Fitness Seller

vraag over powerlifters vs. bodybuilding

Weet je wel wat een powerlifter doet? Er zullen er vast wel bij zijn die moeten cutten om hun gewichtklasses te halen.

Beter strongman. mooie combinatie van bb, pl, gewichtheffen en alles wat je kunt bedenken
Hetzelfde als bodybuilders toch? Maar dan dus zonder cut fasen, wat zodoende verklaart waarom ze vrij dik zijn, maar wel sterker. Ik heb eigenlijk vernomen dat het eerder anders werkte; ze vraten meer om in hogere gewichtsklassen te komen? Misschien heb ik dat verkeerd begrepen, maar ik denk het niet.

Hetzelfde als bodybuilders toch? Maar dan dus zonder cut fasen, wat zodoende verklaart waarom ze vrij dik zijn, maar wel sterker. Ik heb eigenlijk vernomen dat het eerder anders werkte; ze vraten meer om in hogere gewichtsklassen te komen? Misschien heb ik dat verkeerd begrepen, maar ik denk het niet.

Kijk maar eens wat voor atleten je tegen komt in de verschillende klasses. Als je niet heel groot bent schiet het ook weinig op zo zwaar mogelijk te worden.

Misschien dat een powerlifter (tremendes?) dit kan verduidelijken.

Is tremendes een powerlifter dan? heb hem nog nooit gezien op een wedstrijd

Tja, hij is vrij dik en heeft volgens mij nog nooit gecut ook.

tumblr_m66el4ld8f1rxkh8vo1_400.jpg

En daarnaast heb je body-Dilders! Die hebben als doel penetratie.

Powerlifting = bodybuilding - esthetica.

Komt er op neer dat powerlifters sterker zijn, doordat ze alleen maar bulken en geen cut fases hebben. Bodybuilders verliezen kracht tijdens hun cut fase, als zij niet zouden cutten zouden ze net zo sterk zijn (MISSCHIEN wel sterker, bodybuilders trainen harder).

"Bodybuilders trainen harder"... ROFLOL... dat ik je de grappigste op dbb vond is terecht.

Komt er op neer dat powerlifters sterker zijn, doordat ze alleen maar bulken en geen cut fases hebben. Bodybuilders verliezen kracht tijdens hun cut fase, als zij niet zouden cutten zouden ze net zo sterk zijn (MISSCHIEN wel sterker, bodybuilders trainen harder).
:lol:

De sport zegt wat over de persoon.
Bodybuilder = Lleine mannetjes / manlets
Strongman = Grote mannen / reuzen
Powerliften = Beide maar met dezelfde mentaliteit als strongman.

En strongman die niet cutten?
Haftor Bjornsson: 2m06 en 200kg

23hnkgi.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Na zijn cut

BAG1X3ECEAIQSxi.jpg

En kom nu niet aan met.. ik ben niet klein. Je bent dan ook geen bodybuilder maar een wannabe.

Dit belooft een leuke discussie te worden.

Ik zou zeggen:

Bodybuildings = shapen van spieren.
Powerlifters = maximale kracht.

In verband met gewichtklasse doen ze beiden aan cutten. Als je met powerliften namelijk net niet sterk genoeg bent voor je gewichtklasse proberen ze net als bodybuilders met behoud van kracht wat te cutten.

Bodybuilding is denk ik wel wat moeilijker gezien het eten net wat belangrijker is dan voor powerlifters. Ook gaan bodybuilders veel dieper in de cut waardoor het psychisch ook moeilijker word. Bodybuilding is daarintegen denk ik wat minder blessure gevoeliger dan powerliften gezien je daar probeert het maximale op te zoeken. Als je concentratie dan net even niet op je max is kan je je lelijk bezeren.

Beiden wel een mooie/moeilijke sport.

---------- Post toegevoegd 24 June 2013 om 10:37 ----------

en trouwens jammer dat er van beide kanten weinig respect voor elkaar is, gezien de reacties in deze log.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: mat
Bodybuilders denken in spieren, hoe ze die het best kunnen isoleren.
Powerlifters denken in bewegingen, hoe ze het meeste gewicht kunnen verplaatsen.

bodybuilders trainen harder? bodybuilders verliezen kracht in cut fase?
tjonge wat heb jij gesnoven vandaag.. :D

enigste verschil is de rep range en dieet.
powerlifters hebben eigenlijk kortweg geen dieet (nouja niet zo streng als bb'ers) want ze geven geen funk om hun uiterlijk
powerlifters zul je dan ook weinig cardio zien doen.

Maargoed eigenlijk is dit ook onzin want kijk naar jackson en coleman, allebei powerlifters en bodybuilders.
Het kan dus prima gecombineerd worden.

Laatst bewerkt:
Iedereen weet dat bodybuilders superieur zijn aan powerlifters, zij moeten namelijk ook zware cut fases ondergaan.

Terug
Naar boven