil je. Daar staat niets in over dat hun stofwisseling verlaagd. Al aten ze 200kcal per dag.
Volgens mij moet jij je even inlezen wat Diabetes werkelijk waar is.

Je moet ook geen grote flappen tekst sturen naar iemand die enkel oneliners post. Dat wordt veel te ingewikkeld
Ik denk dat een mod dit topic gewoon moet sluiten. Dat is het beste..

Dus jij beweert dat mensen die 200 kcal per dag eten daar dik van worden?

Of ze krijgen een eiwitbuik
Of ze houden liters vocht vast (voor zover ik weet onmogelijk)
Of ze zwellen op vanwege de gassen die vrijkomen bij een rottingsproces
Of ze heten pinkeltje

In alle andere gevallen.. onmogelijk.

Dikke mensen hebben meer aanleg voor diabetes. Maar dik zijn wordt niet veroorzaakt door diabetes.

Als je door diabetes makkelijker dik wordt, dan is dit een oorzaak. Of wou jij er een ander waardeoordeel aan geven? Je spreekt jezelf tegen in een heel kort bericht :p

dit topic is compleet ontspoort

de huidige discussie is totaal zinloos, en wordt alleen gevoerd om eigen gelijk te halen.... niemand luistert naar wat een ander zegt of doet enige moeite te proberen begrijpen wat die ander bedoelt. Discussie om de discussie.... eindeloos

Ik wil graag al die karaktervolle, goed etende, schema volgende 18-22 jarigen over 20 jaar spreken en kijken wie zich dan nog aan zijn eet schema houdt, want daar heb je het wel over bij mensen die aanleg hebben/ onder liggende ziektes hebben/ van jongsaf aangeleerd hebben om teveel te eten en daardoor (veel) overgewicht hebben... die moeten niet een paar jaar op dieet... maar voor de rest van hun leven!
Het is heel makkelijk om te zeggen ik ben ecto en doe er alle moeite voor om voldoende te eten om niet super mager te zijn.... 1 doe je dat over 20 jaar nog? of kan het je dan al lang niet meer schelen. 2 stel dat over 20 jaar je stofwisseling veranderd... hoe goed zou jij zijn in bewust heel weinig te eten? ik heb er mijn twijfels over.

Ik heb helaas voor jou nergens gezegd dat je door diabetes makkelijker dik wordt.

Zelfs al zou je makkelijk dik worden door diabetes is het nog geen oorzaak.. Oorzaak is dat je teveel eet, t eventueel makkelijker dik worden door diabetes zal er wel aan bijdragen maar t is geen oorzaak.

Dat dikke mensen meer aanleg hebben voor diabetes heeft niks nada noppes te maken met dat je door diabetes sneller dik wordt.

Dat snap jij hopelijk toch ook wel?

EDIT:
Slasher, hele sneaky edit daar^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven