AndroidHealthClinic

vragen over keto -dieet /voeding etc

apegod

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
86kg
hoi,

ben nu mijn derde week bezig met een keto-achtig dieet.

heb het geen koolhydraten gedeelte ondertussen onder de knie.. er zit nog wat KH's in mijn avondmaal( kwark+ananas) ongeveer 16 gram kh

waar ik momenteel mijn grootste probleem mee heb is he juiste verdeling eiwitten /vetten..

overal wordt er aangeraden om 30% e /65% vet te hebben.. bij mij is dit net omgekeerd..

is het echt nodig om te zorgen voor het omgekeerde?

is er geen 1.5gr eiwit nodig per pond vetvrij lichaamsgewicht ?

in mijn geval .. vetvrije massa = 65kh= 143 pond = 220gr eiwit

ik heb nu ongeveer 210-240 gr eiwit per dag binnen

als ik idd exact 220 gr eiwit neem = 880 kcal + 20 gram KH =80 kcal dan blijven er nog een goeie 800 kcals over om uit vetten te halen= 85 -90 gram per dag.. ik heb ongeveer 60-70 gram per dag..

denk dat ik alles goed doe, maar snap dan toch de verhoudingen niet..

hoe kan er nu een aanbeveling zijn van 65% vet terwijl je toch wel netjes je 200 gram prot per dag nodig hebt?

Pak genoeg eiwitten (2 a 3 g/kg BW) en vul dit aan met vetten tot het gewenste kcal gehalte. (In het geval van keto). Je kunt ook medium carb dieten trouwens...

• Topic Starter Topic Starter
het is allemaal beetje nieuw voor mij.. dus probeer mijn best te doen in elk geval..

ik train ondertussen al ruim 20 jr in de gym, sommige periodes intensiever dan andere.. maar door aanhoudende blessure in elleboog ( golfers) is intensief trainen al een 5tal jaar niet echt meer aan de orde.. ook heb ik me nooit in verdiept in voeding..tot nu..

20 jaar trainen en eigenlijk , nothing to show for , zoals ze zeggen.. dat kan niet langer..

heb veel gezocht en gekeken, gelezen etc.. het ketogeen dieet ( CKD) lijkt voor mij ideaal..

ik beperk me nu al paar weken tot ongeveer 30-50 gram koolhyraten per dag en heb tonnen energie over.. ..lijkt wel of ik (bijna) geen carbs nodig heb..

vraag is, ben ik goed bezig of niet?

in elk geval mijn carb load van dit weekend is me slecht bevallen.. direct van 85 naar 87 kilo.; en geen idee waarom.. ondertussen terug 1kg af, dus ik vermoed vocht opgehouden via carbs of zo..

wil het deze keer vooral goed aanpakken en resultaat boeken..vandaar ook mijn posts op dit forum.. dus khoop op wat positieve respons, tips etc..

mijn doel is naar de 10% bf .. ik kom ws van 30% ( 94kg voor 1m76) .. was beetje veel..

Kijk niet alleen naar de kilo's die je aankomt. Probeer je vetpercentage periodiek te gaan meten en je omvang in cm's.
Als je weer KH begint te eten gaat je lichaam vocht vasthouden.
Probeer trouwens wel je vetten zo laag mogelijk te houden tijdens de refeed!!

Terug
Naar boven