Fitness Seller

Waar koop ik cacao, of chocola met veel cacao erin?

Heb die Lindt 99% ook liggen, weet niet meer waar vandaan, maar je hoeft er echt niet voor naar Duitsland ofzo. Of wie postte nou Singapore?!!!

Mss had ik em van zo'n koffie & thee-speciaalzaak?

Verder heeft de Lidl vaak repen chocolade variërend van 78-85% cacao, voor weinig geld. En goed te eten, zeker bij een goede kop koffie.

Ik zei dat ik in het buitenland er veel makkelijker aan kon komen, in Singapore kocht ik pellets waar ze bonbons mee maken. In NL heb ik er veel moeite mee gehad om het te vinden, maar wel gevonden uiteindelijk.

Bij de Sligro..alleen prijzen zijn 1 euro om hoog gegaan :mad:

Ik heb die Blooker maar gekocht, staat alleen nergens op hoeveel % het nou eigenlijk is. Kan het online ook niet vinden ?

Weet iemand misschien de voedingswaarde van die Blooker cacao? Ik ben daar wel benieuwd naar, maar het staat niet op de verpakking.

• Topic Starter Topic Starter
zo weinig? ik nam altijd lekker 20gr.

(wel goed roeren, had een keer zo'n klont in m'n bek jonge, ik ging kapot, dik hoesten, kreeg geen adem meer :roflol:)

• Topic Starter Topic Starter
vet is de shit

ik neem niet meer omdat ik anders zovaak naar de supermarkt moet.

Jamin verkoopt ook 'van Lindt 99%'

Jamin is een dikke oplichter. Vorig jaar er eens binnen gelopen en wat zag ik? Het was in de zomer en men verkocht er zakjes met verbrokkelde stukken chocolade-letter voor een prijs van rond de 1,50 per 100 gram. Het was in een toeristisch stukje Amsterdam dus verkopen doen ze het waarschijnlijk wel. Erg symphatiek is het natuurlijk niet (bij de meeste supermarkten en andere winkels wordt Sinterklaas-spul na 5 dec gewoon voor een habbekrats verkocht of soms zelfs weggegeven).

Verder is alles bij jamin 1,5-2x duurder dan elders.

Voor de productie van chocola wordt de cacao-boon gescheiden in cacao-boter en cacao-massa. De cacao-boter is bleek van kleur en bestaat voornamelijk uit vet, de massa is zeer donker en bevat weinig vet. cacao-poeder bestaat voornamelijk uit 'massa' en bevat zodoende meestal weinig vet. let wel: er zijn hier gradaties, 'magere cacao-poeder' heeft sowieso weinig vet.

Het vet uit cacao is grotendeels verzadigd, maar niet schadelijk. Er zijn verschillende soorten verzadigde vetzuren en deze zou je gerust kunnen eten.

zo weinig? ik nam altijd lekker 20gr.

(wel goed roeren, had een keer zo'n klont in m'n bek jonge, ik ging kapot, dik hoesten, kreeg geen adem meer :roflol:)

Heb hier chocaminepoeder, als je daar een grote schep van neemt stik je gelijk de rotmoord.

Ook niet echt aan te raden overigens, de dosis theobromine en caffeine wordt dan gewoon te hoog. 1 keer een te grote dosis genomen en heb de hele nacht wakker gelegen en de volgende dag was ik nog steeds wazig.

Wel een aanrader, chocaminepoeder van 1fast400.

[Link niet meer beschikbaar]

Voor de productie van chocola wordt de cacao-boon gescheiden in cacao-boter en cacao-massa. De cacao-boter is bleek van kleur en bestaat voornamelijk uit vet, de massa is zeer donker en bevat weinig vet. cacao-poeder bestaat voornamelijk uit 'massa' en bevat zodoende meestal weinig vet. let wel: er zijn hier gradaties, 'magere cacao-poeder' heeft sowieso weinig vet.

Het vet uit cacao is grotendeels verzadigd, maar niet schadelijk. Er zijn verschillende soorten verzadigde vetzuren en deze zou je gerust kunnen eten.

En van die cacao boter maken ze witte chocolade + veel suiker en melk. Witte chocolade = geen chocolade, pure vet +suikers..

Daarom is pure chocolade veel gezonder, vanwege de cacao met veel antioxidanten.

Weet dan echt niemand de voedingswaarden van cacaopoeder? :(

Terug
Naar boven