MuscleMeat

Wanneer bulk/cut?

Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
60kg
Mijn vraag is voor sommigen misschien vanzelfsprekend, maar wanneer begin je aan een bulk/cut? Mij is tot nu toe verteld dat je (als vrouw) tot ong 18-20 vet% cut en dat je vervolgens kan gaan bulken tot ongeveer 28 vet% en in de tussentijd zoveel mogelijk spiermassa opbouwt. Aangezien ik er een tijdje uit ben geweest, probeer ik nu eerst weer mijn vet% omlaag te brengen. Wat zijn jullie gedachten over deze regel?

Mijn vraag is voor sommigen misschien vanzelfsprekend, maar wanneer begin je aan een bulk/cut? Mij is tot nu toe verteld dat je (als vrouw) tot ong 18-20 vet% cut en dat je vervolgens kan gaan bulken tot ongeveer 28 vet% en in de tussentijd zoveel mogelijk spiermassa opbouwt. Aangezien ik er een tijdje uit ben geweest, probeer ik nu eerst weer mijn vet% omlaag te brengen. Wat zijn jullie gedachten over deze regel?
Is denk ik heel persoonlijk. Ik vind 28% erg veel.

Ik ben mijn bulk geeindigd op 18% en ik vind dat een mooi vet % om te gaan cutten.

Ligt natuurlijk wel aan hoe je het meet en wat je doelen zijn. Als bodybuilder zou ik het persoonlijk ook offseason relatief laag houden zodat de prep niet te lang duurt. Als je gewoon gezond wil zijn dan kun je max 28% aanhouden.

• Topic Starter Topic Starter
Oke wauw, zo laag zit ik niet! Ik doe (nog) geen wedstrijden, en het hele bulk gebeuren is nog vrij nieuw/spannend voor mij! Bedankt voor je tip, mijn doel is nu om in mn cut op 18% te komen!

Terug
Naar boven