Fitness Seller

vraagje over inetsnelheid en router..

jamesz

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
96kg
Vetpercentage
8%
misschien stomme vraag.. maar ik nu 2 pc's thuis en om op allebei tegelijk te kunnen internetten er een routertje tussen gezet.. alleen is de snelheid nu 7x zo langzaam :s.. kep kabel van chello.. normaal 550kbs nu 75 per comp :s

iemand die hier wat over weet???

Je moet je router configureren en de poorten openzetten die je gebruikt.

• Topic Starter Topic Starter
ik ben echt een noob op dit gebied.. heb een beetje in de configuratie zitten kijken.. maar hoe krijg ik dit voor elkaar?

Zoek maar eens wat over "port forwarding" en "NAT" met google :)

waarom ne router en geen hubje?

roxxe zei:

:rolleyes:

hubs worden al jaren niet meer verkocht.. alleen switches nog. En de routers van tegenwoordig hebben ook een switchfunctie ingebouwd.

btw kan het niet zijn dat je maar een internet abbotje hebt van 15 euro? met 128 down en 64 kbit up? nogal logisch dat het dan traag zou zijn ;)

en anders idd eventjes uitzoeken of er niet bepaalde poorten gesloten zijn.. raadpleeg goolge en je boekje.. en als je te lui bent moet je maar naar je lokale PC boer gaan of een computermannetje zoeken ;)

Welk abonnement heb je ? ben je niet over download limiet van de goedkopere abonnementen heen gegaan ?

roxxe zei:

in eerste instantie omdat hubs inderdaad zo goed als niet meer verkocht worden.

ten tweede zal het kabel modem van chello denk ik niet in staat zijn om 2 pc's te dienen, gezien deze maar 1 ip nummer doorgeeft.

daarbij kan een router NAT en of PAT uit voeren en als DHCP server dienen.

daarom neem je een router en geen hub.

meestal is de vertraging inderdaad een NAT issue, kijk even of je router Dynamic NAT ondersteunt, indien ja deze aanzetten, scheelt je een hoop configureren

• Topic Starter Topic Starter
ik heb een trust speedshare 340 [Link niet meer beschikbaar]

kan niks vinden over dynamic NAT..

Terug
Naar boven