MuscleMeat

Vraag omtrent eetgedrag moeder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelfs al zou je makkelijk dik worden door diabetes is het nog geen oorzaak.. Oorzaak is dat je teveel eet, t eventueel makkelijker dik worden door diabetes zal er wel aan bijdragen maar t is geen oorzaak.
Snap je niet dat er ook meerdere oorzaken kunnen zijn?

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 15:59 ----------

Dat dikke mensen meer aanleg hebben voor diabetes heeft niks nada noppes te maken met dat je door diabetes sneller dik wordt.

Dat snap jij hopelijk toch ook wel?

EDIT:
Slasher, hele sneaky edit daar^^

Ik had je bericht te snel gelezen, haha. Dus dan neem ik mijn woorden terug hea ;)

dit topic is compleet ontspoort

de huidige discussie is totaal zinloos, en wordt alleen gevoerd om eigen gelijk te halen.... niemand luistert naar wat een ander zegt of doet enige moeite te proberen begrijpen wat die ander bedoelt. Discussie om de discussie.... eindeloos

Ik wil graag al die karaktervolle, goed etende, schema volgende 18-22 jarigen over 20 jaar spreken en kijken wie zich dan nog aan zijn eet schema houdt, want daar heb je het wel over bij mensen die aanleg hebben/ onder liggende ziektes hebben/ van jongsaf aangeleerd hebben om teveel te eten en daardoor (veel) overgewicht hebben... die moeten niet een paar jaar op dieet... maar voor de rest van hun leven!
Het is heel makkelijk om te zeggen ik ben ecto en doe er alle moeite voor om voldoende te eten om niet super mager te zijn.... 1 doe je dat over 20 jaar nog? of kan het je dan al lang niet meer schelen. 2 stel dat over 20 jaar je stofwisseling veranderd... hoe goed zou jij zijn in bewust heel weinig te eten? ik heb er mijn twijfels over.

Als ik het over 20 jaar niet zou doen en weer een sprietje zou zijn dan zou ik geen extra kosten meebrengen voor de maatschappij terwijl overgewicht wel extra kosten mee brengt.

En ik heb ook echt geen medelijden met mensen die zich niet in kunnen houden en teveel gaan eten.. Heb er ook geen behoefte om er aan mee te betalen.

Vriend van mij heeft een tijd lang in een rolstoel gezeten en daar moest hij ook mee leven, hij kan niet zeggen ik trek me er niets van aan en ga gewoon lopen terwijl dikke mensen wel zeggen ik trek me er niks van aan en blijf gewoon eten.

Mensen maken de keuze tussen eten of een gezond lichaam, dat is een keuze die ze zelf maken en waar ik geen invloed op heb maar wel aan mee moet betalen.

Inderdaad zijn er veel mensen wie het gewoon niets uit maakt want ze krijgen toch wel een elektrisch karretje als ze te dik zijn om nog te kunnen lopen en insuline wordt ook maar gewoon betaald wanneer ze diabetes krijgen..

Laatst waren we door het bos aan het rijden met de auto's waarna een vriend (in de auto van zijn ma:o) over de kop vloog waardoor die auto totalloss was. Moest hij gewoon zelf betalen, waarom? Omdat dat logisch is. Waarom is het dan logisch dat wij wel moeten betalen voor mensen die zich vol vreten? Prima hoor maar als de dikke mensen dan ook even een nieuwe auto betalen dan kan iedereen doen wat hij/zij wilt.

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 16:12 ----------

Snap je niet dat er ook meerdere oorzaken kunnen zijn?

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 15:59 ----------

Ik had je bericht te snel gelezen, haha. Dus dan neem ik mijn woorden terug hea ;)

Nee, het draagt bij maar is geen oorzaak. Diabetes hebben zorgt niet dat je te dik wordt, teveel eten wel.

Van 250 km/h rijden ga je niet dood, rij je met 250 km/h tegen een boom aan ga je (waarschijnlijk) wel dood. Oorzaak dat je dood ging is het tegen de boom aan rijden, de snelheid niet want van enkel 250 rijden ga je niet dood. ;)

Wanneer je diabetes krijgt en je voeding daar op aanpast zul je niet dik worden..

Kathleen, hoe je het ook draait of keert, je lichaam kan enkel "vet" aanmaken uit overtollige voedingsstoffen. Vet ontstaat niet uit niets, maar uit een teveel aan kcal.

Bij sommige mensen ligt dat teveel aan kcal hoger dan bij anderen, zo simpel is het.

Er zijn inderdaad ziektes waarbij het kan gebeuren dat je gewicht gaat toenemen, omdat je stofwisseling gaat veranderen. Dan zul je je wat aan moeten passen om niet te dik te worden, alleen werkt dit niet bij iedereen zo en niet iedereen is erg met zijn voeding bezig. Als je kijkt naar de schildklier, die regelt ook vanalles in je lichaam hierdoor kun je juist veel gewicht afvallen of juist helemaal niet. En zo zijn er nog meer ziektes.

Leer eens lezen.
Zal het voor de laatste keer eens duidelijk zeggen.

Er bestaat GEEN ziekte waardoor je dik wordt van water en lucht. Er bestaan WEL ziektes waardoor je dikker wordt. Een paar van die ziektes heb ik al gezegd. Zal voor de pinda's onder ons een voorbeeld geven:

Diabetes. Is een ziekte. Sommigen die diabetes hebben worden dikker door die ziekte omdat ze van de medicijnen dikker worden. Heeft NIETS te maken met zich vol te proppen met snoep/snacks, of water en lucht. En toch worden deze mensen dik. Ja, gesnopen? -.-
Misschien proppen ze zich niet vol, maar sowieso dat ze meer kcal binnen krijgen dan hun onderhoud (want anders komen ze niet bij).

Maar je wordt toch niet van niets dik???

Nou Kathleen, laten we er idd vanuit gaan dat ze (sneller) dik worden door die medicijnen, dan kunnen ze nog steeds minder eten dan voordat ze de medicijnen namen om toch niet teveel kcals binnen te krijgen? Want tenzij die mensen medicijnen van 800kcal slikken, kunnen ze niet van dat pilletje zelf dik worden, toch?

Dat pilletje heeft geen kcal. Het gaat erom wat dat pilletje doet in hun lichaam.
Hun kcal verbruik verlagen, waardoor ze minder kcal zullen kunnen eten om nog steeds het zelfde gewicht aan te houden.

Als je een gewoon persoon hetzelfde laat eten als iemand met diabetes zal degene met diabetes door dat pilletje dikker worden. De "gewone" persoon slaat niet alles op wat hij/zij eet, terwijl degene met diabetes dat wel doet. DOOR dat pilletje.
Verschillende mensen hun kcal verbruik is niet gelijk. En door dat pilletje kan het kcal verbruik van die persoon met de ziekte zeker dalen, dus kan hij minder kcal binnenspelen dan voordien, als hij op hetzelfde gewicht wilt blijven.

Enkel door boven zijn kcal verbruik te eten zal die persoon dan bijkomen!De ziekte zelf zal hem niet ineens 5kg laten bijkomen of een pilletje enkel die persoon zelf als die meer gaat eten dan dat hij op dat moment nog verbruikt.

Neen dat heb je niet gezegd. Je zei dat ze dik worden door medicijnen. Medicijnen bevatten geen 500 kcal per pilletje, dus daardoor kunnen ze niet vetter worden.

Waar die medicijnen wel voor kunnen zorgen is dat je minder eten per dag nodig hebt.

Stel je eet 2000 kcal, en je hebt 2000 kcal nodig: gewicht blijft hetzelfde.

Door één of andere oorzaak (die ziekte waar jij het over hebt bv), gaat je onderhoud naar 1700 ipv 2000. Hierdoor eet je 300 kcal per dag TE VEEL, en word je dikker. Daarom moet je minder beginnen eten.

Nogmaals: Vet is opslag van OVERTOLLIGE ENERGIE. Die energie kan komen uit vetten, eiwitten en koolhydraten, niet uit medicijnen. Je lichaam kan geen vet maken zonder een bepaalde energiebron, dat is fysisch onmogelijk. Ik neem aan dat je fysica hebt gehad? Wet van behoud van energie?

Ja klopt, dus moet die MET het pilletje gewoon minder eten. Zeker irritant, zeker oneerlijk in vergelijking met de andere, maar ik denk dat mensen die aan een ziekte zoals kanker lijden, dan nog wel iets meer reden tot klagen hebben.

Jij hebt het hier heletijd over vet vet vet. Ik heb het over DIK zijn. Weetjewel, de mensen waartegen jij zo onrespectvol bent ;)

Mensen die dik zijn hebben meestal wel vet teveel, niet? ??? :rolleyes:
Of zijn dat liters vocht?

