XXL Nutrition

Vraagje over biceps

Ramses

Cool Novice
Waardering
0
Halo

ik train nu ongeveer een jaar maar weet nog altijd nie hoe ik mijn biceps optimaal kan trainen. Ik doe altijd 3 setjes van 21 reps ( 7 half, 7 hoog, 7 volledig) en dit herhaal ik 3 keer.

Ik heb er al wel wat resultaat mee gehaald maar niet echt veel. Kunnen jullie mss wat tips geven ofzo.

Als dit je enige biceps oefening is dan raad je toch aan om enkele klasiekers bij te nemen.
Een gewone barbell curl is al een goed begin. bv 3x10
Concentration curl
dumbbell curl

Hou er ook rekening mee dat de dikte van je armen ook sterk bepaals wordt door de ontwikkeling van uw triceps!!

Ramses zei:
Halo

ik train nu ongeveer een jaar maar weet nog altijd nie hoe ik mijn biceps optimaal kan trainen. Ik doe altijd 3 setjes van 21 reps ( 7 half, 7 hoog, 7 volledig) en dit herhaal ik 3 keer.

Ik heb er al wel wat resultaat mee gehaald maar niet echt veel. Kunnen jullie mss wat tips geven ofzo.

is een goeie oefening maar als je elke training de zelfde oefening doet schiet het natuurlijk niet op doe elke training wat anders. en voeg toch nog 1 a 2 biceps oefeningen erbij. en vergeet natuurlijk niet de rest van je lichaam.

Wat vind je zelf de mooiste biceps? die van schwarzenegger? denk het wel :D

Ga dan je biceps volgens de POF methode trainen. Dan train je de spiergroep uit verschillende hoeken zodat je alle vezels kan aanspreken. Begin met wat barbell/EZ/Dumbbell curls en doe daarna wat curls zittend op een incline bankje. Daarna doe je wat concentration curls om die groeispurt te geven. Suc6

welkom! zoals al eerder gezegd, je moet wat meer varieren in je oefeningen. Ikzelf probeer altijd 1 barbell oefening (barbell curl) te hebben, 1 dumbbell oefening (incline dumbbell curl) en daarna meestal een kabel oefening, of de preacher curl. Probeer wat uit zal ik zeggen, wat niemand groeit hetzelfde bij bepaalde oefeningen!

Terug
Naar boven