MuscleMeat

Vraag omtrent eetgedrag moeder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit dat meiske nou niet zo te pesten. Ze komt van Belgie, daar kan ze ook niks aan doen e

Er worden hier een paar denkfouten gemaakt in dit topic. Dikkerds kosten de maatschappij zogenaamd geld maar vergeet niet dat door al het extra eten wat ze kopen de economie beter loopt. Meer geld op de markt en met name in de voedselindustrie kan dit de kwaliteit van het voedsel misschien in de toekomst wel gaan verbeteren door efficientere kweekmethoden, investeringen etc etc. Bovendien is het ook nogal simpel om te zeuren over mensen die vroeg dood gaan door drugs, alcohol, roken if teveel eten. Je jonge jaren zijn je meest productieve jaren en je meest consumerende jaren. Naarmate je ouder wordt kost je de maatschappij alleen maar geld.

Er is gewoon een hoop haatzaaierij en gezeik in dit topic van mensen die kortzichtig zijn en denken alles te kunnen overzien vanuit kortzichtige clasules. Maar geloof maar dat is knap lastig.

Over de ziektes. Gezien ik hier geen ervaring mee heb wil ik hier niet teveel over spreken maar ik denk dat de hoeveelheid kcal die iemand mag hebben hier zwaar overschat wordt voor mensen met geen spiermassa en verslechterde stofwisseling etc etc wat ook nog de ziekte hand in hand werkt is dat je waarschijnlijk extra trek krijgt waardoor de hoeveelheid discipline die opgebracht moet worden niet te vergelijken is met mensen die op dit gebied normaal functioneren.

Om sommige hier wat meer inzicht te geven in hun eigen kortzichtigheid: de kennis die je opgedaan hebt uit zelfdiscipline voor het laten staan van eten is wat je boos maakt op dikke mensen. Jij kunt het opbrengen maar zij niet. De denkfout ligt hier in de gradatie. En ook geestelijke processen worden beinvloed door lichamelijke afwijkingen, hormale afwijkingen enz en hebben allemaal invloed op je denken vandaar ook mensen met depressies met onduidelijk aantoonbare redenen of psychoses, lashbacks na steroide kuren noem het maar op. Als je het echt wilt begrijpen vergelijk het dan met een stuk rennen op een gegeven moment zul je flink discipline moeten tonen om door te zetten voor iemand met een ziekte en overgewicht is exact datzelfde punt heel anders namelijk het punt waarop je letterlijk je poten niet meer kan optillen en je verzuurd op de grond ligt. Zie maar hoe ver je dan wil kruipen door middel van discipline. De balans is gewoon verstoord en is niet vergelijkbaar met jou of met mij

Als je mensen het begrip "gigantische plaat voor de kop" uit wil leggen, verwijs ze naar elke post van "KathleenRawr"

[Link niet meer beschikbaar]

Er worden hier een paar denkfouten gemaakt in dit topic. Dikkerds kosten de maatschappij zogenaamd geld maar vergeet niet dat door al het extra eten wat ze kopen de economie beter loopt. Meer geld op de markt en met name in de voedselindustrie kan dit de kwaliteit van het voedsel misschien in de toekomst wel gaan verbeteren door efficientere kweekmethoden, investeringen etc etc. Bovendien is het ook nogal simpel om te zeuren over mensen die vroeg dood gaan door drugs, alcohol, roken if teveel eten. Je jonge jaren zijn je meest productieve jaren en je meest consumerende jaren. Naarmate je ouder wordt kost je de maatschappij alleen maar geld.

Er is gewoon een hoop haatzaaierij en gezeik in dit topic van mensen die kortzichtig zijn en denken alles te kunnen overzien vanuit kortzichtige clasules. Maar geloof maar dat is knap lastig.

Over de ziektes. Gezien ik hier geen ervaring mee heb wil ik hier niet teveel over spreken maar ik denk dat de hoeveelheid kcal die iemand mag hebben hier zwaar overschat wordt voor mensen met geen spiermassa en verslechterde stofwisseling etc etc wat ook nog de ziekte hand in hand werkt is dat je waarschijnlijk extra trek krijgt waardoor de hoeveelheid discipline die opgebracht moet worden niet te vergelijken is met mensen die op dit gebied normaal functioneren.

Waar baseer je dat op? Volgens mij breng ik net zoveel geld op als ik 1 kilo vlees haal bij de slager dan wanneer iemand 2 kilo kip haalt bij de supermarkt.

Daarnaast eet ik veel fruit wat relatief duur is als je kijkt naar kcal..

Tuurlijk zal het me niet verbazen als dikke mensen meer uitgeven aan eten maar weegt dat op tegen de 2 miljard die ze kosten? En als ze dat extra geld niet uit zouden geven, wat zouden ze dan met het geld doen? Zolang ze het niet verbranden zal er altijd iets gebeuren wat de economie steunt.