Dik zijn komt door overtollig vet, just sayin'.
Dit dus.

Kathleen, als je nou eens goed leest en rationeel nadenkt over wat Xyzyx zegt zou je inzien dat dit zijn punten zijn:
-Er zijn inderdaad ziektes waarvan je sneller dik wordt
-Vet kan alleen gehaald worden uit energie. Eten dus.
-Deze ziektes verlagen je onderhoud. Je verbrandt minder energie, en dus moet je ook minder eten.
-Vaak is dit moeilijk voor mensen of zijn ze hier gewoon niet van bewust, dus worden ze dik. Je kan iemand dit natuurlijk echt niet kwalijk nemen.

Je kan iemand het nooit kwalijk nemen dat hij/zij dik is. Het is hun eigen keuze, of gewoon hun eigen onweten. Je kan op een vriendelijke manier deze kennis brengen, maar het is aan hun om deze kennis te gebruiken. De OP bijvoorbeeld probeerd zijn moeder gewoon te helpen, hij pakt het alleen verkeerd aan. Hij kan het haar niet kwalijk nemen dat zij niks met de kennis wil doen.

Witte ridders, ga alsjeblieft even een eindje paard rijden en laat je gezicht hier niet meer zien als je niks waardigers hebt in te brengen. Hartelijk bedankt.

Ben het met je eens dat hij niet mag en kan zeggen of die jongen gelukkig is of niet, en het zelfde geld voor jou trouwens. Maar, zoals jij het hiervoor uitlegde zei je dat hij kennelijk allemaal informatie op zoekt over afvallen maar het hem gewoon niet lukt omdat hij te veel honger heeft. Dit geeft de beeldvorming dat deze jongen het niet fijn vind om ''dik''(Mijn excuses voor de benaming) te zijn, en dus wil afvallen. Hij heeft er alleen, zoals jij het zegt, de wilskracht niet voor. Hij wil wel afvallen, maar hij wil niet het proces doorgaan om af te vallen. Maar als nog, is het zijn eigen keuze en kan niemand hem dit kwalijk nemen.

PS:
Kathleen, Xyzyx probeerd je iets uit te leggen. Misschien doet hij dit niet op de goede manier, en is hij ook niet heel goed bezig, maar dat is nog geen reden om iemand continu achterlijk te noemen, toch?
Jij als ''advocate'' voor ''mensen met een aandoening'', hoort dus ook zeer goed te weten dat ''achterlijkheid'' ook een aandoening is :)

Hij snapt nog steeds niet dat ziektes je dik kunnen maken. Dus dat punt bedoelt hij niet. En daar gaat het om.

De ziekte zelf zal je niet rechtstreeks dik maken, maar dus WEL je kcal onderhoud verlagen waardoor je minder kcal kan eten zonder bij te komen. Eet je dan wel nog evenveel kcal dan zit je dus boven je onderhoud te eten en zal je (sneller) dik worden.

Hopelijk probeer je eens te kijken naar de punten die er echt toe doen i.p.v. dit te bekijken als een persoonlijk debat... dit is een discussie. ;)

Als ik het over 20 jaar niet zou doen en weer een sprietje zou zijn dan zou ik geen extra kosten meebrengen voor de maatschappij terwijl overgewicht wel extra kosten mee brengt.

Dinky: maar dat is dus geen kwestie van keuze , maar van geluk.... jij hebt geluk dat jouw aanleg geen extra kosten meebrengt

En ik heb ook echt geen medelijden met mensen die zich niet in kunnen houden en teveel gaan eten.. Heb er ook geen behoefte om er aan mee te betalen.

Dinky: en hier heb je weer pech.... want ook hier heb jij niks te kiezen (behalve misschien in het stemhokje, maar dan nog) Dit is namelijk de manier waarop wij onze maatschappij ingericht hebben
Weet je hoeveel ik als alleenstaande, bewust niet moeder, moet meebetalen aan de opvoeding en onderwijs van al die lamlendige kinderen die helemaal geen zin hebben in naar school gaan en alleen hun tijd verdoen en de boel verprutsen.... nog los van die die het onderwijs wel waard zijn ;)
en dat is pech voor mij.... had ik maar wel moeten trouwen en een zooi kinders kweken... zo hebben we onze maatschappij ingericht

Mensen maken de keuze tussen eten of een gezond lichaam, dat is een keuze die ze zelf maken en waar ik geen invloed op heb maar wel aan mee moet betalen.

