- Waardering
- 2.136
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 22%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Van die gasten die gaan squatten en bijna voorover vallen, doordat ze hun borst en rug niet aan spannen en als een zoutzak gaan squatten. Of van die gasten die die dumbell row doen en hun rug echt maximaal hollen. Daar lach ik wel om.

Omdat het belachelijk is om dat te doen, maar dat zal weer mijn vage mening zijn dan.

Jij bent er bent er bekend mee geloof ik. Kan je uitleggen welk voordeel BOR op een bank heeft? Serieus, ik ben er benieuwd naar.
Pffff en jij gaat zeker iets van mij aannemen dan?
Bank je is smal, voetjes lekker dicht bij elkaar, zakken door de knietjes,dus ballans nodig!! liefst binnehandse grip en gaan.
Je kan dan heel weinig smokkelen/compenseren met andere delen van je lichaam.
Jij bent er bent er bekend mee geloof ik. Kan je uitleggen welk voordeel BOR op een bank heeft? Serieus, ik ben er benieuwd naar.
Pffff en jij gaat zeker iets van mij aannemen dan?
Bank je is smal, voetjes lekker dicht bij elkaar, zakken door de knietjes,dus ballans nodig!! liefst binnehandse grip en gaan.
Je kan dan heel weinig smokkelen/compenseren met andere delen van je lichaam.

Oh balans is nodig en dan kan ik weinig compenseren/smokkelen. Ik doe de volgende keer mn bor wel op een bosu bal, laat ik mn squats ook maar meteen op een bosu bal doen. Ach wat scheelt het, balans = minder compenseren dus ik doe alles wel door mezelf in een lompe positie te brengen .....................
1. Als je balans nodig hebt dan kan is een kleine compensatie veel "duurder" , hoe meer balans nodi is hoe meer compensatoire bewegingen plaats zullen vinden.
Ja dat is de beste manier maar sommige mensen willen iets extra.Ik geloof het best hoor en ik neem het ook gewoon van je aan, alleen ik dacht even dat ik verkeerd begrepen werd, maar dit is niet zo.
Oké, prima als het zo kan en het zal wel zeker werken, ik vind het alleen wel een apart gezicht op die manier![]()
Ik doe BOR gewoon lekker op de grond, ook zonder te smokkelen. Voel me dan toch iets veiliger dan op zo'n bank![]()
Wat een prachtig kijk ons eens hardcore zijn en de rest zijn achterlijke idioten die niet in onze schaduw mogen staan topic is dit toch. Ik moet nog harder lachen om de reacties hier van sommigen dan om de situaties die beschreven worden.
Mensen die krachttraining op een niet stabiele ondergrond doen om hun core extra te pakken verdienen een nekschot.

Mensen die krachttraining op een niet stabiele ondergrond doen om hun core extra te pakken verdienen een nekschot.
Ik laat mijn patiënten ook oefeningen doen op een bosu bal. Ook powerlifters. Maar ik laat ze geen kracht oefeningen doen op een bosu bal, dat is echt bullshit en dan idd nekschot.Een van de betere PL coaches van Nederland laat atleten oefeningen doen op bosubals. Nekschot?

Gevaarlijk en heeft geen functionele overdracht naar de basis oefeningen (waar je als krachtsporter je core voor wilt verstevigen).
Bij deze oefening = BOR is het de bedoeling dat je iets dieper dan horizontaal zakt, zeg maar je borst lager dan je heupen, daardoor kan hij dus diep zakken en het halter komt bij zijn tenen vandaar die verhoging, je kunt dan maximaal je lats strechen, je kunt ook op een opstapbankje gaan staan.
Ik pak hem dan heel licht en heel correct.Ik laat mijn patiënten ook oefeningen doen op een bosu bal. Ook powerlifters. Maar ik laat ze geen kracht oefeningen doen op een bosu bal, dat is echt bullshit en dan idd nekschot.
Sterk argument ook van je, totaal geen uitleg wat voor oefeningen en waarom hij dan zo'n goede coach is. Als een coach heel goed is, is dan alles wat hij/zij doet goed? Etc enz...
---------- Toegevoegd om 15:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------
Gevaarlijk en heeft geen functionele overdracht naar de basis oefeningen (waar je als krachtsporter je core voor wilt verstevigen).