XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
“Gezondheid dat is wat telt en niet of een sportschool of dergelijke weer open moet”

Jij wat broer?!

Ondertussen wel de McDonalds open :roflol:

Die comments op dat artikel, wat een verschrikkelijke mensen "blij dat de versoepelingen niet door gaan". Walgelijke maatregelliefhebbers.

Ik ben nieuwsgierig naar het daadwerkelijk aantal besmettingen in de sportscholen gedurende de afgelopen periode dat ze geopend waren.

Heeft iemand een bron die hier inzicht in geeft?

Of men er degelijk onderzoek naar heeft kunnen doen betwijfel ik, dat ter zijde.

Ik ben nieuwsgierig naar het daadwerkelijk aantal besmettingen in de sportscholen gedurende de afgelopen periode dat ze geopend waren.

Of men er degelijk onderzoek naar heeft kunnen doen betwijfel ik, dat ter zijde.
Er is geen onderzoek naar gedaan, net zoals bij de horeca. Iig niet vanuit het RIVM.

@Japio kan je mij wel minnen, maar ik heb geen enkel onderzoek vanuit de Rijksoverheid gezien waaruit blijkt dat de sportscholen of horeca (restaurants) de verspreiding van covid vergroten.

Het door jouw gepostte onderzoek zegt ook het tegendeel:
A recent randomized control trial, involving 3,764 participants, developed by the University
of Oslo (Helsingen et al., 2020)31, showed no virus transmission or increase in COVID-19
related risk to opening of training facilities providing good hygiene and distancing measures were
observed.
Pagina 14, 2e alinea

Dit onderzoek staat dus haaks op de overheidsmaatregelen. Dus welke cijfers gebruiken zij? Zijn nergens te vinden. De cijfers die wel te vinden staan, staan zoals jij zelf laat zien haaks op het overheidsbeleid.

Hey maar dit kan toch niet :roflol: Is dit mijn medemens??

Bijlagen

• 8B4DA2B9-0DFD-4CBE-A50A-CD7F526A4658.jpeg
    8B4DA2B9-0DFD-4CBE-A50A-CD7F526A4658.jpeg
    66,7 KB · Weergaven: 92
@Japio kan je mij wel minnen, maar ik heb geen enkel onderzoek vanuit de Rijksoverheid gezien waaruit blijkt dat de sportscholen of horeca (restaurants) de verspreiding van covid vergroten.

Het door jouw gepostte onderzoek zegt ook het tegendeel:

Pagina 14, 2e alinea
Hij vroeg toch niet om een onderzoek vanuit de Rijksoverheid? Dat onderzoek wat ik deel is zelfs op Europees niveau en door zijn omvang veel interessanter qua data.

Section 6.0 - Conclusions
We completed an independent evaluation of the number of reported cases of COVID-19 in fitness clubs and leisure facilities across Europe, combining mainland Europe data (collected as part of the SafeACTiVE study) and UK data (collected by the ukactive Research Institute). We employed robust data collection methods and our findings are consistent with findings from public health sources. The size of sample drawn from the two studies included in this report represents a substantial volume of data (115 million visits) recorded over a 6-month period. The report is including data from 14 countries, although the sample of participant operators (4,360 organisations) only represents 6.8% of the total number of fitness clubs and leisure centres across the continent. We therefore make no strong claims about the representativeness of our results. A total of 115,384,737 visits to fitness clubs and leisure centres from 25 weeks (from week 19 to week 43) showed a rate of positive reported COVID-19 cases of 1.12/100,000 visits (coming from 1,092 reported cases by members and 196 reported cases by staff). We identified significant attempts to implement best practice in reducing COVID-19 cases in venues following industry guidelines. Our data shows a stable flat trend on reported cases at fitness clubs/leisure centres independently of the evolution of the pandemic across each of the 14 countries included in our sample (considering the collective pandemic situation in these countries or the particular situation in each of them). This flat trend is especially relevant when the second wave of infections arrived across the whole of Europe (see figure 5.0 for reference).

Terugkomend op de vraag van @jado : ja er is onderzoek naar gedaan.

Pretparken, dierentuinen en sportscholen blijven voorlopig dicht. Het kabinet zal vanaf 11 mei de coronamaatregelen niet verder versoepelen. Het Catshuisoverleg van morgen is afgelast.

Zelfs dat bron en contact onderzoek van de GGD is nietszeggend. Want als iemand bijvoorbeeld de taal slecht beheerst, wordt er gewoon ingevuld dat iemand thuis besmet is. Dat geeft een vertekend beeld.

Maargoed. Vrijwel alles wat in handen van de overheid ligt, faalt hopeloos

Pretparken, dierentuinen en sportscholen blijven voorlopig dicht. Het kabinet zal vanaf 11 mei de coronamaatregelen niet verder versoepelen. Het Catshuisoverleg van morgen is afgelast.
Daar gaat het gesprek hier al drie kwartier over. Maar bedankt dat je het nogmaals aanhaalt. :)

Daar gaat het gesprek hier al drie kwartier over. Maar bedankt dat je het nogmaals aanhaalt. :)

Dat had ik later ook door maar toen was het kwaad al geschiedt

Zou medisch sporten geen optie zijn met zoals medisch zonnen?

Terug
Naar boven