XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Ik duim met u allen mee

wordt ook wel tijd na 5 maand

hopelijk gooit het kabinet niet weer deze:
9FAE2F29-A57B-4D16-9519-79F02D5715C9.jpeg

Correct me if i´m wrong, maar ze gaan dus dinsdag de knoop doorhakken om te kijken of de daling in de cijfers nog doorzet. Tussen nu en dinsdag zit alleen nog morgen. Waarom zou die ene dag nog belangrijk zijn? Of is het idee om de zondag 16 mei daadwerkelijk de knoop door te hakken?

Correct me if i´m wrong, maar ze gaan dus dinsdag de knoop doorhakken om te kijken of de daling in de cijfers nog doorzet. Tussen nu en dinsdag zit alleen nog morgen. Waarom zou die ene dag nog belangrijk zijn? Of is het idee om de zondag 16 mei daadwerkelijk de knoop door te hakken?
Volgensmij proberen ze zichzelf te verschuilen achter de cijfers en zo mensen t idee te geven dat het ook buiten hun macht ligt

Ik denk dat ze nog een dag nodig hebben om te bepalen welke cijfers ze over welk tijdvak gaan gebruiken zodat er sprake is van een echte daling ipv de standaard spreiding rond cijfers die nu al ruim een maand redelijk stabiel zijn.

Ik zou het heerlijk vinden als de gyms opengaan, maar niet als het maar voor een paar weken is.

Eigenlijk zegt het bericht niets veel nieuws, als de cijfers blijven dalen, dan is het kabinet voornemens te versoepelen, maar de beslissing moet nog vallen.

Dit suggereert wel dat ze het ten tweede male negeren van het advies van het OMT over een percentage als een serieuze optie zien.

Zie de grafieken in dit bericht hoever we daar nog vanaf zitten:
Huh, maar voor een paar weken? Niks wijst er toch op dat het weer erger gaat worden? Waarom zou het dan maar voor een paar weken zijn?

Volgensmij proberen ze zichzelf te verschuilen achter de cijfers en zo mensen t idee te geven dat het ook buiten hun macht ligt
Dat is opmerkelijk aangezien de cijfers wel degelijk buiten hun macht liggen, maar dat ze zich daar ook werkelijk niet van aan trekken.

@Japio Dinsdag heb je zowel de cijfers van zondag als de cijfers van maandag, dat zijn twee dagen om te kijken of er sprake is van een trendje en/of er nog correcties komen op eerdere cijfers.

Bovendien zijn het 2 dagen dat eventueel de zorg en experts zich nog kunnen laten horen.

Dat dit nu naar buiten komt zal betekenen dat het voornemen er is en dat er echt iets moet gebeuren wil het niet doorgaan.

Huh, maar voor een paar weken? Niks wijst er toch op dat het weer erger gaat worden? Waarom zou het dan maar voor een paar weken zijn?
Je hebt de stijging in de groep 20-29 en de mogelijke impact daarvan volledig gemist?

Als die groep de besmettingen in alle groepen voor elkaar krijgt dan zal er niet misschien, maar waarschijnlijk een hoge ziekenhuisbezetting volgen en zijn we weer terug bij stap 1, of we gaan direct weer naar de gevangenis en als we langs start komen krijgen we geen 200 florijnen.

Dat dit nu naar buiten komt zal betekenen dat het voornemen er is en dat er echt iets moet gebeuren wil het niet doorgaan.
Je kunt wel positief zijn dus. :p

Maar eens. Ze brengen dit alleen naar buiten als ze daadwerkelijk denken dat het haalbaar is. Ook wel positief om te horen dat het kabinet echt wil versoepelen. Blijkbaar geven ze dus ook tegengas tegen de virologen die enkel vanuit hun professie redeneren en het belang van de samenleving uit het oog verliezen.

Maar eens. Ze brengen dit alleen naar buiten als ze daadwerkelijk denken dat het haalbaar is. Ook wel positief om te horen dat het kabinet echt wil versoepelen. Blijkbaar geven ze dus ook tegengas tegen de virologen die enkel vanuit hun professie redeneren en het belang van de samenleving uit het oog verliezen.
Ik verwerp het idee dat ik positief of negatief ben in deze, just trying tot make sense of it all.

'Hope clouds observation', daar probeer ik voor te waken, net als dat angst een slechte raadgever is.

Niets liever dat de sportscholen zo snel mogelijk open gaan, maar niet met grote druk op de zorg. Een week eerder sporten, maar dat iemands niertransplantatie op het laatste moment niet doorgaat of dat we binnen een paar weken niet meer kunnen, hoeft voor mij niet.

Het beeld van jezelf is altijd het minst helder en soms volledig anders dan de perceptie van anderen, dus wie ben ik om te vertellen dat ik wel of net positief of negatief ben, of dat het er dan ook maar iets mee te maken heeft.

Laatst bewerkt:

Ach, zulke uitspraken doen me altijd denken aan zo'n moeder in de rij van de kassa, die tegen haar schijtkind zegt: "niet de chocolade hier opeten, dan wordt de mevrouw van de kassa heeeel boos!"
En vervolgens zie je zo'n 17 jarig huppelkutje gegenereerd lachen

Ach, zulke uitspraken doen me altijd denken aan zo'n moeder in de rij van de kassa, die tegen haar schijtkind zegt: "niet de chocolade hier opeten, dan wordt de mevrouw van de kassa heeeel boos!"
En vervolgens zie je zo'n 17 jarig huppelkutje gegenereerd lachen
Bedankt voor je waardevolle bijdrage. Wordt gewaardeerd. :thumbup:

Blijkbaar geven ze dus ook tegengas tegen de virologen die enkel vanuit hun professie redeneren en het belang van de samenleving uit het oog verliezen.
Wat verwacht je anders van virologen?

Bleven sommige experts maar wat meer in hun hokje!

Als de minieme stijging in september net zo snel voor beperkingen had gezorgd als de minieme daling nu voor versoepelingen moet zorgen hadden we nu in een compleet ander scenario gezeten.

Als de minieme stijging in september net zo snel voor beperkingen had gezorgd als de minieme daling nu voor versoepelingen moet zorgen hadden we nu in een compleet ander scenario gezeten.
Hear, hear, daar ging het fout, zerocovid.

Terug
Naar boven