Dinky:ik ben het met je eens dat de vetopslag in hun lichaam komt door een grotere cal. inname tov cal verbruik.
Dat het een keuze is.... is voor mij te simplistisch. Voor een groot deel van de mensen met overgewicht wel, ja
Voor een deel is het te weinig karakter... ja... maar ook dat is niet zo simpel te veranderen. toch?
En voor een deel spelen bepaalde stofwisselingsziektes een rol (veel minder dan die dit roepen, ik weet) en dan klopt het nog steeds dat ze meer opnemen dan hun lichaam verbruikt... maar het ligt veel ingewikkelder dan roepen moeten ze maar minder eten.

Inderdaad zijn er veel mensen wie het gewoon niets uit maakt want ze krijgen toch wel een elektrisch karretje als ze te dik zijn om nog te kunnen lopen en insuline wordt ook maar gewoon betaald wanneer ze diabetes krijgen..

Dinky: ook dit zal voor een deel van de obeses wel kloppen.... maar komaan :rolleyes:

Ik wil kathleen bedanken om haar standpunt met alle macht te verdedigen, ook al is het complete bullshit apprecieer ik het toch dat iemand het voor mij opneemt. En natuurlijk omdat ik mijn zondag topic weer gehad heb, heb er echt van genoten.
En bedankt om zo mooi te zijn. X

Laatst bewerkt:
Kathleen, aardig van je dat je je nonkel probeert te verdedigen hoor, maar je weet stiekem ook wel dat Xyzyx gelijk heeft ook al brengt hij het niet zo aardig.

Ontopic: Tja mijn moeder snoept zich ook in de rondte en dan gaat ze weer crashdiëten, ze heeft gewoon niet de wilskracht om permanent iets te veranderen en daar doe je echt helemaal niks aan als buitenstaander helaas.

Kathleen, ga lekker je onzin verkopen op girlscene.nl maar kom niet op een BB forum met de gedachte dat een calorie overschot niet zorgt voor aankomen in gewicht.
Je hebt overduidelijk geen idee waar je het over hebt maar wil niet toegeven en komt daarom met reacties waarin je het hebt over "achterlijk" en "hersenen zo klein als een pinda".

Toch wel vermakelijk om te lezen hoor.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

echte onzin hierzo.je kan echt niet extreem ,obesitas worden als je 'normaal' eet.de meeste beseffen niet hoeveel ze eten.
een vriendin van me had schildklier problemen(heel extreem bijgekomen)na 3j besloot ze af te vallen.ze vroeg me haar te steunen .en k vroeg haar een eetschema
wtf elke maaltijd 2glazen sap en tussedoor sap.telt sap eens enkel op?24gr suiker minimum per glas.en dan nog die deegwaren .zoals loumpia's (allerlei marokkanse dingen)die zij gezond verklaart.en wie weet nog troep die ze me niet verteld!
er klopt iets niet met de gedachte van dikke mensen.omdat hun maag nooit verzadigd is(dat normaal is met zoveel shit en geen eiww en goede vetten)
vinden ze van hun zelf dat ze honger lijden.en dat is volgens hen afvallen.
n dan nog ook weer geen bewegiing.
k ken mensen die wat 'dik' zijn.maar je ziet aan hen dat het niet echt door eten komt.ze zijn fitter hun huid ziet er anders uit etc....

en over dat commentaar dat dikke mensen er niet mogen zijn.
vergeet de persoonlijkheid van de mens niet.hij of zij kan dik zijn.maar kan een prachtig vriendschap hebben.
iedereen zijn keuze.
je hoeft het niet te accepteren maar toon aub toch wel wat respect.denk jij dat ze zich goed voelen in hun vel?en dan hen nog uitschelden?no way

Dinky: maar dat is dus geen kwestie van keuze , maar van geluk.... jij hebt geluk dat jouw aanleg geen extra kosten meebrengt

Dinky: en hier heb je weer pech.... want ook hier heb jij niks te kiezen (behalve misschien in het stemhokje, maar dan nog) Dit is namelijk de manier waarop wij onze maatschappij ingericht hebben
Weet je hoeveel ik als alleenstaande, bewust niet moeder, moet meebetalen aan de opvoeding en onderwijs van al die lamlendige kinderen die helemaal geen zin hebben in naar school gaan en alleen hun tijd verdoen en de boel verprutsen.... nog los van die die het onderwijs wel waard zijn ;)
en dat is pech voor mij.... had ik maar wel moeten trouwen en een zooi kinders kweken... zo hebben we onze maatschappij ingericht

Dinky:ik ben het met je eens dat de vetopslag in hun lichaam komt door een grotere cal. inname tov cal verbruik.
Dat het een keuze is.... is voor mij te simplistisch. Voor een groot deel van de mensen met overgewicht wel, ja
Voor een deel is het te weinig karakter... ja... maar ook dat is niet zo simpel te veranderen. toch?
En voor een deel spelen bepaalde stofwisselingsziektes een rol (veel minder dan die dit roepen, ik weet) en dan klopt het nog steeds dat ze meer opnemen dan hun lichaam verbruikt... maar het ligt veel ingewikkelder dan roepen moeten ze maar minder eten.

Dinky: ook dit zal voor een deel van de obeses wel kloppen.... maar komaan :rolleyes:

Inderdaad, helaas kunnen we er niet over kiezen.

T kan er bij mij ieder geval niet in dat ze bij mensen willen gaan snijden die een erfelijke ziekte hebben terwijl de mensen die te dik zijn veel meer geld kosten.

Moeten de mensen die niets aan hun aandoening kunnen doen dan leiden onder mensen die zichzelf wat aan doen omdat ze het eten niet kunnen laten?

Sorry hoor maar ik zou het zeer slecht vinden wanneer de maatschappij liever daar voor kiest dan om een persoon met overgewicht van de bank af te trappen en te zorgen dat die een gezonde leefstijl er op na gaat houden.

Ik juich de actie van TS dan ook met alle liefde toe en ik hoop dat hij doorzet zodat hij straks een succesverhaal heeft en zijn ma een gezonder (en hopelijk ook beter) leven zal hebben.

echte onzin hierzo.je kan echt niet extreem ,obesitas worden als je 'normaal' eet.de meeste beseffen niet hoeveel ze eten.
een vriendin van me had schildklier problemen(heel extreem bijgekomen)na 3j besloot ze af te vallen.ze vroeg me haar te steunen .en k vroeg haar een eetschema
wtf elke maaltijd 2glazen sap en tussedoor sap.telt sap eens enkel op?24gr suiker minimum per glas.en dan nog die deegwaren .zoals loumpia's (allerlei marokkanse dingen)die zij gezond verklaart.en wie weet nog troep die ze me niet verteld!
er klopt iets niet met de gedachte van dikke mensen.omdat hun maag nooit verzadigd is(dat normaal is met zoveel shit en geen eiww en goede vetten)
k ken mensen die wat 'dik' zijn.maar je ziet aan hen dat het niet echt door eten komt.ze zijn fitter hun huid ziet er anders uit etc....

vergeet de persoonlijkheid van de mens niet.hij of zij kan dik zijn.maar kan een prachtig vriendschap hebben.
iedereen zijn keuze.
je hoeft het niet te accepteren maar toon aub toch wel wat respect.denk jij dat ze zich goed voelen in hun vel?en dan hen nog uitschelden?no way

1. Kun je alsjeblieft op een leesbare manier typen? Alvast bedankt!

2. Je zegt dat we respect moeten hebben voor dikke mensen, maar jij zegt dat er iets niet klopt met hun gedachten? Nou ik heb dikke mensen tenminste niet mentaal gehandicapt genoemd.. :o

3.
k ken mensen die wat 'dik' zijn.maar je ziet aan hen dat het niet echt door eten komt.ze zijn fitter hun huid ziet er anders uit etc..

Oh nee, door wat komt dat dan bij hen?

iedereen zijn keuze.

Ik zou ze niet in hun gezicht uitschelden :)

Maar de enige dikke vriend in onze vriendengroep hebben we er uit geknikkerd omdat hij niet af wilde vallen.. En ja we hebben hem alle hulp geboden maar toen hij begon te zeiken over dat het door het ongeluk kwam nadat we vroegen of t wel nodig was om 3 big macs naar binnen te werken was het afgelopen.

Als we wat actiefs wilden gaan doen wilde hij niet mee en als we dan zonder hem gingen begon hij te zeiken dat we hem buiten sloten. Als we gingen eten en wij trakteerden dan bestelde hij ziek veel en als hij ooit een keer wat betaalde dan begon hij te zeiken over dat wij veel namen (terwijl dat nog niet eens de helft was van wat hij normaal eet).

Verder is het een aardige kerel hoor maar het feit dat hij dik was belemmerde onze vriendengroep in wat we wilden doen.. Wij hebben hem alle hulp geboden om af te vallen maar zelfs nadat wij voor hem een broodje gezond hadden gemaakt werd dit aangevuld met 500 kcal aan mayo en andere sausen. Hij kwam hier een keer aan de deur toen we aan het middag eten waren, mijn pa zei dat hij ook wel een bolletje mee kon eten.. Bolletje werd open gesneden, nieuw potje sandwichspread werd opengemaakt en het mes ging letterlijk tot op de bodem! waarna het halve! potje er uit geschept werd op dat bolletje (en nee hier overdrijf ik niet). Mijn ouders en zusjes zaten echt met open mond te kijken. Dus ja dan wil ik inderdaad wel geloven dat hij net zoveel brood eet als ik doe..

Kathleen, aardig van je dat je je nonkel probeert te verdedigen hoor, maar je weet stiekem ook wel dat Xyzyx gelijk heeft ook al brengt hij het niet zo aardig.

Ontopic: Tja mijn moeder snoept zich ook in de rondte en dan gaat ze weer crashdiëten, ze heeft gewoon niet de wilskracht om permanent iets te veranderen en daar doe je echt helemaal niks aan als buitenstaander helaas.

Ik heb mijn ma voorzien van gezonde tussendoortjes dus die laat inmiddels het snoep staan. Nouja ze had geen keuze omdat ik alle ongezonde troep zelf al opgegeten had (bulk :roflol: )

Jammer is alleen dat ze zich nu vergrijpt aan mijn pinda's.. Ach gezonder dan snoep denk ik maar..

Binnenkort koop ik een hometrainer en hopelijk ziet ze het licht:p

Ik heb mijn ma voorzien van gezonde tussendoortjes dus die laat inmiddels het snoep staan. Nouja ze had geen keuze omdat ik alle ongezonde troep zelf al opgegeten had (bulk :roflol: )

Jammer is alleen dat ze zich nu vergrijpt aan mijn pinda's.. Ach gezonder dan snoep denk ik maar..

Binnenkort koop ik een hometrainer en hopelijk ziet ze het licht:p

Tja, gezonder wel maar er zijn niet veel snackbare dingen met meer kcal per handvol dan noten :) helaas gaat 't bij afvallen niet zozeer om hoe gezond je eet maar om hoeveel kcal je binnenkrijgt. En mensen die niet genoeg gemotiveerd zijn of niet lange-termijn kunnen of willen denken die blijven toch wel eten. Ik heb ook zo'n collega die probeert af te vallen en dan luncht hij niet mee met de rest maar eet hij een bak salade en daarnaast nog zo'n 250 gram bak met gemengde noten.. tjaaaa dan kan je beter een berg boterhammen naar binnen werken.

Laatst bewerkt:
Dit... Waarom wil zowat iedereen hier zijn of haar levensstijl overdragen aan een ander? Wij irriteren ons dodelijk aan mensen die zeiken om ons eetpatroon. Waarom wel dat van jou door een ander zn strot heen duwen?

Niet iedereen heeft zin in een salade, deal with it!

Mocht ze zeiken over der gewicht & toch ongezond eten dan is t een ander verhaal, maar dat kon je ook wat vriendelijker vertellen. Het is je moeder, toon wat respect kerel

Ik sluit me aan bij remi.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f62/eet-26540/index1892.html#post6981435

OP is een fag. Begon je moeder ook te zeiken toen je naar de mcdo ging?

maarja het loopt hier vol met mensen die denken dat ze voedingguru's zijn nadat ze een paar jaar gezond hebben gegeten. Vergeten wel dat ze meer dan de helft van hun leven ook aan de snoep,fastfood,... hebben gezeten.

idem

Met alle respect, maar ik denk wel niet dat zijn moeder pas aan de helft van haar leven zit, vooral niet met deze levensstijl.

Je moeder is niet dik, ze heeft stevige botten.

Heeft iemand rawrdinges dr facebook al achterhaald of iets anders leuks?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven