AndroidHealthClinic

Vriend in nood

Jizza

Bajes Beest
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
14
Lengte
1m81
Massa
88kg
Vetpercentage
20%
Een paar jaar geleden (toen ik nog bij de politie werkte), deelde ik een appartement met een kerel in Amsterdam-West. We zijn goede vrienden geworden en hebben nog steeds vrij goed contact.
Deze jongen heeft veel shit meegemaakt (o.a. ouders verloren) en heeft uit Haarlem moeten vluchten vanwege het feit dat hij niet meer veilig op straat kon (verkeerde vrienden die nog steeds ten onrechte denken dat hij hun genaaid heeft).

Ze hebben hem gevonden en stonden vandaag 3 man sterk voor zijn deur en hebben hem ernstig bedreigd. Deze bedreigingen zijn opgenomen met zijn mobiele telefoon en hij is naar de politie geweest. Geniale actie.
Helaas voor hem weet ik dat de politie geen preventieve actie gaat ondernemen en dit gewoon onderaan de stapel schuift en ik ben bang dat deze jongens het menen. Nu wil het toeval dat ik tegenwoordig in Haarlem woon en het adres heb van 1 van deze jongens.

Wat zouden jullie doen? Mijn handen jeuken verschrikkelijk, maar ik twijfel of ik er nu heenga (hij woont vlakbij). Ik ben bang dat ik het erger maak, maar aan de andere kant zou het kunnen dat het dan gewoon over is. Even de tanden laten zien en zorgen dat ze hem met rust laten...

Please jongens, deze topic is serieus bedoeld en antwoorden als 'DBB-knokploeg' is helaas niet voldoende ;)

Hmm wat voor gasten zijn het.
Als het schietgrage jongens zijn zou ik nadenken voordat ik langs zou gaan. Onderdak geven aan je maatje is geen optie als 1 van hun in de buurt zit. Tijdelijk ergens laten onderduiken is het beste.

Ik zou effe langsgaan en uitleggen wat er aan de hand is.. Als ze het dan niet begrijpen kun je altijd nog aan andere acties denken ...

Goed dat je wilt helpen in elk geval!

Als ze het echt menen zou ik toch heel erg voorzichtig zijn. Anders heb jij straks de problemen.

Toch proberen met praten een oplossing te vinden, anders zou ik het eigelijk niet weten.

Moeilijk. Je zet ten eerste je baan op het spel. Ten tweede weet je niet zeker of het gaat helpen en/of jij ook betrokken zal raken bij dit spel.
Je zult dus eigenlijk vrij zeker van je zaak moeten zijn of moeten gokken.
Je hoeft overigens niet meteen met geweld te antwoorden, maar ik weet natuurlijk niet precies wat de situatie is. Als je weet, wat ze willen, kun je ze het misschien geven of een compromis sluiten. Als dat niet mogelijk blijkt te zijn, zul je ze hard aan moeten pakken, maar (zie eerste zin) vraag je dan eerst af of je dat waard is.;)

• Topic Starter Topic Starter
Mighty zei:
Moeilijk. Je zet ten eerste je baan op het spel. Ten tweede weet je niet zeker of het gaat helpen en/of jij ook betrokken zal raken bij dit spel.

True. Ik kan het me niet veroorloven om m'n baan kwijt te raken, maar dit zijn ook niet de types die de politie bellen natuurlijk. Of het gaat helpen weet ik inderdaad ook niet, en dat is dus nu juist de grootste vraag. Praten kan natuurlijk altijd, maar ik ben verdomme zo kwaad dat ik niet weet of het praten word.

@RichardV:
Je moet je die jongens voorstellen als straattuig dat vroeger wel eens een jeugdgevangenis van binnen heeft gezien, maar niet met pistolen rondloopt. Gewoon gajes.
Ook niet echt om bang voor te zijn, maar dat is mijn maat dus wel.

Ik denk gewoon dat het niet ophoudt als hij onderduikt, de politie maakt hier toch geen zaak van (in ieder geval niet op korte termijn).

dan moet je maat verdwijnen, en dan niet een paar steden maar een paar provincies. gaan rellen kan leuk voor je worden, staan ze straks met zn allen bij jou voor de deur, maar als het je maat is, dan help je hem aan n "onderduikadresje"

Je moet je die jongens voorstellen als straattuig dat vroeger wel eens een jeugdgevangenis van binnen heeft gezien, maar niet met pistolen rondloopt. Gewoon gajes.

Ik denk gewoon dat het niet ophoudt als hij onderduikt, de politie maakt hier toch geen zaak van (in ieder geval niet op korte termijn).

in dat geval herzie ik mn post en regel je het onderling, niet met vechten en rellen, maar duidelijk maken dat het grapje afgemaakt is, iedereen uitgelachen is, en iedereen nu gewoon doorgaat met leven

True. Ik kan het me niet veroorloven om m'n baan kwijt te raken, maar dit zijn ook niet de types die de politie bellen natuurlijk. Of het gaat helpen weet ik inderdaad ook niet, en dat is dus nu juist de grootste vraag. Praten kan natuurlijk altijd, maar ik ben verdomme zo kwaad dat ik niet weet of het praten word.

@RichardV:

In dit geval zou je er 1 kunnen confronteren.
En als het op een gevecht uitdraaid doe je als 1e aangifte bij de politie en zeg je dat je uit verdediging hebt gehandeld. Hun hebben al een aangifte lopen, dus jij bent 2. Dus zullen ik vermoed eerder jouw geloven.

