XXL Nutrition

Waar koop ik cacao, of chocola met veel cacao erin?

oke, heb vandaag eindelijk tijd gehad om naar de supermarkt te gaan, bij de vomar kon ik niet echt een goede chocola vinden, maar gelukkig bij de albert hein wel, ik heb 2 repen gekocht van Swiss,
Swiss finest 78% Cacao
extra noir met cacao crisps
en gewone extra noir
en ook die blooker cacao, blooker cacao is prima te drinken imo en ik vind m ook best lekker.

repen vind ik ook heerlijk, zit wel rond de 25gr carbs in (tov 47gr vet ;) ), maar de gi is rond de 4 a 16, past prima in m'n low carb dieet dus.

hoeveel kosten die per reep? En smaakt het net als gewone puur chocola (die ik zelf niet te vreten vind)?

• Topic Starter Topic Starter
iets van 1,50 per reep, is geloof ik nog iets bitterder dan pure chocolade dit is zeg maar dubbel puur, maar toch vind ik het best te vreten.

als je het bij de reformwinkel haalt is het vaak van betere kwaliteit en kun je soms ook nog kiezen uit een caffeinevrije versie, dan kun je het ook nog in de avond gebruiken.

Idd die reformtip die k je al aangaf
is echt iets om te overwegen.

Gr

Hoi Riggard,

Weet niet of je mijn eigen 1e post had gelezen, vroeg iemand ook waar ik mijn 99% chocolade vandaan haalde. Ik eet dit zelf dagelijks, een stuk in de ochtend en in de middag rond 4en.

Ik heb met veel moeite gezocht en het eindelijk gevonden. In het buitenland is het makkelijker te vinden. Ik Singapore bijv. kocht ik hele zakken pellets van 99%... in NL heb ik het tot nu toe ALLEEN nog maar gevonden bij de Sligro. Pure 99% chocolade van van Lindt. Hij kostte eerst €5,49 per 5x50gram...nu hebben ze het alweer verhoogt naar iets van €6,49 :mad::mad::mad::mad::mad:

Maar blijf het toch nog steeds kopen, goed spul :D

Hoop dat je er wat aan hebt.
Je moet wel een sligro pas hebben, weet niet of je iemand kent? Anders wil ik het wel voor je inkopen als ik zelf weer ga en het naar je toe sturen per post.

Heeft iemand hier ervaring met Chocamine? Dat moet ook een vorm van Cacao zijn.

Ik heb deze pot: [Link niet meer beschikbaar]

Dacht dat ik er wel goed aan deed om dat te gaan nemen. Ik nam laatst een lepel van dat spul en was de hele dag niet lekker. Dat spul hakte er keihard in. Was er zelfs vaag van..

Ik kan nergens informatie over het product vinden en hoeveel in te nemen, weet iemand dat toevallig?

Het ziet er verder gewoon uit als cacao, en ruikt/proeft erook na... Maar omdat ik hier sommige mensen hoor over hoeveelheden "grammen"... Als ik zoveel hiervan neem lig ik een paar dagen plat?

Edit: net even gegoogled en kwam dit tegen; Chocamine

"Wat doet Chocamine bij sporters
Het cacao extract is een pepmiddel, het geeft meer energie en heeft
een positieve invloed op de stemming.
Chocamine helpt bij het afslanken. Het heeft thermogene
eigenschappen (de vetverbranding neemt toe) en het onderdrukt een
overdreven eetlust."

Ideaal voor de cut dus zeg ik. Ik heb het bovenstaande wel ondervonden toen ik het nam, maar ik had teveel genomen waardoor het niet prettig viel zeg maar ;)

[Link niet meer beschikbaar]

1 van de hoofdingrediënten van ALRI venom hyperdrive 3.0
een thermogene fatburner die werkt!!

Hoi Riggard,

Weet niet of je mijn eigen 1e post had gelezen, vroeg iemand ook waar ik mijn 99% chocolade vandaan haalde. Ik eet dit zelf dagelijks, een stuk in de ochtend en in de middag rond 4en.

Ik heb met veel moeite gezocht en het eindelijk gevonden. In het buitenland is het makkelijker te vinden. Ik Singapore bijv. kocht ik hele zakken pellets van 99%... in NL heb ik het tot nu toe ALLEEN nog maar gevonden bij de Sligro. Pure 99% chocolade van van Lindt. Hij kostte eerst €5,49 per 5x50gram...nu hebben ze het alweer verhoogt naar iets van €6,49 :mad::mad::mad::mad::mad:

Maar blijf het toch nog steeds kopen, goed spul :D

Hoop dat je er wat aan hebt.
Je moet wel een sligro pas hebben, weet niet of je iemand kent? Anders wil ik het wel voor je inkopen als ik zelf weer ga en het naar je toe sturen per post.
hey, lees je posting net pas :o ik zal eens kijken bij de sligro, via via kan ik wel een pasje regelen, wel duur trouwens :O

ik gebruik nu ook regelmatig cacaopoeder van blooker, een stuk aantrekkelijker qua prijs ;) en das handig als student zijnde.

hey, lees je posting net pas :o ik zal eens kijken bij de sligro, via via kan ik wel een pasje regelen, wel duur trouwens :O

ik gebruik nu ook regelmatig cacaopoeder van blooker, een stuk aantrekkelijker qua prijs ;) en das handig als student zijnde.

Jup idd best prijzig, maar wel goed spul van Lindt.
Zal binnenkort weer even research doen, kijken of ik ze ergens kan krijgen waar ze bonbons van maken. Dus van die pellets... die zijn ook zéér goed ;)

lindt is trouwens ook die reep waar al die amerikanen het over hebben.

tis daar trouwens een stuk voordeliger geprijst :P

Zullen we dan maar een aantal dozen bestellen? Delen we de verzendkosten en importprijzen haha:D
haha, denk dat het al over datum is voordat je het hebt ;)

denk ook niet dat je daar even wat kunt bestellen bij de locale buurtsuper en het dan even aan de andere kant van de oceaan kunt laten bezorgen :(

[Link niet meer beschikbaar]

Heb een voorraadje ingeslagen. Alle smaken zitten rond de 80% cacao.

Je kan ook van die pure chocola blokken halen. Zijn voor 99% cacao. Bij onze snoepwinkel in het dorp verkopen ze het in ieder geval.

pure chocolade wordt moeilijk. Kan je nergens krijgen denk ik. Je kan hooguit tot 90% gaan dacht ik. Die repen zijn in Duitsland te krijgen.

pure chocolade wordt moeilijk. Kan je nergens krijgen denk ik. Je kan hooguit tot 90% gaan dacht ik. Die repen zijn in Duitsland te krijgen.

In Nederland ook wel hoor. Ik krijg ze wel eens van mijn ouders, weet niet waar ze die dingen vandaan halen. Natuurwinkel, Aldi, Lidl ???

100% cacao is toch ook niet lekker? Er moet wat suiker in zitten.

Heb die Lindt 99% ook liggen, weet niet meer waar vandaan, maar je hoeft er echt niet voor naar Duitsland ofzo. Of wie postte nou Singapore?!!!

Mss had ik em van zo'n koffie & thee-speciaalzaak?

Verder heeft de Lidl vaak repen chocolade variërend van 78-85% cacao, voor weinig geld. En goed te eten, zeker bij een goede kop koffie.

Terug
Naar boven