En wanneer ik geld moet betalen voor mensen die zichzelf vol vreten dan het ik het recht om mij daar over druk te maken. Iedereen in mijn familie houd er een gezonde levensstijl op na waardoor mijn oma van bijna 90 nog steeds vrolijk de trap ophuppelt ondanks dat ze problemen heeft met haar knie, moeten wij dan gaan betalen voor mensen die het vertikken om gezond te leven?

Pas wanneer dikke mensen mijn benzine gaan betalen vind ik dat zij het recht hebben om te vragen van mij dat ik hun zorgkosten ga betalen. Zij vinden het leuk om te eten en ik vind het leuk om rond te rijden.

Daarom vind ik het ook jammer dat TS zo afgekraakt wordt omdat hij zijn moeder niet zo moet behandelen want ondanks dat hij het misschien anders had kunnen brengen heeft hij wel een helder licht gezien. Helaas zien de meeste mensen hier hun ma liever verloederen dan dat ze proberen om er wat aan te doen. Komen ze met respect.. nou sorry hoor maar als je het respectloos wanneer je wilt dat je ma gezond wordt dan wil ik je met alle liefde een pistool geven en de kogels betalen want dan geef je gewoon niets om haar en dan is het voor mij goedkoper om kogels te kopen dan zorgverzekering te betalen.

Ja en weetje mensen zoals jij die heel gezond willen leven en het liefst 120 willen worden. Kosten ons nog veel meer geld. Leuk voor je dat je oud wil worden maar als we dan die standaard meenemen heb ik liever dat je dood neervalt als je 65 bent en klaar bent met werken. Dan dien je ons geen doel meer.

Manier van aanspreken heeft inderdaad met respect te maken. Bovendien leer je een mens (zeker op leeftijd) niet iets door te gaan slaan met een stok. Je leert iemand niet gezond eten door hem af en toe een vis te geven maar te leren vissen. Dus als je ergens wilt komen zou ik inderdaad overwegen om haar eens wat artikelen te laten lezen, desnoods educatieve video's.

Tja, gezonder wel maar er zijn niet veel snackbare dingen met meer kcal per handvol dan noten :) helaas gaat 't bij afvallen niet zozeer om hoe gezond je eet maar om hoeveel kcal je binnenkrijgt. En mensen die niet genoeg gemotiveerd zijn of niet lange-termijn kunnen of willen denken die blijven toch wel eten. Ik heb ook zo'n collega die probeert af te vallen en dan luncht hij niet mee met de rest maar eet hij een bak salade en daarnaast nog zo'n 250 gram bak met gemengde noten.. tjaaaa dan kan je beter een berg boterhammen naar binnen werken.

Mijn ma eet dan ook niet een hand vol :p

En mijn ma is ook niet echt dik, volgens mij is haar bmi redelijk normaal.. Alleen probleem is dat ze niet beweegt dus het is geen spier en veel vet..

En dan wil ze wel in strakke kleren rond lopen. Damn women, no!:roflol: Dus toen zeiden mijn zusjes ook dat ze andere kleren moest gaan kopen of die rollen weg moest werken dus toen snoep weggehaald en ze probeert nu al wat actiever te zijn.. Denk dat een home trainer wel zal zorgen dat de barriere om te gaan bewegen een stuk kleiner wordt.. Dus dat zien we binnenkort wel.

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 10:10 ----------

Ja en weetje mensen zoals jij die heel gezond willen leven en het liefst 120 willen worden. Kosten ons nog veel meer geld. Leuk voor je dat je oud wil worden maar als we dan die standaard meenemen heb ik liever dat je dood neervalt als je 65 bent en klaar bent met werken. Dan dien je ons geen doel meer.

Manier van aanspreken heeft inderdaad met respect te maken. Bovendien leer je een mens (zeker op leeftijd) niet iets door te gaan slaan met een stok. Je leert iemand niet gezond eten door hem af en toe een vis te geven maar te leren vissen. Dus als je ergens wilt komen zou ik inderdaad overwegen om haar eens wat artikelen te laten lezen, desnoods educatieve video's.

Daarom betaal je ook om het recht te hebben om na je werk nog verder te mogen leven, namelijk pensioen en zorgverzekering. Alleen betalen wij nu meer dan nodig is omdat mensen het eten niet kunnen laten staan.

Maar goed, je hebt wel een punt.. Misschien moeten ze eens gaan onderzoeken wat een gemiddelde roker, obesitas patient, drank orgel, drugs gebruiker of gezond iemand nou in totaal opbrengt en kost in zijn hele leven.

En ik zou eerder gaan voor het bieden van gezonde alternatieven voor de ongezonde dingen.. Maar goed er zijn uiteraard meer mogelijkheden.

