MuscleMeat

Wanneer exact Wey shake drinken?

Whiplash87

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
9
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hoi,

Ik heb het forum al doorzocht maar vind toch geen specifiek antwoord op mijn vraag.
Ik heb een deftig voedingsschema waar ik toch al ver mee ben gekomen, maar ik weet nog eigelijk niet wanneer precies ik mn wey shake mag/kan nemen.
Het laatste half jaar neem ik mijn shake enkel onmiddelijk na de training (op aanraden van de verkoper) en s'ochtens iedere dag.
Mijn vraag: Onmiddelijk na de training, is dit prima? Want ik hoor anderen spreken dat het beter is een half uurtje voor de training, anderen dan weer een uur na de training...

Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven aub? in ieder geval bedankt.
Grts

Ps: Ik stop mijn training om 19u en om 19u30 neem ik mijn kleine maaltijd.

ik vind t alleen nodig in de ochtend na opstaan. Waarom? Je hebt dan een aantal uur geslapen en wilt dan zsm laden. Als jij een fatsoenlijk voedingsschema hebt ben je door de rest van de dag genoeg voorzien van eiwitten.

Timing is irrelevant. Neem hem gewoon wanneer het jou het beste uitkomt.

• Topic Starter Topic Starter
thx
Dus het is niet van groot belang om direct na de training deze in te nemen voor het spierherstel te bevorderen?

Timing is irrelevant. Neem hem gewoon wanneer het jou het beste uitkomt.

DIT

Zorg dat je dagelijkse voeding klopt, en train hard, dat bepaald het overgrote meerendeel van je resultaat!
En of je het dan voor, tijdens of na je training neemt... dat marginale verschil ga je niet merken hoor.

Ik zou zeggen alleen 's ochtends bij het ontbijt.

Als je echt wilt kun je het ook voor en na je training nemen, maar beter eet je gewoon goed dan.

Wat je voor je training doet is meer van belang in eerste instantie.

Eiwitten worden niet meteen verwerkt en functioneren niet gelijk vandaar zijn eiwitten voor de training belangrijker voor het proces van spierherstel na de training (mijn mening).

Na de training neem ik zelfwat PostWO spul en na een halfuur een shake om dan na 30 minuten een maaltijd te nemen (meer koolhydraat dan dan eiwitrijk).

Timing is toch wel degelijk relevant, de juiste shake op het juiste moment.

Zo begin ik de dag met een wei-shake, voor de snelle opname na de nacht, een uur voor het sporten een wei-shake en een caseine-shake voor het slapen gaan om s'nachts langdurig te kunnen worden voorzien van eiwitten. On tussen de shakes door (behalve in de nacht) probeer ik een zo rijk mogelijk eiwit-profiel binnen te krijgen uit mijn voeding.

Terug
Naar boven