Fitness Seller

Vraagje

HeeresH

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en ik weet dus niet of ik hier wel helemaal goed zit. Echter ik zit met een vraagje. Ik ben 17 jaar en ben sinds 4 maand in de sportschool aanwezig. Ik doe hier bovenlichaam krachttraining.

Echter nu wil het zo zijn dat ik soms als ik getraind heb wel 3 dagen spierpijn heb, wat betekent dit? Aangezien ze bij de sportschool zeggen 1 dag rust is genoeg dan kan je de volgende dag weer trainen..

Alvast bedankt!

als ik flink geknald heb duurt het ook weleens 3 dagen...
bedoelen ze bij jouw sportschool 1 dag rust is genoeg en dan weer dezelfde spiergroepen trainen?

Elke spiergroep eens per week is het beste. Train ook meteen je benen :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Ze bedoelen volgens mij dat je 1 dag rust moet nemen en dat je daarna gewoon weer dezelfde spiergroep kan trainen..

Is dit ook zo dan? En wat is het beste om te doen, gewoon om de dag je armen trainen bijvoorbeeld?

Dat is geheel afhankelijk van volume, intensiteit en lichaamlijke gesteldheid.

Voor een bepaald soort training kan je mischien stellen dat 48uur rust voldoende is (3*week FB schema's) voor een ander soort training kan 7 dagen nog niet voldoende zijn (sommige HIT schemas)

Zonder te weten wat voor jou geld valt hier weinig over te zeggen.

• Topic Starter Topic Starter
Tjah ik begin nog maar net met trainen. Ben 1.74 denk ik en 68 kilo. Verder als ik train dan train ik gelijk maximaal.. Op dinsdags en donderdag train ik dan beide maximaal..

Is dit dan wel goed?

Tjah ik begin nog maar net met trainen. Ben 1.74 denk ik en 68 kilo. Verder als ik train dan train ik gelijk maximaal.. Op dinsdags en donderdag train ik dan beide maximaal..

Is dit dan wel goed?
Lees de stickies oke? scheelt een hele hoop simpele vragen.

nietes :)

een full split is voor ver gevorderden, zeker niet voor beginners.

Inderdaad. Beter beginnen met fullbody of rippetoe. Zelf heb ik lang een fullbody routine met enkel zware compounds gedaan, en nog steeds ben ik ervan overtuigd dat dat super effectief is voor zowel beginners als gevorderden ;)

Het betekent dat je je benen moet trainen. Sla je 3 vliegen in 1 klap.

1. Je krijgt meer spiermassa op je benen
2. Je wordt sterker met dingen optillen
3. Je spieren krijgen meer rust door 1 training er tussen te doen

Het betekent dat je je benen moet trainen. Sla je 3 vliegen in 1 klap.

1. Je krijgt meer spiermassa op je benen
2. Je wordt sterker met dingen optillen
3. Je spieren krijgen meer rust door 1 training er tussen te doen

4. Je lichaam maakt meer testosteron en groeihormonen aan bij het trainen van benen (omdat het een grote spiergroep is). Die hogere dosis test en HGH kunnen andere spiergroepen van mee profiteren.
5. Van zware beencompounds krijg je een ontzettend goede conditie omdat die loeizwaar zijn.
6. Van squatten krijg je disipline.

7. Het ziet er niet uit als je je benen niet mee traint.
8. Squatten is leuk!
9. Squatten is zowat de enige oefening waar je nooit hoeft te wachten, bij ons het het rack bijna altijd vrij!

4. Je lichaam maakt meer testosteron en groeihormonen aan bij het trainen van benen (omdat het een grote spiergroep is). Die hogere dosis test en HGH kunnen andere spiergroepen van mee profiteren.

Dat betwijfel ik. (als in of het effect heeft op de rest van je lichaam).

5. Van zware beencompounds krijg je een ontzettend goede conditie omdat die loeizwaar zijn.
6. Van squatten krijg je disipline.

Mee eens!

7. Squatten voelt heerlijk aan en is leuk! Snel progress! :D

interessant, dat weten we dan ook weer :D

Terug
Naar boven