AndroidHealthClinic

vraagje over dumbbell shoulder press

ForestElder

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Hallo mensen,

Ik had dus een vraagje over dumbbell shoulder press. Moet je nou de rugleuning van het bankje helemaal recht zetten of beetje schuin?

Als ik hem zelf helemaal recht doe krijg ik last van me rug en zak automatisch met me reet wat naar voren als het goed zwaar wordt. Als het bankje wat schuiner staat heb ik hier geen last van en kan iets zwaarder trainen.

Hoe doen jullie hem?

Ik doe hem een beetje schuin. Helemaal recht lijkt me bijzonder onprettig.

Meestal in een hoek van 70 of 75 graden en dan natuurlijk het zitvlak ook ietsje hoger dan parallel dat bevalt mij het beste :)

Je moet wel shoulder press blijven doen he en geen incline bench press

Ik doe me shoulder press juist met het bankje helemaal recht, want vind dat lekkerder aanvoelen dan een tikje naar achter. Moet je gewoon voor jezelf kijken wat je lekker vind om te doen.

Het beste voor je schouders is hem helemaal recht, echter wanneer je een lichte afwijking hebt in je rug, dan kan het onprettig aanvoelen.

Ik heb een lichte afwijking en zet mijn bankje een tikje naar achteren, zodat mijn onderrug goed steun krijgt.

Je gaat dan wat meer de voorkant van je schouders pakken, krijg je dikke schouders aan de voorkant van, heerlijk :)
Als ik met mijn armen aan een stang ga hangen dan drukken mijn schouders mn strot dicht...

kijk eens naar een andere post van mij in "oefeningen" daar staat een heerlijke killer workout voor je schouders tussen.

Laatst bewerkt:
Recht voor mij = ]

Terug
Naar boven