MuscleMeat

vraag over powerlifters vs. bodybuilding

Muchacha

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m63
Massa
60kg
Vetpercentage
25%
ik heb een paar vragen:

waarom denken de meeste mensen dat bodybuilden hetzelfde is als powerliften?

bodybuilding is cutten en bulken. letten op je voeding, etc. maar waarom denken veel mensen dat bodybuilden alleen maar zwaar liften is?

waarom zijn powerlifters dik? is hun doel alleen maar om zwaar te tillen ofzo? en dat hun uiterlijk niet boeit?

alison-brie-breaking-out.gif

• Like
Waarderingen: mat
Er zijn inderdaad wel vrij veel powerlifters die veel tillen belangrijk vinden, en nee die zijn niet altijd dik maar letten vaak ook gewoon goed op hun voeding.

Onder de 15% = bodybuilder
Boven de 15% = powerlifter

---------- Post toegevoegd 23 June 2013 om 14:00 ----------

.:).

Here we go again...

Zijn beide topsporten die als overeenkomst gewichtsverplaatsing hebben.
Maar imo hole different ball game.

Powerlifting = bodybuilding - esthetica.

Komt er op neer dat powerlifters sterker zijn, doordat ze alleen maar bulken en geen cut fases hebben. Bodybuilders verliezen kracht tijdens hun cut fase, als zij niet zouden cutten zouden ze net zo sterk zijn (MISSCHIEN wel sterker, bodybuilders trainen harder).

powerliften = zwijgen en liften
bodybuilden = "Mammie, mijn shakie smaakt niet lekker en ik vind mijn handschoentjes niet, boehoehoeeeeee..."

Je bent een powerlifter als je regelmatig meedoet aan een powerliftingwedstrijd en je bent een bodybuilder als je regelmatig meedoet aan bodybuildingwedstrijden . Voila , zo simpel is het .
Voor de rest zijn de trainingen anders maar is er een gemeenschappelijk ding . Om je doel te bekomen , moet je liften .

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de mensen die wel serieus antwoord kunnen geven.

ik heb een paar vragen:

waarom denken de meeste mensen dat bodybuilden hetzelfde is als powerliften?

bodybuilding is cutten en bulken. letten op je voeding, etc. maar waarom denken veel mensen dat bodybuilden alleen maar zwaar liften is?

waarom zijn powerlifters dik? is hun doel alleen maar om zwaar te tillen ofzo? en dat hun uiterlijk niet boeit?

Waarom zijn er mensen die blijven denken dat alle powerlifters dik zijn en niet op hun voeding letten ?

Waarom gebruiken alle bodybuilders anabolen, ook al doen ze niet mee aan wedstrijden ?

Waarom ben je zo naïef om te denken dat niemand ziet dat je een troll bent ?

Bodybuilding --> esthetisch doel. Het beeldhouwen van je lichaam.

Powerliften--> Krachtdoel. Het zoveel mogelijk gewicht kunnen tillen/verplaatsen.

bodybuilden = ma borst, di rug, woe armen, do benen, vr schouders
powerliften = squat, benchpress, deadlift

Powerlifting = bodybuilding - esthetica.

Komt er op neer dat powerlifters sterker zijn, doordat ze alleen maar bulken en geen cut fases hebben. Bodybuilders verliezen kracht tijdens hun cut fase, als zij niet zouden cutten zouden ze net zo sterk zijn (MISSCHIEN wel sterker, bodybuilders trainen harder).

Weet je wel wat een powerlifter doet? Er zullen er vast wel bij zijn die moeten cutten om hun gewichtklasses te halen.

Beter strongman. mooie combinatie van bb, pl, gewichtheffen en alles wat je kunt bedenken

Terug
Naar boven