Oh ja? En daarom betalen dikke mensen ook belasting met het werk dat ze doen om beschermd te worden net als mensen die oud zijn verwachten dat dat voor ze gedaan wordt nadat ze gestopt zijn met werken. We betalen niet meer want zoals ik dus zeg dragen die mensen ook bij en zullen ze de 70 waarschijnlijk geen eens bereiken (vooral als ze ziek zijn, want daar ging het je toch in weze om?) maar ze betalen wel voor jou oude dag mee.

Dat idee wat je nu neerzet vind ik ook absurd mensen zijn geen producten. Het zou je niet gek staan als je eens wat minder egoïstisch gaat lopen denken.

Het is normaal dat je in een maatschappij sterkere en zwakkere hebt. Als je niet bereid bent de zwakkere te helpen, ben je zelf ook zwak en zwaar egoïstisch. Probeer eens een wereldbeeld op te stellen in plaats van je eigen huis en tuin denken. Zonder andere mensen ben je helemaal nergens in een maatschappij die alleen samenwerkend kan dienen als een geoliede machine.

Oh ja? En daarom betalen dikke mensen ook belasting met het werk dat ze doen om beschermd te worden net als mensen die oud zijn verwachten dat dat voor ze gedaan wordt nadat ze gestopt zijn met werken. We betalen niet meer want zoals ik dus zeg dragen die mensen ook bij en zullen ze de 70 waarschijnlijk geen eens bereiken (vooral als ze ziek zijn, want daar ging het je toch in weze om?) maar ze betalen wel voor jou oude dag mee.

Dat idee wat je nu neerzet vind ik ook absurd mensen zijn geen producten. Het zou je niet gek staan als je eens wat minder egoïstisch gaat lopen denken.

Het is normaal dat je in een maatschappij sterkere en zwakkere hebt. Als je niet bereid bent de zwakkere te helpen, ben je zelf ook zwak en zwaar egoïstisch. Probeer eens een wereldbeeld op te stellen in plaats van je eigen huis en tuin denken. Zonder andere mensen ben je helemaal nergens in een maatschappij die alleen samenwerkend kan dienen als een geoliede machine.

Maar ze betalen wel minder belasting dan wanneer ze gezond zouden zijn.. Jaarlijks kost het 600 miljoen wegens 'verzuim door overgewicht' om nog maar niet te spreken over het productiviteitsverlies wegens overgewicht.

Daarnaast hoor je mij niet klagen over het feit dat ik straks meer belasting moet betalen dan iemand die schoonmaak werk doet. Die werken ook hard. Waar ik niet aan mee wil betalen is mensen die zich volvreten en dan kun je ze wel gaan verdedigen maar als jij 1000 euro hebt en dit kun je aan de volgende 2 dingen uitgeven:

Fysio therapie voor iemand die last heeft van zijn rug omdat hij jaren lang stratenmaker is geweest en keihard heeft gewerkt.

Of

Insuline voor iemand die diabetes kreeg omdat hij te dik was.

Dat is dus mijn probleem. Mijn ma krijgt minder dan het minimum loon betaald terwijl ze bijna fulltime bezig is met patienten en administratieve rompslomp. Omdat mijn pa iets van 5x het minimum loon verdient is het geen probleem maar mijn ma werkt keihard en anders krijgt ze niet uitbetaald terwijl mensen die zich niet kunnen inhouden zonder problemen geld krijgen.

En inderdaad alles moet samenwerken als een geoliede machine.. Stel nou dat iedereen obesitas had.. Waar zouden we dan zijn?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Tja stel als iedereen mentaal gehandicapt was, of invalide, of psychopaat, of ziek.
Dat is het hele punt wat ik probeer te maken. Er zijn sterkere en zwakkere in de samenleving. Al die verse en gezonde dingen die wij willen eten zijn veel taxerender op de wereld en het milieu dan de troep die de gemiddelde dikkerd weg eet (mocht deze niet ziek zijn). Natuurlijk zijn er altijd voorbeelden te vinden die meer spreken als andere voorbeelden maar ik denk dat je de situatie gewoon onderschat, alleen omdat het voor jou gemakkelijk is je eetgewoontes te controleren betekent dat niet dat dit voor iedereen exact hetzelfde is zoals ik eerder al aangaf, met name bij een ziekte of geestelijke stoornis. Je kunt tegen een debiel ook niet zeggen dat hij normaal moet doen dat zit er gewoon niet in. En zo zit het gewoon in elkaar mensen verschillen van elkaar en zo heb ik geen moeite te geloven dat dikke mensen het echt veel moeilijker hebben met inhouden met eten als jij en ik

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 11:10 ----------

Dat heet empathie, niet iedereen is uit hetzelfde hout gesneden

Jij was toch ook dik Max???

Nee, ben nooit dik geweest. Jij kan echter wel wat meer vlees op je botten gebruiken mack.

feed me :D

Straks moet ik je ook nog uit gaan laten :roflol: :trollface:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven