MuscleMeat

Vraag omtrent eetgedrag moeder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus...
Als jij geen auto hebt, heb je ook een hekel aan alle mensen die wel een auto hebben? (milieuvervuiling, extra infrastructuur, doden door verkeersongelukken etc.)
Als jij niet rookt, heb je ook een hekel aan alle mensen die wel roken?
Als jij niet drinkt, heb je ook een hekel aan alle mensen die regelmatig alcohol drinken?
Als jij geen drugs gebruikt, heb je ook een hekel aan alle mensen die dit wel gebruiken?
Als jij geen ernstige aandoening hebt, heb je ook een hekel aan alle mensen die wel een chronische ziekte hebben?

Zo kunnen we nog wel even doorgaan met het opstellen van een lijstje waar IEDEREEN voor betaald in Nederland, maar vaak niet eens in de doelgroep zelf zit voor de dingen die ze betalen.
Als dit jouw redenatie is voor het walgen van andere mensen, ziet jouw wereld er ook niet echt rooskleurig uit, wel?

Daar kunnen mensen niets aan doen..

En ja mensen die in het ziekenhuis belanden omdat ze teveel zopen, drugs gebruikte of rookte mogen het van mij ook zelf betalen.. Ik heb ze die drank, drugs of peuken niet gegeven en ik heb niet de keuze gemaakt dat ze het moesten gaan gebruiken.

Net zoals ik meer moet gaan betalen wanneer ik mijn auto tegen een boom aan parkeer...

Ik vind het prima dat mensen het doen.. Maar betaal er zelf voor..

En ja mensen die in het ziekenhuis belanden omdat ze teveel zopen, drugs gebruikte of rookte mogen het van mij ook zelf betalen.. Ik heb ze die drank, drugs of peuken niet gegeven en ik heb niet de keuze gemaakt dat ze het moesten gaan gebruiken.

Net zoals ik meer moet gaan betalen wanneer ik mijn auto tegen een boom aan parkeer...

Die mensen zelf betalen er ook al een hoge prijs mee. En er zijn meer mensen die ervoor betalen. Dus doe niet zo egoistisch.

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 15:02 ----------

:flipoff:

Die mensen zelf betalen er ook al een hoge prijs mee. En er zijn meer mensen die ervoor betalen. Dus doe niet zo egoistisch.

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 15:02 ----------

:flipoff:

3.000.000.000/16.700.000= 180 euro..

Dus per jaar betaal ik 180 euro omdat mensen teveel eten..

Als ze mij dan die 180 euro teruggeven en daar bovenop de 180 euro geven waar zij vinden dat ze recht op hebben dan heb ik 360 euro om extra eten te kopen.

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 15:07 ----------

Haha, er zitten hier teveel mensen die het laatste woord willen hebben :D

:whip:

Kathleen mag van mij het laatste woord hebben als ze zegt dat mensen te dik worden van een kcal overschot. :D

3.000.000.000/16.700.000= 180 euro..

Dus per jaar betaal ik 180 euro omdat mensen teveel eten..

Als ze mij dan die 180 euro teruggeven en daar bovenop de 180 euro geven waar zij vinden dat ze recht op hebben dan heb ik 360 euro om extra eten te kopen.

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 15:07 ----------

Kathleen mag van mij het laatste woord hebben als ze zegt dat mensen te dik worden van een kcal overschot. :D

Het ging erom dat jij zei dat alle dikke mensen zit volproppen. Is dus niet zo. Punt uit.

Laatst bewerkt:
I Xyzyx I, jij zou echt diëtist/arts moeten worden. Jij weet dikke mensen zo van hun problemen af te helpen.

Waar worden ze dan dik van?

Blijkbaar ben jij zo slim dat je mij dat wel uit kan leggen hoe het kan dat mensen dik worden zonder teveel voedingsstoffen binnen te krijgen.

En dan bedoel ik dik van vet.. zoals 99,9% van de mensen die er dik uit zien in nederland.

Inderdaad, dit snap ik van je.

