Fitness Seller

Vraag over pasta

Op de verpakking staat hoe lang je de rijst moet koken, dus daar zullen de fabrikanten de waarden op basseren. Ik volg de verpakking, keurig 8minuten laten koken, dus zijn de waarden voor mij betrouwbaar. Als jij je rijst langer laat koken maak je het zelf onbetrouwbaar. Ik denk net als je je groente helemaal aan snot kan laten koken, zitten er ook geen vitaminen of wat dan ook meer in.

Even een vraag, bijvoorbeeld bij brood rekenen we de voedingswaarden van het product, en niet van de ingredienten. Het is toch niet gek om dan de waarden van het product dat je daadwerkelijk eet te nemen en niet van het rauwe product of de rauwe ingredienten?

Een bron heb ik niet, ik ben simpelweg altijd van mening geweest dat wat ik deed logisch was....:cool:

8 minuten in een grote pan? Kleine pan? Hoe veel ml water? Afspoelen na koken? Gelijk van het vuur halen? Deksel er op of er af? Staat dat ook op de verpakking?

We rekenen de voedingswaarden van het product ''brood'' dat is gebaseerd op de ingrediënten. Veel ingrediënten brengen voedingswaarden met zich mee en bij elkaar is dit dan het product.
Als 1 snee brood 90 kcal is, wordt dit dan minder als je het roostert? Nee.

Op de verpakking staat hoe lang je de rijst moet koken, dus daar zullen de fabrikanten de waarden op basseren. Ik volg de verpakking, keurig 8minuten laten koken, dus zijn de waarden voor mij betrouwbaar. Als jij je rijst langer laat koken maak je het zelf onbetrouwbaar. Ik denk net als je je groente helemaal aan snot kan laten koken, zitten er ook geen vitaminen of wat dan ook meer in.

Even een vraag, bijvoorbeeld bij brood rekenen we de voedingswaarden van het product, en niet van de ingredienten. Het is toch niet gek om dan de waarden van het product dat je daadwerkelijk eet te nemen en niet van het rauwe product of de rauwe ingredienten?

Een bron heb ik niet, ik ben simpelweg altijd van mening geweest dat wat ik deed logisch was....:cool:

---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:07 ----------

Hier het verschil tussen 100gram gekookte en 100gram ongekookte zilvervliesrijst:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?q=zilvervlies

Behoorlijk......

ben je nou echt op je achterhoofd gevallen?

Dus bij groente worden dingen UITgeookt en met rijst BIJgekookt?

Nee bij sommige groente kook je er serieus iets bij.
Een gekookte wortel geeft meer calorieen dan een ongekookte, omdat de zetmeelbolletjes openklappen en je lichaam dit beter kan opnemen.
Of dit met rijst ook zo is weet ik niet.

8 minuten in een grote pan? Kleine pan? Hoe veel ml water? Afspoelen na koken? Gelijk van het vuur halen? Deksel er op of er af? Staat dat ook op de verpakking? We rekenen de voedingswaarden van het product ''brood'' dat is gebaseerd op de ingrediënten. Veel ingrediënten brengen voedingswaarden met zich mee en bij elkaar is dit dan het product. Als 1 snee brood 90 kcal is, wordt dit dan minder als je het roostert? Nee.

Weeg je rijst gewoon ongekookt, mij best

Weeg je rijst gewoon ongekookt, mij best

Zoals iedereen doet, op een enkele beginner na dan die niet weet wat hij aan het doen is.

Per 100 gram onbereid en per 100 gram bereid. Hoe veel gram hebben ze gebruikt voor de bereide versie?
Zolang je dit niet weet kun je er nooit een factor op los gooien.

man man man

Dat is overduidelijk, want je hebt het fout.

Bewijs het tegendeel maar voor ik het zomaar aanneem.

Als je in mijn vorige posts kijkt zie je dat de factor tussen de verschillende macro's niet gelijk oplopen tussen gekookt en ongekookt.

En nogmaals, ik geloof eerder mijn verpakking dat iemand die hier iets roept zonder bewijs te leveren.

Nee bij sommige groente kook je er serieus iets bij.
Een gekookte wortel geeft meer calorieen dan een ongekookte, omdat de zetmeelbolletjes openklappen en je lichaam dit beter kan opnemen.
Of dit met rijst ook zo is weet ik niet.

zo werken calorien niet

er word geen rekening gehouden met hoe je lichaam het opneemt hoeveel kcal het is

Als je in mijn vorige posts kijkt zie je dat de factor tussen de verschillende macro's niet gelijk oplopen tussen gekookt en ongekookt.

En nogmaals, ik geloof eerder mijn verpakking dat iemand die hier iets roept zonder bewijs te leveren.

wie was vocht

Nee jongens, kom op! Zijn pak rijst geeft het gewoon goed aan. Alle andere pakken met ongekookte waardes erop zijn gewoon dom bezig!
Als ik nu uit 100g rijst een rijstepap maak, dan wordt het zeker 500g pap! Dan hoef ik minder rijst te gebruiken voor de hele dag voor ongeveer zelfde aantak Kcal :D

https://www.youtube.com/watch?v=jjMlsmKMrJg

http://community.myfitnesspal.com/en/discussion/1334727/does-cooked-pasta-change-macros

http://www.ironmagazineforums.com/threads/165659-uncooked-vs-cooked-macros-need-advise

https://www.reddit.com/r/leangains/comments/26n8hq/do_you_weigh_meat_raw_or_cooked_when_counting/

Nu jij.

Een gekookte wortel bevat meer calorieen dan een ongekookte, punt.

een calorie is een energie hoeveelheid. Het kan dus niet dat door het koken een wortel meer energie bevat opeens (buiten warmte energie dan)

wat wel zou kunnen is dat een wortel door het koken minder water bevat en daarom per 100 gram bijvoorbeeld meer calorien bevat

Maar door koken wordt zo een wortel opgeladen, dus heeft meer energie :P

een calorie is een energie hoeveelheid. Het kan dus niet dat door het koken een wortel meer energie bevat opeens (buiten warmte energie dan)

wat wel zou kunnen is dat een wortel door het koken minder water bevat en daarom per 100 gram bijvoorbeeld meer calorien bevat

De energie hoeveelheid wordt bepaald door je darmflora, niet door het product dat je eet.
Als je een scoop eiwitpoeder goed inpakt en doorslikt, heb je 25gram eiwit genuttigd, maar je zal er 0,0 van kunnen opnemen. Zo werkt het met al je voedsel.
De calorieen die op de verpakking staan komen totaal niet overeen met wat je lichaam er daadwerkelijk uit kan halen.
Sommige etenswaren zijn verhit netto meer calorieen doordat het makkelijker te verteren is.

Terug
Naar boven