Tja stel als iedereen mentaal gehandicapt was, of invalide, of psychopaat, of ziek.
Dat is het hele punt wat ik probeer te maken. Er zijn sterkere en zwakkere in de samenleving. Al die verse en gezonde dingen die wij willen eten zijn veel taxerender op de wereld en het milieu dan de troep die de gemiddelde dikkerd weg eet (mocht deze niet ziek zijn). Natuurlijk zijn er altijd voorbeelden te vinden die meer spreken als andere voorbeelden maar ik denk dat je de situatie gewoon onderschat, alleen omdat het voor jou gemakkelijk is je eetgewoontes te controleren betekent dat niet dat dit voor iedereen exact hetzelfde is zoals ik eerder al aangaf, met name bij een ziekte of geestelijke stoornis. Je kunt tegen een debiel ook niet zeggen dat hij normaal moet doen dat zit er gewoon niet in. En zo zit het gewoon in elkaar mensen verschillen van elkaar en zo heb ik geen moeite te geloven dat dikke mensen het echt veel moeilijker hebben met inhouden met eten als jij en ik
---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 11:10 ----------
Dat heet empathie, niet iedereen is uit hetzelfde hout gesneden
Oh ik wil ook wel geloven dat het moeite kost om niet te eten..
Maar daar hoef ik dan toch niet voor te betalen?
Dik zijn doen mensen zichzelf aan, ze eten omdat ze daarmee hun frustraties kwijt kunnen of gevoelens wegeten.. Prima, maar als ik gefrustreerd ben dan rij ik een rondje in de auto en dat wordt niet betaald door de zorgverzekering.
Dingen waar mensen zelf wat aan kunnen doen moeten ze zelf betalen vind ik. Wanneer ik mij in coma zou zuipen en ze zouden mij de rekening geven dan zou ik dat niet eens raar vinden, is toch mijn eigen schuld of niet? Verzekering is voor dingen waar je geen invloed op hebt, wanneer ik mijn eigen auto in de prak rij moet ik hier zelf voor betalen.. Waarom mag je een lichaam dan wel vernken zonder daar voor op te hoeven draaien?
Mijn probleem is dat mensen zonder enige zorg te hoeven hebben hun lichaam kunnen verkloten waar anderen dan weer voor op moeten draaien. Ik zou het dan ook toejuichen wanneer ze meer zorgverzekering moeten betalen, ze hebben overduidelijk genoeg geld als ze zoveel eten kunnen kopen.
Het is naar mijn mening gewoon te makkelijk te zeggen dat ze er niets aan kunnen doen.

. En gewoon je ma tegen haar kont aan slaan en zeggen: die ziet er al een stuk beter uit sinds je bent gaan fietsen.