MuscleMeat

Waar koop ik cacao, of chocola met veel cacao erin?

Acticoa is goed voor je, echt niet om te zeveren. Naar verluidt een enorme grote anti oxidant.
Mijn baas van ons hypotheekkantoor runt ernaast een chocolade bedrijf vn voor export.

Free radicals damage our cells and an overabundance even may affect the DNA-structure, which accelerates the ageing process. Serious attacks can even cause the degeneration of functions such as vision and the nervous system. In normal conditions, a healthy body is able to neutralize the attacks from free radicals. But when the free radicals are too many in number, they can cause disease, early ageing, dysfunction or even cancer.
Although polyphenols are found in many fruits and vegetables, cocoa polyphenols seem to be special due to their high availability and extreme effectiveness in neutralizing free radical activity. In fact, cocoa contains more polyphenols than any other food*. Furthermore the antioxidant capacities of cocoa polyphenols are much stronger than those present in red wine, green tea or broccoli for instance.
The high amounts of cocoa polyphenols in ACTICOA™ cocoa and chocolate can help to restore the balance between antioxidants and free radicals in our body.
* Ref.: Food rich in polyphenols - graph

De kracht van ACTICOA™ Chocolade
Uit onderzoek blijkt dat de natuurlijke stoffen in ACTICOA™ Chocolade heel wat gunstige invloeden op ons lichaam kunnen hebben. Zo blijft u op een smakelijke manier jong en in optimale conditie!

Geniet en voel je fit
Dat chocolade lekker is, hoeven we u niet te vertellen. Of u nu van bitter, fruitig, karamel of zoet houdt. Voor elke smaakvoorkeur bestaat er een variëteit. Maar chocolade is daarnaast ook gezond. Even proeven van ACTICOA™ Chocolade?

ACTICOA™ Chocolade: lekker en gezond!

Het staat onomstotelijk vast dat de cacaoboon meer dan 200 stoffen bevat die onze gezondheid stimuleren. Polyphenolen zijn daar één van. Deze antioxidanten hebben een bewezen positief effect op lichaam en geest.
ACTICOA™ Chocolade is de enige chocolade ter wereld met de hoogste dosis cacaopolyphenolen. Het productieproces van ACTICOA™ Chocolade is immers volledig afgestemd op het behoud van de natuurlijke voordelen van de cacaoboon. Donkere ACTICOA™ Chocolade bevat zelfs twee keer zoveel heilzame cacaopolyphenolen dan standaard donkere chocolade.

Cacao koop je gewoon in de supermarkt. Chocorepen met veel cacao: Swiss (meer dan 70%, ook gewoon bij supermarkt), snoepwinkels, sommige koffiezaken (espressobars)...

• Topic Starter Topic Starter
cacao door je shake.
Of gewoon warme chocolademelk maken (wel suiker toevoegen, of zoetstof anders is het niet te drinken)
geen suiker, gewoon puur naar binnen knallen denk?

En aan hoeveel gram per dag moet je dan denken? :)
zat zelf aan 25gr te denken.

Ey naamgenoot
Die van Blooker is idd een goeie
maar een andere bruikbare tip zou miss kunnen zijn
een reformwinkel bij je in de buurt te bezoeken.
Daar hebben ze altijd wel van dit soort dingen waar je naar zocht wat ze in normale winkels niet verkopen. Altijd betere doseringen en kwaliteit.

Gr.
reformwinkel is zeker een goed idee, ik zal eens kijken :P

@gotardi exp, waar koop ik die shit en wat kost het? :O klinkt wel interessant namelijk.

Laatst bewerkt:
geen suiker, gewoon puur naar binnen knallen denk?

zat zelf aan 25gr te denken.

reformwinkel is zeker een goed idee, ik zal eens kijken :P

@gotardi exp, waar koop ik die shit en wat kost het? :O klinkt wel interessant namelijk.

Goh man nu vraag je mij iets:) Ik zou eens moeten vragen vanwaar ze worden geïmporteerd. Maar jouw vraag is eerder waar je ze kan kopen. Weet het zo niet meteen. Kan je cacao bonen vrij kopen ergens? Zoja zal dat wel hetzelfde geval zijn met acticoa's. Veel duurder als cacao zal het volgens mij niet zijn.
Het fabriek naast mijn werk verwerkt ze in chocolade parels, onmenselijk lekker. Volgens de statistiek dat ik daar bekeken heb zouden de acticoa polyfenolen 10 maal meer anti oxiderend zijn dan bv citroenen.

hallo,

ik ben op zoek naar cacao poeder, of chocolade met veel cacao erin en weinig andere rotzooi, heeft iemand suggesties voor mij?

alvast bedankt.

uiteraard karma voor bruikbare tips ;)

Gr Rich

Blooker nemen! goede samenstelling en bij Plusmarkt het goedkoopste per 250 gram. :D D

Heeft iemand hier ervaring met Chocamine? Dat moet ook een vorm van Cacao zijn.

Ik heb deze pot: 1Fast400 Chocamine Powder

Dacht dat ik er wel goed aan deed om dat te gaan nemen. Ik nam laatst een lepel van dat spul en was de hele dag niet lekker. Dat spul hakte er keihard in. Was er zelfs vaag van..

Ik kan nergens informatie over het product vinden en hoeveel in te nemen, weet iemand dat toevallig?

Het ziet er verder gewoon uit als cacao, en ruikt/proeft erook na... Maar omdat ik hier sommige mensen hoor over hoeveelheden "grammen"... Als ik zoveel hiervan neem lig ik een paar dagen plat?

Edit: net even gegoogled en kwam dit tegen; Chocamine

"Wat doet Chocamine bij sporters
Het cacao extract is een pepmiddel, het geeft meer energie en heeft
een positieve invloed op de stemming.
Chocamine helpt bij het afslanken. Het heeft thermogene
eigenschappen (de vetverbranding neemt toe) en het onderdrukt een
overdreven eetlust."

Ideaal voor de cut dus zeg ik. Ik heb het bovenstaande wel ondervonden toen ik het nam, maar ik had teveel genomen waardoor het niet prettig viel zeg maar ;)

Chocamine

Laatst bewerkt:
na pindas en olie in bulk te kopen, nu ook cacao? waar mot dat heen met jou man? what's next? knoflook in bulk, 10 teentjes per dag rauw?

Had gehoord dat ze op schiphool repen chocolade verkochten die ruim 90% puur zijn.

90%? wow...dan bijt je toch in een brok wat meteen verpoedert?!

nice :P
Lijkt me inderdaad wel behoorlijk bitter. Volgens mij eet je zoiets dan echt niet meer omdat het lekker is.

Heeft iemand hier ervaring met Chocamine? Dat moet ook een vorm van Cacao zijn.

Ik heb deze pot: [Link niet meer beschikbaar]

Dacht dat ik er wel goed aan deed om dat te gaan nemen. Ik nam laatst een lepel van dat spul en was de hele dag niet lekker. Dat spul hakte er keihard in. Was er zelfs vaag van..

Ik kan nergens informatie over het product vinden en hoeveel in te nemen, weet iemand dat toevallig?

Het ziet er verder gewoon uit als cacao, en ruikt/proeft erook na... Maar omdat ik hier sommige mensen hoor over hoeveelheden "grammen"... Als ik zoveel hiervan neem lig ik een paar dagen plat?

Edit: net even gegoogled en kwam dit tegen; Chocamine

"Wat doet Chocamine bij sporters
Het cacao extract is een pepmiddel, het geeft meer energie en heeft
een positieve invloed op de stemming.
Chocamine helpt bij het afslanken. Het heeft thermogene
eigenschappen (de vetverbranding neemt toe) en het onderdrukt een
overdreven eetlust."

Ideaal voor de cut dus zeg ik. Ik heb het bovenstaande wel ondervonden toen ik het nam, maar ik had teveel genomen waardoor het niet prettig viel zeg maar ;)

[Link niet meer beschikbaar]
ben zelf niet zo'n fan van dit soort supplementen, imo een beetje waardeloos als je voor minder geld meer chocolade hebt waar ook nog meer werkzame stoffen in zitten.

25 gram droog poeder zonder suiker ...

laat vooral even weten hoe dat ging (en niet gaan hoesten he :D)
gewoon een beetje water erbij, neus dicht en klok klok klok

na pindas en olie in bulk te kopen, nu ook cacao? waar mot dat heen met jou man? what's next? knoflook in bulk, 10 teentjes per dag rauw?
ik zat eraan te denken om het in een pannetje te verhitten en m'n pinda's er dan doorheen te rollen, chocopinda's :D (no joke)

nice :P
Lijkt me inderdaad wel behoorlijk bitter. Volgens mij eet je zoiets dan echt niet meer omdat het lekker is.
klopt, je moet het ook leren eten.

bedankt voor alle tips, ik ga binnenkort even naar de supermarkt om te kijken wat ze in het assortiment hebben, ik denk dat ik de meest pure chocola bij de bak afdeling moet zoeken.

oke, heb vandaag eindelijk tijd gehad om naar de supermarkt te gaan, bij de vomar kon ik niet echt een goede chocola vinden, maar gelukkig bij de albert hein wel, ik heb 2 repen gekocht van Swiss,
Swiss finest 78% Cacao
extra noir met cacao crisps
en gewone extra noir
en ook die blooker cacao, blooker cacao is prima te drinken imo en ik vind m ook best lekker.

repen vind ik ook heerlijk, zit wel rond de 25gr carbs in (tov 47gr vet ;) ), maar de gi is rond de 4 a 16, past prima in m'n low carb dieet dus.

Terug
Naar boven