Fitness Seller

vraag over stackers/fatburners

Goldkiwi

Novice
Waardering
6
hoihoi.
ik zit er al een tijdje aan te denken om een keer stackers te proberen. Maar ik twijfel nog een beetje.
Ik ga binnenkort meer sporten, en ik wil graag wat afvallen, en wat strakker worden door lekker veel te sporten. Alleen ik ben bang dat ik verkeerd reageer op die stackers, of dat ze erg ongezond zijn. Ik bedenk me altijd hele rare scenario's maargoed :P
Ik ben wel een vrouw (ik ben 19) is het niet gevaarlijk voor vrouwen?
En worden er ook kleinere verpakkingen dan 100 verkocht?
xxx
janine

maak eerst dat je voedingsschemaen trainingsschema goed zijn en veel cardio doen kan je al veel mee bereiken en karakter hebben voor dat je met stackers begint kan je altijd later eens proberen

lieve schat
ik zou eerst beginnen met een normale gezonde eetschema
en dan heel veel cardio
in de eerste weken zul je redelijk wat verbranden aleen als het moeilijker begint te worden zou ik overstappen naar de stackers voor een extra boost.
en de stackers zijn niet meer dan een energie middel sinds ephidrine er niet meer in zit;)
als je meer wilt weten mail me maar

Me ma, heeft laatst lipo 6 gebruikt,

kan dus perfect voor vrouwen.

Zou wel zorgen dat je eerst je voeding/training op orde hebt, anders zal een fatburner je weinig helpen.

Het is geen wondermiddel, slechts een steuntje in de goede richting.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie reacties.
Het is zo, dat ik weinig tijd heb om veel te trainen. Wat bedoelen jullie met veel cardio? iedere avond naar de sportschool? of 3 keer per week?
Enn een voedingschema... moet ik dan een schema gaan maken van wat ik de hele dag eet? Het is zo dat ik wil afvallen, en als ik flink ga eten gebeurt dat niet echt.. als ik minder koolhydraten en vetten eet gaat mijn lichaam mijn vetreserves verbranden, toch?
xxx

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

Lees dat topic + de links daarin maar eens door.

Bereken je dagelijkse calorie behoefte en zorg dat je ongeveer 500 kcal per dag minder eet dan je nodig zou hebben.

Dit is makkelijker als je cardio doet, omdat je met cardio veel kcal verbrandt.

Het is dus wel handig, om op papier te zetten wat je eet, zodat je weet hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten je binnen krijgt. Dan is het ook makkelijk om het voedingsschema, zo te maken, dat je die 500 kcal onder onderhoud zit.

Je kunt dat op papier zetten ook laten zitten, maar dat is wel een van de duidelijkste manieren om een overzicht te krijgen van wat erin gaat.

Je kunt ook al je voeding vervangen door betere alternatieven zoals

witbrood -> donker brood
vlees -> vis
melk -> magere melk
snoep -> fruit
kaas-> magere kaas
witte rijst-> zilvervliesrijst
etc etc

'stackers' doen in feite niet meer zoveel sinds ephedra verboden is. En yohimbine is inmiddels ook al verboden. Dus je zult het met groene thee en caffeïne moeten doen. Synephrine doet ook een beetje, maar niet heel veel.

Lipo 6 lopen meerdere topics over. Ik had wel het idee dat het werkte, je voelde het ook af en toe (dan brandde het flink op de maag), maar echt veel ben ik er niet door kwijtgeraakt.

Ik hou wel bij wat ik eet.
's ochtends probeer ik goed te eten, bruinbrood, thee, banaan, melk of vruchtensap.. banaan schijnt goed te zijn.. als ik weer honger krijg een bruin broodje, later tussendoor een appel of wat sojamelk. soms tussen de middag een broodje met tonijn of makreel.. lekker :D En 's avonds als avondeten natuurlijk vaak verschillend, maar ik probeer dan wat minder te eten omdat ik 's avonds weinig verbrand en als we vlees eten eet ik er weinig van.. tips zijn welkom :) later eet ik niks meer, of komkommer ofzo. en ik drink veel water. Ik beweeg nu niet superveel ofzo, ik loop 's avonds vaak een paar km met mijn moeder of de honden, overdag ren/fiets ik wel naar school en de trein enzo :P

Ik wil beginnen met 2 avonden in de week naar de sportschool te gaan met een vriendin en dan vooral mijn beenspieren te trainen :P want die wil ik een stuk steviger, veel dunner hoeft niet persee want ik weet dat je door te trainen spierweefsel erbij krijgt..

