XXL Nutrition

Vraag omtrent eetgedrag moeder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja stel als iedereen mentaal gehandicapt was, of invalide, of psychopaat, of ziek.
Dat is het hele punt wat ik probeer te maken. Er zijn sterkere en zwakkere in de samenleving. Al die verse en gezonde dingen die wij willen eten zijn veel taxerender op de wereld en het milieu dan de troep die de gemiddelde dikkerd weg eet (mocht deze niet ziek zijn). Natuurlijk zijn er altijd voorbeelden te vinden die meer spreken als andere voorbeelden maar ik denk dat je de situatie gewoon onderschat, alleen omdat het voor jou gemakkelijk is je eetgewoontes te controleren betekent dat niet dat dit voor iedereen exact hetzelfde is zoals ik eerder al aangaf, met name bij een ziekte of geestelijke stoornis. Je kunt tegen een debiel ook niet zeggen dat hij normaal moet doen dat zit er gewoon niet in. En zo zit het gewoon in elkaar mensen verschillen van elkaar en zo heb ik geen moeite te geloven dat dikke mensen het echt veel moeilijker hebben met inhouden met eten als jij en ik

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 11:10 ----------

Dat heet empathie, niet iedereen is uit hetzelfde hout gesneden

Oh ik wil ook wel geloven dat het moeite kost om niet te eten..

Maar daar hoef ik dan toch niet voor te betalen?

Dik zijn doen mensen zichzelf aan, ze eten omdat ze daarmee hun frustraties kwijt kunnen of gevoelens wegeten.. Prima, maar als ik gefrustreerd ben dan rij ik een rondje in de auto en dat wordt niet betaald door de zorgverzekering.

Dingen waar mensen zelf wat aan kunnen doen moeten ze zelf betalen vind ik. Wanneer ik mij in coma zou zuipen en ze zouden mij de rekening geven dan zou ik dat niet eens raar vinden, is toch mijn eigen schuld of niet? Verzekering is voor dingen waar je geen invloed op hebt, wanneer ik mijn eigen auto in de prak rij moet ik hier zelf voor betalen.. Waarom mag je een lichaam dan wel vernken zonder daar voor op te hoeven draaien?

Mijn probleem is dat mensen zonder enige zorg te hoeven hebben hun lichaam kunnen verkloten waar anderen dan weer voor op moeten draaien. Ik zou het dan ook toejuichen wanneer ze meer zorgverzekering moeten betalen, ze hebben overduidelijk genoeg geld als ze zoveel eten kunnen kopen.

Het is naar mijn mening gewoon te makkelijk te zeggen dat ze er niets aan kunnen doen.

die kathleenrawr heeft wel pit

uitdaging om te temmen :D

Dat is het hele punt, de sterkere draaien altijd op voor de zwakkere -_- zo zit de maatschappij in elkaar. Get used to it.

Het mag voor jou makkelijk lijken maar jij staat niet in hun schoenen dus ik gok er maar even op dat ze de situatie heel anders zien als jij -_- dat bedoel ik nou met verplaatsen in anderen en dat we niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden zijn. Situaties zijn niet vergelijkbaar, gemoedstoestanden ook niet. Je bent niet vergelijkbaar met hun. Probeer eens 4 dagen op rij niets te eten dat zal voor hun hetzelfde voelen als een hongerdieet volgen van 1000-1500 kcal (en dat dag in dag uit? Mensen zoals jij weten geen eens wat echte honger is) Of probeer jij eens zoveel te eten als hun dat lukt je geen eens. Uit verschillend hout gesneden snap je?

Daarom vind ik het ook jammer dat TS zo afgekraakt wordt omdat hij zijn moeder niet zo moet behandelen want ondanks dat hij het misschien anders had kunnen brengen heeft hij wel een helder licht gezien. Helaas zien de meeste mensen hier hun ma liever verloederen dan dat ze proberen om er wat aan te doen. Komen ze met respect.. nou sorry hoor maar als je het respectloos wanneer je wilt dat je ma gezond wordt dan wil ik je met alle liefde een pistool geven en de kogels betalen want dan geef je gewoon niets om haar en dan is het voor mij goedkoper om kogels te kopen dan zorgverzekering te betalen.

Lekker in je eigen straatje blijven lullen gozer...

Omdat niet iedereen zijn moeder de grond in trapt vanwege haar eetpatroon zien we haar liever verloederen... Nice man...

Zoals ik al zei... TS had 't best netter kunnen brengen.. maargoed tis mijn moeder niet dus hij moet 't lekker zelf weten hoe die tegen der praat. Punt blijft dat je meer bereikt door der alles uit te leggen ipv te zeggen dat ze een dik kreng is. Just sayin.

Verder was ik 't met bijna al je posts dus zoveel verchillen we niet.

Dat is het hele punt, de sterkere draaien altijd op voor de zwakkere -_- zo zit de maatschappij in elkaar. Get used to it.

Het mag voor jou makkelijk lijken maar jij staat niet in hun schoenen dus ik gok er maar even op dat ze de situatie heel anders zien als jij -_- dat bedoel ik nou met verplaatsen in anderen en dat we niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden zijn. Situaties zijn niet vergelijkbaar, gemoedstoestanden ook niet. Je bent niet vergelijkbaar met hun. Probeer eens 4 dagen op rij niets te eten dat zal voor hun hetzelfde voelen als een hongerdieet volgen van 1000-1500 kcal (en dat dag in dag uit? Mensen zoals jij weten geen eens wat echte honger is) Of probeer jij eens zoveel te eten als hun dat lukt je geen eens. Uit verschillend hout gesneden snap je?

Dan nog.

Ze moeten hulp krijgen om van hun verslaving af te komen en niet ondersteund worden in hun verslaving.

En ik snap hun situatie best, eten geeft hun genoegdoening en daarom eten ze zoveel. Auto rijden geeft mij genoegdoening. Zij krijgen insuline als ze diabetes krijgen en ik krijg geen volle tank benzine.

Heb ik dan niet ook recht op benzine van de zorgverzekering? Heb ik minder recht op geld omdat mijn zwakte is dat ik een rondje wil rijden als ik gefrustreerd ben in plaats van dat ik me vol ga proppen met eten?

Dat we de zwakken moeten helpen daar ben ik het volledig 100% mee eens maar betalen zodat zij gezond blijven met overgewicht? Hell no, gratis sportschool voor iedereen en gratis toegang tot een voedingsdeskundige daar ben ik voor want dat is helpen en daar wil ik met alle liefde aan mee betalen. Willen ze ongezond blijven leven dan is dat hun ding en moeten ze daar zelf voor opdraaien, niet ik.

Ik kan me eigenlijk wel vinden in de punten van xyzyz (of wat dan ook) ook al brengt hij ze een beetje cru. Er zijn zwakkeren in de maatschappij, verstandelijk- of lichamelijk gehandicapten, en met hen heb ik echt medelijden, vind ik ook heel normaal om hiervoor een bijdrage te betalen. Dat is niet meer dan menselijk.

Maar dan zijn er ook "normale" mensen die zichzelf tot een zwakker persoon degraderen door hun lichaam te laten verloederen, volvreten.. Hoe je het ook draait of keert, dat doen ze zichzelf aan, net zoals een junkie die heroine spuit om de stress te ontvluchten. Hiervoor betalen wij dan allen, maar als ik graag ga bungee jumpen om de stress te ontvluchten, dan wordt dit niet vergoed door de overheid?
Obesitas is ondertussen zo'n groot algemeen probleem dat niemand zich er vragen bij stelt of het wel allemaal zo eerlijk is, en dan is het naar mijn mening al HEEL ver gekomen :s

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 13:31 ----------

En ik snap hun situatie best, eten geeft hun genoegdoening en daarom eten ze zoveel. Auto rijden geeft mij genoegdoening. Zij krijgen insuline als ze diabetes krijgen en ik krijg geen volle tank benzine.

Heb ik dan niet ook recht op benzine van de zorgverzekering? Heb ik minder recht op geld omdat mijn zwakte is dat ik een rondje wil rijden als ik gefrustreerd ben in plaats van dat ik me vol ga proppen met eten?

Dit dus.

Lekker in je eigen straatje blijven lullen gozer...

Omdat niet iedereen zijn moeder de grond in trapt vanwege haar eetpatroon zien we haar liever verloederen... Nice man...

Zoals ik al zei... TS had 't best netter kunnen brengen.. maargoed tis mijn moeder niet dus hij moet 't lekker zelf weten hoe die tegen der praat. Punt blijft dat je meer bereikt door der alles uit te leggen ipv te zeggen dat ze een dik kreng is. Just sayin.

Verder was ik 't met bijna al je posts dus zoveel verchillen we niet.

Ik zei niet dat jij je ma zou laten verloederen.. Aantal hier zeiden dat dikke mensen het gewoon zelf moesten wisten wat ze deden.

Zelf heb ik niet eens de moeite genomen het uit te leggen, mijn pa doet 1x in de week boodschappen en mijn ma is te lui om het te doen. Had pa gevraagd om extra fruit te kopen en heb vervolgens al het snoep opgegeten of weggeflikkerd dus had mijn ma geen keuze dan gezond te eten wanneer ze honger had:roflol:.

Wat een hoop bull-shit man. De zwakkere mensen in de samenleving hebben het veel te makkelijk. Mensen worden amper gestimuleerd om er wat aan te doen. Het is veel makkelijker om te zeggen dat ze er niks aan kunnen doen en ze zielig zijn.
Alle dikzakken met gezondheidsproblemen moeten gewoon meer betalen voor hun zorgverzekering.

Dit topic doet mij eraan herinneren dat ik mijn ma ook eens impliciet duidelijk moet maken dat ze eens iets aan haar eetgewoonten en gewicht moet doen. Ze is begonnen met fietsen dat is al erg goed, wel dom van mij dat ik daar nog niks positiefs over heb gezegd om haar aan te moedigen. Maar ben dan ook een social awkward autist, gaat dus hard falen wanneer ik daar een gesprek over start.

off topic, heb zin om een rondje te rijden met de auto :fuu:

Jullie vergelijken jezelf steeds met dikzakken maar wie zegt dat de situatie vergelijkbaar is? DAT IS DIE DUS NIET. Waarom komt dat niet door?

Wie zijn jullie dan om erover te oordelen hoe die tegen zijn moeder praat. Iedereen gaat anders om met zijn ouders, ik praat zelf ook meer in informele taal tegen mijn ouders, dat vinden zij zelf ook fijn daar voelen ze zich ook gemakkelijk bij en dat zijn we gewoon gewend thuis. Betekend niet meteen dat ik geen respect voor ze heb, dat kun je ook op andere manieren laten merken. Oke die laatste opmerking van hem was wel echt hard, maar je weet ook niet in wat voor sfeer het was en hij zegt zelf dat ze altijd lief zijn tegen elkaar. Maargoed je moeder is al 62 en het gaat heel moeilijk worden als ze zelf de motivatie niet heeft. En het is heel moeilijk om op die leeftijd er nog wat aan te doen. Als ze het zelf wil kan het.

Onze rawr geval heeft nog niks gezegd :(

Wat een hoop bull-shit man. De zwakkere mensen in de samenleving hebben het veel te makkelijk. Mensen worden amper gestimuleerd om er wat aan te doen. Het is veel makkelijker om te zeggen dat ze er niks aan kunnen doen en ze zielig zijn.
Alle dikzakken met gezondheidsproblemen moeten gewoon meer betalen voor hun zorgverzekering.

De zwakkere hebben het makkelijk omdat ze zwak zijn dooooh

Jullie vergelijken jezelf steeds met dikzakken maar wie zegt dat de situatie vergelijkbaar is? DAT IS DIE DUS NIET. Waarom komt dat niet door?

Waarom dan niet? Het is gewoon een kwestie van hoe iemand om gaat met stress. Ik ga om te ontstressen naar de fitness, die krijg ik ook niet vergoed door de overheid, en ik krijg ook geen geld om m'n vetpercentage laag te houden.

Mensen die zich volvreten om te ontstressen worden uitbetaald zodra ze een stadium bereiken waarin ze niet meer voor zichzelf kunnen zorgen, of medicijnen voor hun diabetes nodig hebben.

Dit topic doet mij eraan herinneren dat ik mijn ma ook eens impliciet duidelijk moet maken dat ze eens iets aan haar eetgewoonten en gewicht moet doen. Ze is begonnen met fietsen dat is al erg goed, wel dom van mij dat ik daar nog niks positiefs over heb gezegd om haar aan te moedigen. Maar ben dan ook een social awkward autist, gaat dus hard falen wanneer ik daar een gesprek over start.

off topic, heb zin om een rondje te rijden met de auto :fuu:

Gewoon je ma gezonde dingen proberen aan te smeren :p . En gewoon je ma tegen haar kont aan slaan en zeggen: die ziet er al een stuk beter uit sinds je bent gaan fietsen.

OT: Mijn ma heeft mijn tank volgegooid gister dus zij mag technisch gezien wel vreten :roflol:

Ik kan me eigenlijk wel vinden in de punten van xyzyz (of wat dan ook) ook al brengt hij ze een beetje cru. Er zijn zwakkeren in de maatschappij, verstandelijk- of lichamelijk gehandicapten, en met hen heb ik echt medelijden, vind ik ook heel normaal om hiervoor een bijdrage te betalen. Dat is niet meer dan menselijk.

Maar dan zijn er ook "normale" mensen die zichzelf tot een zwakker persoon degraderen door hun lichaam te laten verloederen, volvreten.. Hoe je het ook draait of keert, dat doen ze zichzelf aan, net zoals een junkie die heroine spuit om de stress te ontvluchten. Hiervoor betalen wij dan allen, maar als ik graag ga bungee jumpen om de stress te ontvluchten, dan wordt dit niet vergoed door de overheid?
Obesitas is ondertussen zo'n groot algemeen probleem dat niemand zich er vragen bij stelt of het wel allemaal zo eerlijk is, en dan is het naar mijn mening al HEEL ver gekomen :s

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 13:31 ----------

Dit dus.

Wat is dat voor bullshit dan :roflol: de overheid betaald ook niet voor het eten van dikke mensen hoor, moeten ze gewoon zelf betalen. Dat bungeejump verhaal gaat helemaal niet op dus. Als er iets met de grzondheid geneurt van dikke mensen worden ze geholpen ja net als bij het bungeejumpen iets gebeurt jij gewoon geholpen wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven