MuscleMeat

Vriend in nood

ga der gewoon heen met 8 man ofzo, paar buffe gasten meenemen en vertel gewoon rustig op een volwassen manier dat je hem afraad verdere acties te ondernemen en mocht hij dit wel van plan zijn dat je weet waar hij woont.

je zou er ook heen kunnen gaan met 3 man, bivakmutsen op en allemaal een stuk hout, dan die kerel op z'n bek slaan met een stuk hout en zeggen dat echte mannen niet dreigen, maar de zaken daadwerkelijk laten gebeuren.

wat ik wel denk is dat iemand die dreigt(vaak meer het sjonnie type)s;echts de helft doet van wat hij zegt te gaan doen.
stel je wil echt iemand zeer flink te grazen nemen of erger, zeg je natuurlijk helemaal niks en doe je het onverwacht.

bijv. iemand die zegt "ik schiet je kapot" zal 99 van de 100 keer dat niet doen.
een echte gek zegt niks en schiet je kapot zonder dat je het ooit zou hebben geweten.

en heeft uit Haarlem moeten vluchten vanwege het feit dat hij niet meer veilig op straat kon (verkeerde vrienden die nog steeds ten onrechte denken dat hij hun genaaid heeft).

Ze hebben hem gevonden en stonden vandaag 3 man sterk voor zijn deur en hebben hem ernstig bedreigd. Deze bedreigingen zijn opgenomen met zijn mobiele telefoon en hij is naar de politie geweest. Geniale actie.
Helaas voor hem weet ik dat de politie geen preventieve actie gaat ondernemen en dit gewoon onderaan de stapel schuift en ik ben bang dat deze jongens het menen. Nu wil het toeval dat ik tegenwoordig in Haarlem woon en het adres heb van 1 van deze jongens.

Wat zouden jullie doen?

Ik zou als 3e partij met die gasten proberen om de tafel te gaan zitten en concreet uitleggen dat de persoon in kwestie niemand heeft verlinkt.

Of je nu moet vluchten om iets dat je gedaan hebt, of om iets dat je niet gedaan hebt. Dat maakt dan ook niets meer uit. In dat geval is nooit geschoten altijd mis.

Ik weet uit eigen ervaring, althans iemand nabij, die doodsbedreigingen heeft gekregen en gestalked is geweest, en de politie kon niets doen.

Er werd gezegt dat volgens de wet er eerst sprake moet zijn van een misdrijf en daar valt een doodsbedreiging niet onder. Preventief oppakken, je zegt het zelf al. :nowai:

Preventieve arrestaties, hoe gevaarlijk de persoon/personen zijn, vallen strafrechtelijk gezien niet te onderbouwen.

Als het echt leipo's zijn en mn leven zou serieus in gevaar zijn, zou ik die personen eerst proberen te pakken. Klinkt als grootspraak maar op zo'n moment heb je geen keuze.

wat ik wel denk is dat iemand die dreigt(vaak meer het sjonnie type)s;echts de helft doet van wat hij zegt te gaan doen.
stel je wil echt iemand zeer flink te grazen nemen of erger, zeg je natuurlijk helemaal niks en doe je het onverwacht.

bijv. iemand die zegt "ik schiet je kapot" zal 99 van de 100 keer dat niet doen.
een echte gek zegt niks en schiet je kapot zonder dat je het ooit zou hebben geweten.

Lopen genoeg gekken die het wel roepen en die vervolgens ook wel schieten. Zou jij het gaan zitten afwachten?

Heb gelukkig nooit in die positie gezeten en die gezonde gewoonte blijf ik ook aan vasthouden. ;) :D

Hoe heet die gozer waarvan je het adres weet? PM anders even.

aha..ja blijf het vreemd vinden..maar goed..ik denk wel dat hij alert moet blijven..als hij over straat loopt en geconfronteerd wordt, heeft hij deze optie niet!

punt blijft wel dat hij voor zn eigen hachje moet opkomen..ik begrijp je zorg wel als vriend..maar je kan niet altijd zn handje vasthouden.. probeer het dus via een "legale" weg op te lossen..want het is niet jou baan waard..in my opinion..

Sorry hoor, maar als mijn vrienden bedreigt worden (zeker diegene met een gouden hart) ga ik er ook heen met een paar man extra. En ten tweede als je het via een legale weg gaat zoeken duurt het te lang en dan llopt het vaak op niks uit

Sorry hoor, maar als mijn vrienden bedreigt worden (zeker diegene met een gouden hart) ga ik er ook heen met een paar man extra. En ten tweede als je het via een legale weg gaat zoeken duurt het te lang en dan llopt het vaak op niks uit

Ja maar 'ff iemand preventief omleggen' is er voor de meeste mensen niet bij. Echte mafkezen komen zeker terug, tenzij je ze definitief wegwerkt.

Je moet je dan goed ervoor realiseren dat als je dr echt staat, het ook echt moet gebeuren. Buiten dat moet je over de (evt) gevolgen nadenken.

Kun je het aan met iemands dood op je brood verder rond te lopen?

Als je gepakt wordt draai je voor minstens 3jr de cel in. Als je pech hebt een heel stuk langer als het moord (voorbedachte rade) betreft.

Heb je een vriendin/vrouw/kinderen die je al die jaren slechts 1 keer per week mag zien? Kun je daarmee leven?

toon es wat van dat iraans fundamentalisme en kick their asses

toon es wat van dat iraans fundamentalisme en kick their asses

Jaaa beplak je middel met Semtex en bel bij ze aan :D

Of wacht tot ze in de bus stappen en blaas dan de hele bus op!

Nog beter, hijack een 747 en knal m vast in dat pand.

Sorry Jizza, dit kon ik niet laten. Sta op het punt om te gaan slapen en het niet plaatsen van deze opmerkingen zou me de halve nacht bezighouden. ;) :D

• Topic Starter Topic Starter
Thanx voor de reacties allemaal, botjebouwer en Kale hebben inmiddels een PM. Morgen zal er wat meer duidelijkheid zijn, maar ik hou jullie op de hoogte!

zolang je maat in de buurt van Haarlem blijft, zal hij het gezeik altijd hebben. Langs gaan heeft ook geen zijn lijkt em. Ze zullen echt niet eens jou gaan geloven op je "blauwe ogen" dat je maat hen vroeger niet genaaid heeft. Blijkbaar lopen ze al lang met het idee da je maat hen genaaid heeft en zullen niet snel van gedachten veranderen omdat jij het ff komt vertellen.

Het is misschien zwak, maar als ik jou maat was zou ik toch eens na gaan denken om een stad of 2 verderop te gaan wonen. (als hij echt zo bang is)

Langs gaan om ff flink te rammen en beuken zal bij dergelijke lui alleen maar meer agressie (en bedreigingen) opwekken, waardoor je nog verder van huis bent.

Stel je voor dat je die gasten flink afschopt, denk je nou dan werkelijk dat ze hem verder met rust zullen laten.. ik denk het niet.

Mocht je gaan.... Vol gas, niet terughouden en niet laten zien dat je 'zomaar' iets doet, vastberaden.. Het beste is om ze/hem op dat moment ook de nadelen van een tegenactie voor te leggen, te laten lijken alsof je daar helemaal op voorbereid bent, schrikt vaak af!

ga der gewoon heen met 8 man ofzo, paar buffe gasten meenemen en vertel gewoon rustig op een volwassen manier dat je hem afraad verdere acties te ondernemen en mocht hij dit wel van plan zijn dat je weet waar hij woont.

je zou er ook heen kunnen gaan met 3 man, bivakmutsen op en allemaal een stuk hout, dan die kerel op z'n bek slaan met een stuk hout en zeggen dat echte mannen niet dreigen, maar de zaken daadwerkelijk laten gebeuren.

Bovenste zou ik niet doen, vaak word je dan teruggepakt als je alleen bent

ik ben lekker

Ik vind het verhaal van je maat maar een beetje vaag eerlijk gezegd,

he kijk nou, der staat gajes voor de deur, ik zet eerst ff me telefoon aan voordat ik open doe :scratch:

Maar goed, het kan allemaal. Ik zou het toch voorzichtig benaderen, als je der 1 een lens op z'n herses geeft, ben je zelf net zo slecht. Ik zou toch maar eens met die rakkers, of beter 1 ervan, een confrontatie aangaan en op de man afvragen waar ze nou mee bezig zijn. Dan kan je em altijd nog neerhoeken.

veel sterkte voor je maat en jij.

Mocht je gaan.... Vol gas, niet terughouden en niet laten zien dat je 'zomaar' iets doet, vastberaden.. Het beste is om ze/hem op dat moment ook de nadelen van een tegenactie voor te leggen, te laten lijken alsof je daar helemaal op voorbereid bent, schrikt vaak af!

Ik ben het hiermee eens. Als je het doet zou ik het alleen doen, hoe minder mensen ervan weten, hoe beter. Gewoon iemand opwachten in het donker met een bivak over je hoofd, goed bijrossen en er vooral voor zorgen dat je niet herkend wordt.

Ook duidelijk laten weten waarom je het doet en gedraag je als een complete psycho. Hij moet het gevoel hebben dat hij reteveel geluk heeft gehad dat je hem niet afgemaakt hebt. Met de tandjes op de stoeprand leggen en net ernaast trappen of zoiets :D

• Topic Starter Topic Starter
Hieronder het msn gesprek dat ik vanochtend met m'n maatje had. Jezusmina, die kerel wil gewoon serieus z'n kop in het zand steken en doen alsof er niks is gebeurd. Hij schijt bagger. Ik ben het spuugzat, ze moeten hem maar 's met rust laten!

MSN gesprek zei:
RigiboY says:
jer my bro
RigiboY says:
heb besloten om niet te gaan
RigiboY says:
athans NOG niet
Jizza says:
wat dan??? Hoezo niet man
RigiboY says:
mischien als het erger word ofzo
RigiboY says:
nou.. omdat ze (denk ik) niet elke dag en elk weekend hier voor me deur staan
RigiboY says:
en ik woon in adam hun in heemstede
RigiboY says:
dus ik beschouw het als dat ze me nooit kunnen pakken
Jizza says:
Kerel, je moet van je afbijten man, je kan niet steeds over je heen laten lopen!
Jizza says:
Ze hebben al voor je deur gestaan, ze hebben je al bedreigd en dan mag je wel aangifte hebben gedaan, maar wat als je in Haarlem rondloopt of wat als je ze tegenkomt in Amsterdam of dat ze weer aan je deur komen?
RigiboY says:
in haarlem komen ze me nooit meer tegen en in amsterdam kan het zijn op koninginnedag ofzo...
RigiboY says:
en staj als ze voor me deur staan reageeer ik daar gewoon niet op
Jizza says:
Sjies... als je zo wil leven, be my guest. Toch wil ik je helpen man, die ene kerel, die vlakbij mij woont. Moet ik hem aanpakken of niet?
Jizza says:
Pak ik z'n zusje er gratis bij
RigiboY says:
hahhaa
RigiboY says:
als je zou willen
RigiboY says:
graag!
RigiboY says:
alleen ik weet cker als ik daar ben... dat ze juist meer voor me deur komen te staan
RigiboY says:
met die jongens valt niet te praten
Jizza says:
Okay dan ga ik nu wat eten en ga ik erheen, komt goed ouwe
Jizza says:
spreek je
RigiboY says:
haha
RigiboY says:
je bent te goed man
RigiboY says:
laat me maar ff weten hoe het is gegaan..
RigiboY says:
maar wat als ze jou pakken?
Jizza says:
Als het van die ventjes zijn die ik denk dat ze zijn, kappen ze er gewoon mee
Jizza says:
Dan is het waarschijnlijk gewoon allemaal stoerdoenerij en bluf geweest
Jizza says:
en als ze me wel pakken, dan heb ik er in ieder geval eentje heel erg laten schrikken
RigiboY says:
haha als ze je pakken gaan we we ze terug pakken
RigiboY says:
maar dan goed
Jizza says:
okay, ik peer 'm, ciao
RigiboY says:
laterrrrrrr

ik snap niet waarom je zo opkomt voor iemand...voor iemand die je twee jaar lang kent ofzo.

als ik probs heb, dan ga ik niet naar de politie en al zeker niet om te gaan snitchen. als je met echt tuig te maken hebt is dat al genoeg om je het loodje te laten leggen, dus denk dat het allemaal wel mee valt.

dat ie zijn rotzooi zelf opruimt, zo denk ik erover, do your dirt all by you lonely. is niet jou gevecht.

daar heb je niemand voor nodig. dat ie één van die mannen gewoon op zoekt en psycho mode aan zet, gewoon gaan en zorg ervoor dat ie paar weken de kliniek in blijft en als ie dan trug komt doe je het gewoon nog es over.

als ie zwak blijf tzoals ie nu is gaan ze geheel zijn leven met hem ****en, kan ie net zo goed voorovergebogen op het straat gaan zitten,broek tot op de enkels.

Als je zo op wil komem voor je maatje heb je haar op je balle.
Als hij zelf schijt heeft, doet `t hem goed als ie een maat heeft die voor `m opkomt.

Terug
Naar boven