MuscleMeat

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Mijn moeder zei dat ze net had gelezen ergens dat de sportscholen volgende week ergens open gaan? Maar in mn gym groepchat wordt er ook over 1 sept gesproken. Even aan kijken

Het heeft al aardig lang geduurd, half juni ook prima maar nog 3 volledige maanden gaat nergens meer over.
Zeker ook omdat hoop sportscholen al maatregelen hebben getroffen met schermen
Idd. Protocol voor gyms zag goed uit. Denk dat meer mensen naar kapper gaan als naar gym maar als daalijk toch een 2e golf komt kunnen gyms weer achteraan sluiten.

Maar een gym is toch geen contactsport en geen sportclub als in voetbalclub. Er wordt in de algemene zin niks over sportschool of gym gezegd. Afwachten wat er vanavond aangegeven wordt...

Precies dat dacht ik ook. Alleen zeggen ze er niet bij of er nu nog onderscheid gemaakt wordt tussen binnen- en buitensporten. Tennis, golf, voetbal etc. is allemaal buiten, bekende van mij zit op basketbal en dat gaat niet door omdat dat in een zaal is.

• Like
Waarderingen: LM
Precies dat dacht ik ook. Alleen zeggen ze er niet bij of er nu nog onderscheid gemaakt wordt tussen binnen- en buitensporten. Tennis, golf, voetbal etc. is allemaal buiten, bekende van mij zit op basketbal en dat gaat niet door omdat dat in een zaal is.
Klopt. Ontbrekende luchtstroom zou binnen het probleem zijn.

2D9BD29A-7C71-4CEE-9A67-A6A26CB475AA.png

is een sportschool ook een sportvereniging?

I'm only a guest in this country, so it's not my place to criticize government policies. But such heavy-handed, disproportionate measures like closing gyms for months (even in areas of the country were there are essentially 0 new cases) really calls for civil disobedience. Who are the politicians to tell people that they can mingle in restaurants, museums, etc., but not in gyms?

Sure, the risk of smear infections is larger in gyms, but gyms can and are willing to take steps to minimize the risk: 1) Limit # of people per square meter (e.g. via requiring an apportionment), 2) enforce minimum distances, 3) provide disinfectants and require use, 4) temperature and symptom checks at entry, 5) require face covering (e.g with lightly fitting scarves), 6) do not allow at-risk populations (such as the elderly) into the gym, or have special hours for them.

DE VVD-ers mogen wel weer Golfen. Natuurlijk. Weg met die Rutte.

Terug
Naar boven