XXL Nutrition

Waarom krachttraining voor vrouwen etc.

Bezoekers in dit topic

fromamsterdam

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2003
Berichten
445
Waardering
2
Wilde op deze oude thread reageren maar kreeg waarschuwing dat het al te oud is. Vandaar even opnieuw gestart.

Leuk dat dit artikel zoveel positieve reacties opriep, maar voor mij een beetje triest, want dat wil zeggen dat de meeste vrouwen de Muscle & Fitness dus niet lezen hier?
William Kraemer schrijft namelijk geregeld artikelen voor de Muscle en de voordelen van krachttraining op de lichaamssamenstelling en dergelijke voor vrouwen is al vaak besproken.
Vaak lees ik kritiek op de bladen dat het oud nieuws is, of alleen voor zeer gevorderden. Als ik dan een artikel aanhaal, hoor ik "nee dat heb ik niet gelezen."
Jammer denk ik dan. De artikelen van Chris Aceto over voeding zijn een goed voorbeeld. Er is wereldwijd bijna geen betere deskundige op het gebied van voeding en sport en hij kan het ook nog eens heel begrijpelijk opschrijven.
Natuurlijk lijkt dit pure reclame voor "mijn" blad, maar het gaat me echt niet om die drie nummers extra die er dan worden verkocht. Ik vind alleen die kritiek vaak onterecht (niet altijd, met name de kritiek op te Amerikaanse producten in de dieten, maar daar wordt aan gewerkt en gelukkig zijn steeds meer dingen hier ook te koop, zoals vetvrije mayo) omdat men gewoon niet goed leest. Natuurlijk kan nooit elk artikel je boeien, maar je haalt er altijd wel iets nuttigs uit en je steunt onze kleine industrie.
Nu aub niet allemaal met kritiek op de bladen komen, daarvan is er al genoeg.
Maar nogmaals, dit soort artikelen zijn dus al meerdere malen gepubliceerd. Vrouwen moeten aan de gewichten, en dan ook echt, dus ook squatten, deadliften ed en niet alleen die nutteloze "vrouwen" oefeningen zoals de abductor en adductor machines, jzzzsss.
 
By the way, in de nieuwe Muscle een schitterend artikel over Lanah Evers, die onlangs de YBF NK won. Het is geschreven door haar vader en geillustreerd met te gekke foto's van haar. Ik denk dat het artikel veel reacties zal oproepen.
 
You go girl! :D
 
Kan je eens een artikel of misschien interview publiceren over dutchbodybuilding forum? Valt vast wel wat te regelen ;)
 
Ja bijvoorbeeld dat we geen illigale films meer aanbieden ofzo :D.
 
Nou dat lijkt me best leuk. Hoe lang bestaat het board, door wie is het opgericht, wat voor soort mensen bezoeken het. Als iemand antwoord op deze en andere vragen kan geven en een idee heeft voor leuke foto's erbij, kan ie me mailen via info@muscletotaal.nl. Dan maak ik er een leuk artikel over.
 
mag je mijn foto's wel gebruiken :D :eyebrow:
 
Er is totaal niks mis met krachttraining voor vrouwen, maar ik merk altijd zo vaak vrouwen op die het niet willen doen. Vaak van die vrouwen die 2,5 uur achter elkaar op een stepmachine staan. Reden dat ze niet aan krachttraining doen: "Ik heb aanleg om snel gespierd te worden en ik wil er niet uit zien als een bodybuildster!"

:duh: :bawling:

Ik snap niet waar sommige dames deze onzin vandaan halen, maar ik moet er eigenlijk alleen maar om lachen!
 
Aimee zei:
Er is totaal niks mis met krachttraining voor vrouwen, maar ik merk altijd zo vaak vrouwen op die het niet willen doen. Vaak van die vrouwen die 2,5 uur achter elkaar op een stepmachine staan. Reden dat ze niet aan krachttraining doen: "Ik heb aanleg om snel gespierd te worden en ik wil er niet uit zien als een bodybuildster!"

:duh: :bawling:

Ik snap niet waar sommige dames deze onzin vandaan halen, maar ik moet er eigenlijk alleen maar om lachen!
jah raar is datr he dat mensen denkken dat je super breed worden van trainen moet je eerts goed erbij gaan eten ander kan je doorgaan tot je een ons weegt ahahhaa dan zouden wij allemaal huge zijn ahhaha
 
Ik zeg dan meestal; ''Mens, je moet eens weten wat ik er allemaal voor moet doen én laten om zo'n lichaam op te bouwen!!" Dat krijg je echt niet alleen als je met een paar gewichtjes van 5kg in de rondte gaat zwaaien hoor! :o
 
hAHAHA nee en zij denk dat het zo makelijk is nou ze moesten eens weten hoe complex deze sport is
 
Voor vrouwen is krachttraining misschien nog wel belangrijker als voor mannen,want mannen zijn van nature al sterker(het is niet eerlijk,maar het is niet anders).

En dan : bang zijn om gespierd te worden:eek: het is toch verschrikkelijk...
Natuurlijk wil je er niet uitzien als een vent,maar een vrouw gaat er door trainen toch nooit als een vent uitzien,behalve als ze teveel testosteron neemt maar dan is het ook haar eigen schuld.
 
jimi zei:
hAHAHA nee en zij denk dat het zo makelijk is nou ze moesten eens weten hoe complex deze sport is
:scratch: BB complex? ??? Riiiiiiiight...
 
oke verkeerd ... ingewikkelt en elke idioot denkt dat die zomaar breed wordt
maar jah dat onderschijdt ons van hun he
 
De meeste vrouwen willen afvallen en op de meeste sportscholen krijgen ze dan te horen dat ze aan de cardio moeten. En tja, gewichten...??? daar wordt je dan toch gespiert van. Nee de instructeur zegt dat ik cardio met doen, dus dat doen ze dan ook. Ach ieder zijn eigen ding en voor mij gelukkig maar anders wordt het wel heel druk bij de gewivhten. Nee laat hun maar wachten tot een cardio toestel vrij is, dan kunnen wij lekker onze gang gaan met de gewichten zonder al te veel te moeten wachten.:D
 
Back
Naar boven