En als het op een gevecht uitdraaid doe je als 1e aangifte bij de politie en zeg je dat je uit verdediging hebt gehandeld. Hun hebben al een aangifte lopen, dus jij bent 2. Dus zullen ik vermoed eerder jouw geloven.

Da's idd een goeie!

Goed punt. Morgen ga ik naar die kerel toe, ga ik daarna een biertje drinken met die maat van me, dat heeft 'ie wel verdiend.
Het is gewoon klote weet je, die kerel heeft een gouden hart man, doet geen vlieg kwaad. En door een misverstand zit hij al jaren in de stress.

Ik woon wel in de buurt pm maar als je wat mensen langs wilt laten gaan....
Beetje adrenaline kan nooit kwaad he ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

just give me a call :D

hm ik zou oppassen om je er in te mengen. ik weet niet wat hun afkomst is maar een portier waar ik regelmatig mee train die is vorige week bedreigd met een wapen door een joegoslaaf. Die gasten zijn dus echt gestoord en voordat je het weet lig je op straat met een doek over je kop en witte mannetjes om je heen.
Wees voorzichtig.

pff lastige situatie..zeker aangezien je zelf agent bent!

tja..ik vind het in eerste instantie vreemd dat ze hem eindelijk gevonden hebben..en hem dan alleen bedreigen..als je begrijpt wat ik bedoel..
als je iemand al tijden zoekt..en eindelijk vind..dan takel je 'm toe,niet?!

in die zin kan het dus meer intimidatie en of grootspraak zijn..
het verrotte is dat hij zijn angst waarschijnlijk laat merken..waardoor zij het zullen doorzetten.

het is niet de bedoeling dat je je baan op het spel zet, probeer het dus tactisch op te lossen..al begrijp ik je volkomen dat je verhaal wilt halen.

kan jij niet iets via jou positie bij het plaatselijke bureau bewerkstelligen?

aha..:cool: my bad..

tja..ik vind het in eerste instantie vreemd dat ze hem eindelijk gevonden hebben..en hem dan alleen bedreigen..als je begrijpt wat ik bedoel..
als je iemand al tijden zoekt..en eindelijk vind..dan takel je 'm toe,niet?!

kan jij niet iets via jou positie bij het plaatselijke bureau bewerkstelligen?

Even iets verduidelijken, ik ben geen agent meer, dus wat dat betreft hoef ik me daar geen zorgen om te maken. Ik werk echter wel nog steeds voor de overheid (Justitie) en moet derhalve dus ook 'uitkijken' wat ik doe.

Wat je zegt is duidelijk. Ze waren inderdaad al lange tijd naar hem op zoek en toen ze bij hem voor de deur stonden wist mijn maatje na een flinke worsteling de deur dicht te rammen. Ik weet niet of je de huizen aan het Mercatorplein in Amsterdam kent, maar die deuren hebben meer sloten dan wij balharen hebben. Zelf woont hij op 3-hoog en kon dus gewoon terug z'n huis in. Echt goed dat hij z'n telefoon vantevoren had aangezet om het allemaal op te nemen.

aha..ja blijf het vreemd vinden..maar goed..ik denk wel dat hij alert moet blijven..als hij over straat loopt en geconfronteerd wordt, heeft hij deze optie niet!

punt blijft wel dat hij voor zn eigen hachje moet opkomen..ik begrijp je zorg wel als vriend..maar je kan niet altijd zn handje vasthouden.. probeer het dus via een "legale" weg op te lossen..want het is niet jou baan waard..in my opinion..

zeer lastige situatie, maar je hebt dus een paar keuzes die je kunt afwegen.
1e is niks doen, wat is het risico dan? dat hij een keer in elkaar geslagen wordt? elke dag in elkaar geslagen wordt? nog erger mishandeld wordt?

tanden laten zien kan, maar moet je wel zorgen dat het ook echt effect heeft. zoek dan uit wie van dat groepje een beetje de hoogste status heeft. wacht tot die alleen is en maak hem dan eens flink bang(door ook met wat mensen langs de deur te gaan) dat hij je maat beter met rust kan laten. Ik denk dat ze dan wel eieren voor hun geld kiezen, mits het goed gedaan wordt.

ik zou er niet in je eentje langs gaan want dat heeft weinig nut ben ik bang, bij dat soort mensen moet je gewoon doen of je ook een hele grote jongen bent, waar je beter geen ruzie mee kan hebben.

andere optie is weer onderduiken, maarja dat kun je niet eindeloos vol blijven houden lijkt me.

wat ik zou doen is gwn met een groep gasten langs gaan als het vaker voorkomt, effe laten zien dat ze niet moeten ****en met je vriend, ik zou wel eerst kijken wat voor gasten dat zijn, anders dan maar zwaarder geschut langsgaan.Ik denk als ze die vriend van jou echt wouden slaan hadden ze dat wel die ene keer gedaan, ze proberen hem allen bang te maken denk ik. kijk wel eerst of je er een ander manier is om het op te lossen maar meestal is dat het niet het geval want met zulke gasten kun je meestal niet praten.

Denk wel goed na voordat je iets gaat ondernemen, want zulke dingen lopen snel uit de hand.

Terug
Naar boven