MuscleMeat

Wakker worden met kramp in kuiten.

Flitser

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m78
Massa
75kg
Ik heb een raar probleem. Soms word ik wakker met een verschrikkelijke kramp in mijn kuiten. Als ik dan rechtop ga staan doet het meteen geen pijn meer. Het gebeurt maar 1 keer per maand ofzo. 1 keer ging ik niet rechtop staan om te kijken wat er gebeurde, en ik had daarna iets van 3 dagen spierpijn. Weet iemand wat dit kan veroorzaken?

Werd ook een keer wakker, door die kramp schopte ik ook nog eens keihard tegen de muur en schreeuwde het uit van de pijn :(

Word volgens mij veroorzaakt doordat je spieren van een warme temperatuur na een koude temperatuur gaan, doordat je kuiten dus onder de warme deken vandaan gaan. Zo ontstaat mijn kramp ook altijd

Meer water drinken.

Laatst bewerkt:
Heb t vroegah wel vaker gehad. Was eigenlijk altijd na een avondje stappen wanneer ik gewerkt had= veel belasting en vochttekort.

Heb er erg veel last van gehad tijdens mijn Dr. Frank dieet (20kg kwijt geraakt).

Dacht eerst dat het door kalium, calcium of zink gebrek kwam, dus heb van die supplementen genomen. Leek wel iets te helepen, maar ongeveer tegelijk ben ik ook meer koolhydraten gaan eten en pinda's. Ik slik die pillen nu niet meer en heb geen kramp meer. Genoeg rijst, muesli en brinta, bodylab shakes. Kleine kans dat men hier te weinig carbs binnen krijgt, maar je weet maar nooit. Bij training merkte ik ook dat vooral de cardio slecht op de benen werkte. Pijn tijdens training werd kramp in de ochtend.

Heb een tijd terug hetzelfde gehad.
Na een avondje stappen een half uur terug fietsen en dan snel in bed. Na een paar uur schrik je wakker met kramp in je kuiten. Sindsdien drink ik zeker 1 liter voor ik ga slapen en wacht ik altijd een kwartiertje voor ik naar bed ga.

Terug
Naar boven