hoi,
ben nu mijn derde week bezig met een keto-achtig dieet.
heb het geen koolhydraten gedeelte ondertussen onder de knie.. er zit nog wat KH's in mijn avondmaal( kwark+ananas) ongeveer 16 gram kh
waar ik momenteel mijn grootste probleem mee heb is he juiste verdeling eiwitten /vetten..
overal wordt er aangeraden om 30% e /65% vet te hebben.. bij mij is dit net omgekeerd..
is het echt nodig om te zorgen voor het omgekeerde?
is er geen 1.5gr eiwit nodig per pond vetvrij lichaamsgewicht ?
in mijn geval .. vetvrije massa = 65kh= 143 pond = 220gr eiwit
ik heb nu ongeveer 210-240 gr eiwit per dag binnen
als ik idd exact 220 gr eiwit neem = 880 kcal + 20 gram KH =80 kcal dan blijven er nog een goeie 800 kcals over om uit vetten te halen= 85 -90 gram per dag.. ik heb ongeveer 60-70 gram per dag..
denk dat ik alles goed doe, maar snap dan toch de verhoudingen niet..
hoe kan er nu een aanbeveling zijn van 65% vet terwijl je toch wel netjes je 200 gram prot per dag nodig hebt?
ben nu mijn derde week bezig met een keto-achtig dieet.
heb het geen koolhydraten gedeelte ondertussen onder de knie.. er zit nog wat KH's in mijn avondmaal( kwark+ananas) ongeveer 16 gram kh
waar ik momenteel mijn grootste probleem mee heb is he juiste verdeling eiwitten /vetten..
overal wordt er aangeraden om 30% e /65% vet te hebben.. bij mij is dit net omgekeerd..
is het echt nodig om te zorgen voor het omgekeerde?
is er geen 1.5gr eiwit nodig per pond vetvrij lichaamsgewicht ?
in mijn geval .. vetvrije massa = 65kh= 143 pond = 220gr eiwit
ik heb nu ongeveer 210-240 gr eiwit per dag binnen
als ik idd exact 220 gr eiwit neem = 880 kcal + 20 gram KH =80 kcal dan blijven er nog een goeie 800 kcals over om uit vetten te halen= 85 -90 gram per dag.. ik heb ongeveer 60-70 gram per dag..
denk dat ik alles goed doe, maar snap dan toch de verhoudingen niet..
hoe kan er nu een aanbeveling zijn van 65% vet terwijl je toch wel netjes je 200 gram prot per dag nodig hebt?