AndroidHealthClinic

Vreemde cut progressie

studio1

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds 1 April (14 weken) bezig met cutten, natuurlijk aan de hand van een goed voedingsschema en regelmatige training.

Ik heb mijn vraagtekens bij mijn cut progressie, en ben benieuwd naar jullie inzichten.

Week 1-7: Gewichtsverlies van 78 naar 75, en vetpercentage van 19.9% naar 23.5%! (gemeten met huidplooimeter door dezelfde persoon)

week 8-11: Gewichtsverlies van 75 naar 73, en verpercentage van 23.5% naar 19.5%

week 12-14: Gewichtsverlies van 73 naar 72, en verpercentage van 19.5% naar 19.0%

Mijn vragen:
- De laatste weken val ik dus nauwelijks af. Ik ben daarom begonnen met eetpatroon om te schakelen naar carb-cycling (hoog/mid/laag) en HIIT cardio toe te voegen (1 of 2x per week op de dagen dat ik geen KT doe). Tot nu toe heeft dit geen effect gehad. Het laagje vet op buik en heup blijft. Ik was eigenlijk van plan tot eind Juli te cutten, vervolgens op vakantie te gaan, en dan te gaan bulken tot volgend seizoen. Goed idee? Of beter door cutten?

- Ik heb ook het gevoel dat mijn algehele vetpercentage lager is dan de gemeten 19%, en dat ik geen significante spiermassa verloren heb. De vetmeting gebeurt met een 4-puntsmeting, waarvan dus de heup een groot gedeelte is. Nou zit er zeker nog veel vet daar, maar is het mogelijk dat de meetresultaten beinvloed worden door het feit dat ik daar gewoon als laatste vet verlies?

Alvast dank!

Sec. opinion?

Na 14 weken moet je sowieso eens gaan nadenken over een stopweek. (doe je trouwens aan refeeds ?)

Je bent 6 kilo lichter en zult daarom ook je eetschema opnieuw moeten berekenen.

Ik weet niet of het een vreemde cut progressie is.., misschien als we je stats + schema zien dat we het een normale progressie vinden...
Zijn de metingen correct uitgevoerd btw?

Na 14 weken moet je sowieso eens gaan nadenken over een stopweek. (doe je trouwens aan refeeds ?)

Je bent 6 kilo lichter en zult daarom ook je eetschema opnieuw moeten berekenen.

inderdaad, heb je dat al gedaan? zo niet, dan heb je je oplossing gevonden denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Hierbij mijn schema.

Stats:
-1.79m
-72 kg bij vetperc. 19% (als dit klopt...) Als ik er zo over nadenk vind ik dit te bizar voor woorden... ik ben zeker niet de dunste, maar dit....
-Ik trrainen sinds sept 2007, vanaf april 2008 met fatsoenlijk eetschema
-Ik cut nu vanaf april 2009.

De eerste 10 weken heb ik 1 refeed per week gedaan.
Sindsdien ben ik aan het carbcyclen (high/mid/low, high/mid/mid/low weekend).

Een rustweekje zou misschien wel goed zijn, om metabolisme weer op gang te helpen. Ik zat er over te denken om van mijn 3 weken vakantie in ieder geval 2 weken mijn schema te laten varen. Wat denken jullie, daarna doorcutten of massa aanzetten?

Bijlagen

Persoonlijk vind ik cutten op 2530Kcal voor mezelf net aan OK, dan doe ik dagelijks cardio erbij.., en ik ben ook 179cm bij 80kg..
Voor jou vind ik het net iets teveel kcals, ik zou verlagen, je bent immers lichter geworden!

Dan zou ik verder de rijst om 19:00 weglaten, zit je gelijk op 2360kcal.., meal 1(brinta) + (Whey) meal 2 combineren.

Succes!

Het schema met de 2530kcal is mijn 'high' dag, wat eigenlijk een soort refeed is om mijn metabolisme op gang te houden. Op de andere tabs zie je mijn mid/low dagen.

Ik train van 1830-1930, dus vandaar dat ik er nog wat carbs ingooi na de training (zilvervliesrijst).

Op dagen dat ik cardio doe, kies ik voor het 'low' schema, wat na de middag geen carbs meer heeft.

Ozo, ok.. Dus 1 op de 3 dagen is bij jou 2530kcals, en de rest minder..!

Dan weet ik niet precies wat er mis gaat, miss toch carbs weglaten na de middag, ook op de High dag......

Ja precies.

Een plateau sinds de laatste 4 weken.. ondanks toevoegen van cardio en omschakelen naar carb-cycle schema....

Is wachten een strategie? Weet niet of een plateau vanzelf doorbroken wordt als je je schema en training blijft volhouden?

Dat laagje vet op 19% was vorig jaar ook al het eindpunt van de cut... gvd.

Zou niet gaan wachten, heeft mij 4week gekost zelfde bf%.
Dieet break hielp bij mij goed.

Een refeed of stopweek kan goed werken. Ik zit al erg lang in een cut en om de zoveel tijd zorg ik dat ik een week rustig aan doe (training) en meer/anders eet. Heb vandaag 1 week rust achter de rug, geen trainingen gehad en eigenlijk gewoon gegeten wat op m'n pad kwam, volledig van m'n voedingsschema afgeweken. Kan niet wachten om weer te trainen (morgen) en denk dat de resultaten dan weer komen!

Terug
Naar boven