Ik vraag me gewoon af of ik wel af kan vallen, want als ik te weinig eet heb ik het idee dat mijn lichaam juist vetten en koolhydraten gaat opslaan, en als ik weer meer eet verbrand ik geen vetreserves.

hebben jullie ook tips om thuis oefeningen te doen? Die niet al te belastend zijn voor mijn rug, want daar krijg ik vrij snel last van.
xxx

Vlees zou ik juist niet minder eten, zelf geef ik de voorkeur eraan om bij het avondeten alleen vlees / vis met groente te eten (als ik wil afvallen) en de aardappelen / rijst weg te laten.

Na het avondeten, eet je niks meer, wat ook niet goed is, om de 2 tot 3 uur blijven eten, ook s'avonds.

Zelf doe ik dan meestal een bakje tonijn en / of een bak kwark eten.

Grootste deel hangt van je voeding af, sport je er niet bij, moet je lager in je calorieën gaan, sport je wel, kan je de kcal wat hoger houden, wat voor mij zelf makkelijker vol te houden is. (Ben nog nooit lager dan 2500 kcal gegaan)

Ik weet niet, maar ik denk eigenlijk dat het (voor mij) niet zo goed is om 's avonds ook nog te eten. Dan verbrand je het toch niet meer? En dan wordt het opgeslagen... Ik heb niet zo'n snelle stofwisseling dus moet er echt aan werken. En vrouwen mogen over het algemeen 2000 kcal hebben, ik probeer het tussen de 1000 en 1500 te houden.

Ik heb vanavond een heel eind gerend/gelopen met een vriendin en ik kwam er achter hoe slecht mijn conditie is! Ik hou het nog geen 200 meter vol om aan 1 stuk door te rennen. Een paar jaar geleden fietste ik 40 tot 50 kilometer per dag, dus dat zat wel goed :P
Ik moet dus echt aan m'n conditie gaan werken!

Het vervelende is, dat omdat ik nu minder eet dan normaal, ik echt heel vaak honger heb en ook niet snel verzadigd ben. En ik kan de hele dag alleen maar aan lekker eten denken :eek:
xx

Over het algemeen zijn de afslankresultaten van Stacker vrij goed. het probleem is vaak dat mensen na het verlies van 5kg terug vallen in oude gewoontes en 6 maanden later weer terug bij af zijn. Wanneer je een vetverbrander gebruikt en daardoor ook m inder eet, probeer dat dan vol te houden en jezelf een nieuw evenwicht tussen eten en trainen aan te meten. Zelf ben ik sinds deze zomer terug op gewenst gewicht en door op een paar dingen te letten ook niet meer afgegleden naar een te hoog vetpercentage. Succes!

Ik weet niet, maar ik denk eigenlijk dat het (voor mij) niet zo goed is om 's avonds ook nog te eten. Dan verbrand je het toch niet meer? En dan wordt het opgeslagen... Ik heb niet zo'n snelle stofwisseling dus moet er echt aan werken. En vrouwen mogen over het algemeen 2000 kcal hebben, ik probeer het tussen de 1000 en 1500 te houden.

Ik heb vanavond een heel eind gerend/gelopen met een vriendin en ik kwam er achter hoe slecht mijn conditie is! Ik hou het nog geen 200 meter vol om aan 1 stuk door te rennen. Een paar jaar geleden fietste ik 40 tot 50 kilometer per dag, dus dat zat wel goed :P
Ik moet dus echt aan m'n conditie gaan werken!

Het vervelende is, dat omdat ik nu minder eet dan normaal, ik echt heel vaak honger heb en ook niet snel verzadigd ben. En ik kan de hele dag alleen maar aan lekker eten denken :eek:
xx

Blijkbaar associeer jij afvallen met minder eten, en dat is een misvatting!
Je moet voldoende eten om je lijf niet in de spaarstand te zetten, dat is zowel vaak genoeg op een dag als voldoende Kcal.
Lees de sticky's hier eens door, en ga een goed voedingsschema voor jezelf maken. Juist door voldoende te eten in combinatie met cardio val je juist af.
Naarnaast is krachttraining aan te bevelen: je hele lijf en niet alleen je benen. Plaatselijk afvallen is niet mogelijk, wel spieren kweken. Wanneer je dat niet doet dan loop je straks met een paar prachtige benen en een stel blubberarmen...
Laatste misvatting die je hebt: dat je 's avonds minder verbrandt. Je lijf heeft over de gehele dag dezelfde verbranding, mits je voldoende eet. Wees niet bang om 's avonds te eten - dat wordt écht niet opgeslagen als vet! (en eet dan kwark, geen chips).

Nogmaals: lees de sticky's over het maken van een goed voedingsschema, post het hier en vraag dan nogmaals om advies.

heyhey :)
Ik heb even wat doorgelezen. Maar ik heb nog een vraagje. Je kan dus je vetverbranding berekenen door je BMR van je dagelijkse inname van calorien te trekken en dat te delen door 7,77.
Ik heb uitgerekend dat mijn BMR 1477 is
Maar als ik bijvoorbeeld 1200 calorieen op een dag eet ...
is dat dus 277 delen door 7,777 dan kom je uit op 35,6 (dat is wel weinig maar meestal krijg ik minder dan 1200 Kcal binnen en fiets ik overdag en jog ik 's avonds dus dat zal dan wel wat meer zijn) gram per dag, dus dan verbrand je dus wel vet, of zit ik nu fout?
Groetjes
Jantine

Nou richt je je WEER op weinig eten en zo vet verbranden...
Begint vervelend te worden...

heyhey :)
Ik heb even wat doorgelezen. Maar ik heb nog een vraagje. Je kan dus je vetverbranding berekenen door je BMR van je dagelijkse inname van calorien te trekken en dat te delen door 7,77.
Ik heb uitgerekend dat mijn BMR 1477 is
Maar als ik bijvoorbeeld 1200 calorieen op een dag eet ...
is dat dus 277 delen door 7,777 dan kom je uit op 35,6 (dat is wel weinig maar meestal krijg ik minder dan 1200 Kcal binnen en fiets ik overdag en jog ik 's avonds dus dat zal dan wel wat meer zijn) gram per dag, dus dan verbrand je dus wel vet, of zit ik nu fout?
Groetjes
Jantine

die 1477 kcal, is vast als je heel de dag niks anders zou doen dan zitten, dus tel daar de kcal nog bij op die je verbruikt door te sporten/werken/al het andere.

denk dat je dan op zijn minst wel op 2000 kcal uitkomt.

Ga daar dan eens 500 kcal onder zitten, nou niet alleen maar denken dat weinig eten het enige is wat helpt, want dan gaat je lichaam in spaarstand en zal je nog niks verbranden, blijf dus eten om de 2/3 uur, ook s'avonds dus.

(tonijn, kwark beide goede opties om s;avonds te eten)

Je kan er mee doen wat jezelf wilt, ben zelf 35 kg afgevallen, door gewoon constant 500 kcal onder behoefte (dus inclusief sporttoeslag enz..) te eten.

tonijn, lekker :)
Het wisselt een beetje hoeveel ik iedere dag doe. aan 1500 Kcal heb ik ruim genoeg, denk ik. Ik eet wel regelmatig, verspreid over de dag. Alleen soms eet ik wat meer, dan probeer ik het de volgende dag te compenseren door dan wat minder te eten, maa dat is zeker niet echt handig?
Ik eet de laatste tijd veel bruinbrood, fruit(appels, bananen, mandarijenen) sojamelk, yohurt, vis.. ik probeer gezond te eten verspreid over de dag.
Ik probeer iedere dag een eind te joggen, heb een slecht uithoudingsvermogen dat wil ik ook erg graag verbeteren. Binnenkort ga ik me ook inschrijven bij een sportschool, ga ik beginnen met 2 a 3 avondjes in de week denk ik.
Als iemand nog tips heeft, die zijn welkom :)
groetjes

tonijn, lekker :)
Het wisselt een beetje hoeveel ik iedere dag doe. aan 1500 Kcal heb ik ruim genoeg, denk ik.
groetjes

Nee, dat heb je dus NIET.
Ik heb een kantoorbaan, en toch moet ik rond de 1800 / 1900 eten...

Tips? Krachttraining, gevolgd door cardio.
Regelmatig eten, zoals gezegd: elke 2 à 3 uur.
Fruit alleen 's ochtends (of een uurtje voor je training).
Hoe later op de dag, hoe minder koolhydraten (verhoudingen binnen maaltijden in de gaten houden).
Overtrain jezelf niet, heeft niemand wat aan.
En last but not least: Je hebt niks aan quick wins, langzaam geleidelijk vet verbranden is vele malen beter dan 'even afvallen'.

Terug
Naar boven