Wilde er alleen maar mee zeggen dat je voor heel veel dingen betaald waar jezelf geeneens gebruik van maakt. Dus vond het wonderbaarlijk dat je een zo'n uitgesproken mening hebt over mensen met overgewicht (omdat dit jou dus geld kost). Betekend dat je dus dezelfde mening deelt over rokers, drinkers, drugs gebruikers etc.?

Ligt het nu aan mij, of is I Xyzyx I echt achterlijk?

Kan een mod deze topic alsjeblieft gewoon keihard deleten? De logica in deze discussie is echt ver gezocht.
Xyzyx, je hebt zeer zeker gelijk alleen je kan het misschien wat beter uitleggen en misschien wat nuanceren?

Kathleen, als je nou eens goed leest en rationeel nadenkt over wat Xyzyx zegt zou je inzien dat dit zijn punten zijn:
-Er zijn inderdaad ziektes waarvan je sneller dik wordt
-Vet kan alleen gehaald worden uit energie. Eten dus.
-Deze ziektes verlagen je onderhoud. Je verbrandt minder energie, en dus moet je ook minder eten.
-Vaak is dit moeilijk voor mensen of zijn ze hier gewoon niet van bewust, dus worden ze dik. Je kan iemand dit natuurlijk echt niet kwalijk nemen.

Je kan iemand het nooit kwalijk nemen dat hij/zij dik is. Het is hun eigen keuze, of gewoon hun eigen onweten. Je kan op een vriendelijke manier deze kennis brengen, maar het is aan hun om deze kennis te gebruiken. De OP bijvoorbeeld probeerd zijn moeder gewoon te helpen, hij pakt het alleen verkeerd aan. Hij kan het haar niet kwalijk nemen dat zij niks met de kennis wil doen.

Witte ridders, ga alsjeblieft even een eindje paard rijden en laat je gezicht hier niet meer zien als je niks waardigers hebt in te brengen. Hartelijk bedankt.

Jij praat bullshit. Hoe durf je de gedachte in je hoofd te halen dat zo'n jongen niet gelukkig kan zijn? Come on... En jij kent die jongen beter dan ik? Hij denkt heel anders over het leven dan jij en ik, daar heb je gelijk in. Maar die jongen heeft zo zijn eigen manier om iets van zijn leven te maken. Hij heeft dikke skills in WoW, en daar is hij helemaal happy mee. Daarbij is hij slim, hij kan met zijn kennis straks een goede baan vinden en veel geld verdienen. Hij heeft een sociaal netwerk, doet aan vrijwilligerswerk en haalt daar veel voldoening uit. En dat jij aankomt met dat huilen op de bank, dat is zo kortzichtig. Je hebt genoeg mensen die hun ziekte kunnen accepteren en er gewoon mee leven. Tevens weet hij niet beter dan dat hij dik is. Nou, ik zou zeggen. Ga je moeder maar weer vervelen
Ben het met je eens dat hij niet mag en kan zeggen of die jongen gelukkig is of niet, en het zelfde geld voor jou trouwens. Maar, zoals jij het hiervoor uitlegde zei je dat hij kennelijk allemaal informatie op zoekt over afvallen maar het hem gewoon niet lukt omdat hij te veel honger heeft. Dit geeft de beeldvorming dat deze jongen het niet fijn vind om ''dik''(Mijn excuses voor de benaming) te zijn, en dus wil afvallen. Hij heeft er alleen, zoals jij het zegt, de wilskracht niet voor. Hij wil wel afvallen, maar hij wil niet het proces doorgaan om af te vallen. Maar als nog, is het zijn eigen keuze en kan niemand hem dit kwalijk nemen.

PS:
Kathleen, Xyzyx probeerd je iets uit te leggen. Misschien doet hij dit niet op de goede manier, en is hij ook niet heel goed bezig, maar dat is nog geen reden om iemand continu achterlijk te noemen, toch?
Jij als ''advocate'' voor ''mensen met een aandoening'', hoort dus ook zeer goed te weten dat ''achterlijkheid'' ook een aandoening is :)

I Xyzyx I, jij zou echt diëtist/arts moeten worden. Jij weet dikke mensen zo van hun problemen af te helpen.

Ik zou me veel te druk maken om alle k*tsmoesjes waarmee ze komen aanzetten.. :p De mensen die de oorzaak van het probleem vaststellen en erkennen (dus realiseren dat ze teveel eten en/of te weinig bewegen) hebben waarschijnlijk niet eens een arts of dietist nodig..

Kan een mod deze topic alsjeblieft gewoon keihard deleten? De logica in deze discussie is echt ver gezocht.
Xyzyx, je hebt zeer zeker gelijk alleen je kan het misschien wat beter uitleggen en misschien wat nuanceren?

Kathleen, als je nou eens goed leest en rationeel nadenkt over wat Xyzyx zegt zou je inzien dat dit zijn punten zijn:
-Er zijn inderdaad ziektes waarvan je sneller dik wordt
-Vet kan alleen gehaald worden uit energie. Eten dus.
-Deze ziektes verlagen je onderhoud. Je verbrandt minder energie, en dus moet je ook minder eten.
-Vaak is dit moeilijk voor mensen of zijn ze hier gewoon niet van bewust, dus worden ze dik. Je kan iemand dit natuurlijk echt niet kwalijk nemen.

Je kan iemand het nooit kwalijk nemen dat hij/zij dik is. Het is hun eigen keuze, of gewoon hun eigen onweten. Je kan op een vriendelijke manier deze kennis brengen, maar het is aan hun om deze kennis te gebruiken. De OP bijvoorbeeld probeerd zijn moeder gewoon te helpen, hij pakt het alleen verkeerd aan. Hij kan het haar niet kwalijk nemen dat zij niks met de kennis wil doen.

Witte ridders, ga alsjeblieft even een eindje paard rijden en laat je gezicht hier niet meer zien als je niks waardigers hebt in te brengen. Hartelijk bedankt.

Ben het met je eens dat hij niet mag en kan zeggen of die jongen gelukkig is of niet, en het zelfde geld voor jou trouwens. Maar, zoals jij het hiervoor uitlegde zei je dat hij kennelijk allemaal informatie op zoekt over afvallen maar het hem gewoon niet lukt omdat hij te veel honger heeft. Dit geeft de beeldvorming dat deze jongen het niet fijn vind om ''dik''(Mijn excuses voor de benaming) te zijn, en dus wil afvallen. Hij heeft er alleen, zoals jij het zegt, de wilskracht niet voor. Hij wil wel afvallen, maar hij wil niet het proces doorgaan om af te vallen. Maar als nog, is het zijn eigen keuze en kan niemand hem dit kwalijk nemen.

PS:
Kathleen, Xyzyx probeerd je iets uit te leggen. Misschien doet hij dit niet op de goede manier, en is hij ook niet heel goed bezig, maar dat is nog geen reden om iemand continu achterlijk te noemen, toch?
Jij als ''advocate'' voor ''mensen met een aandoening'', hoort dus ook zeer goed te weten dat ''achterlijkheid'' ook een aandoening is :)

Hij snapt nog steeds niet dat ziektes je dik kunnen maken. Dus dat punt bedoelt hij niet. En daar gaat het om.

Hij snapt nog steeds niet dat ziektes je dik kunnen maken. Dus dat punt bedoelt hij niet. En daar gaat het om.

Ziektes maken je niet dik..

Ziektes verlagen je stofwisseling waardoor je minder kan eten.

Zoals iemand het al uitlegde

Stofwisseling eerst: 2000 kcal per dag nodig - 2000 kcal per dag inname - gewicht gelijk

Krijg je een medicijn dat je stowisseling verlaagd met, laten we zeggen 500 kcal..

Stofwisseling na medicijn: 1500 kcal per dag nodig - 2000 kcal per dag inname - 500 kcal overschot dus gewicht stijgt.

Om niet aan te komen moeten ze dus minder eten

Stofwisseling na medicijn: 1500 kcal per dag nodig - 1500 kcal per dag inname - geen overschot dus gewicht blijft gelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven