Op de verpakking staat hoe lang je de rijst moet koken, dus daar zullen de fabrikanten de waarden op basseren. Ik volg de verpakking, keurig 8minuten laten koken, dus zijn de waarden voor mij betrouwbaar. Als jij je rijst langer laat koken maak je het zelf onbetrouwbaar. Ik denk net als je je groente helemaal aan snot kan laten koken, zitten er ook geen vitaminen of wat dan ook meer in.
Even een vraag, bijvoorbeeld bij brood rekenen we de voedingswaarden van het product, en niet van de ingredienten. Het is toch niet gek om dan de waarden van het product dat je daadwerkelijk eet te nemen en niet van het rauwe product of de rauwe ingredienten?
Een bron heb ik niet, ik ben simpelweg altijd van mening geweest dat wat ik deed logisch was....![]()
8 minuten in een grote pan? Kleine pan? Hoe veel ml water? Afspoelen na koken? Gelijk van het vuur halen? Deksel er op of er af? Staat dat ook op de verpakking?
We rekenen de voedingswaarden van het product ''brood'' dat is gebaseerd op de ingrediënten. Veel ingrediënten brengen voedingswaarden met zich mee en bij elkaar is dit dan het product.
Als 1 snee brood 90 kcal is, wordt dit dan minder als je het roostert? Nee.