MikeDiesel
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 76
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 128kg
- Vetpercentage
- 16%
Wim Wamsteeker (bondscoach powerlifting) heeft me dat ook al eens verteld en ook van Ylke heb ik e.e.a. gehoord.
Ik heb alleen problemen met de zg. light day, omdat ik de verleiding moeilijk kan weerstaan om toch niet "zwaar" te willen gaan.
Maar wellicht dat ik in het nieuwe jaar toch eens een serieuze poging moet gaan wagen.
Als ik nu eens van 1RM 180kg uitga.
De volume dag zou dan b.v. 5x5 x 140kg kunnen zijn?
De intensiteits dag b.v. 3x3 x 160kg?
Maar bij welk gewicht moet ik denken aan de light day? 120kg? of 100kg?
En hoeveel sets en reps dan precies?
En mag de intensiteitsdag ook in het begin van de week, op b.v. de maandag i.p.v. het einde van de week, omdat ik dan meestal een stuk fitter ben dan aan het einde van de week?
En wellicht dat ik idd toch maar weer eens moet gaan KB + DL (krijg ik ook vaker te horen...maar heb in het verleden vervelende blessures gehad door met name DL en ben een beetje huiverig geworden).
thnx voor al jullie adviezen!
Op een lichte dag kun 70% van het gewicht gebruiken dat je op een zware dag hebt gebruikt. (dus niet 70% van je 1repmax!)
Daarmee ga je dan 3 tot max 5 reps zitten.
Dat zou in jou geval met bankdrukken ongeveer zo'n 110kg zijn.
Val dus ook niet in de verleiding om daar meerdere reps mee te doen, want het is niet de bedoeling om je glycogeen depots leeg te maken.

) om de doorbloeding en het herstel te stimuleren. Zo is er op iedere trainingsdag 30kg verschil, en zou ik overtraining wellicht uitsluiten en toch nog een groei kunnen bewerkstelligen.